AnonymBruker Skrevet 29. august #1 Skrevet 29. august Er de sure , utakknemlige , bitre og ensomme? Eller har de fremdeles en verdi i samfunnet? Anonymkode: ebefe...241
AnonymBruker Skrevet 29. august #2 Skrevet 29. august De har stor verdi selvsagt! Lang livserfaring på godt og vondt. En glede å prate med, og settes pris på. Anonymkode: 575bd...057 13 2 6
AnonymBruker Skrevet 29. august #3 Skrevet 29. august Jeg ser ikke ned på dem, men de har sjeldent noe nytte i samfunnet. Anonymkode: 55cbd...b01 1 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #4 Skrevet 29. august Tror du pensjonister er en ensartet gruppe? De er akkurat som yngre mennesker, det er like store forskjeller. Det er rart å sette mennesker i bås uansett alder. Anonymkode: 040d1...fff 17 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august Nei, selvfølgelig ikke❤️ Pensjonister er like ulike som alle andre i samfunnet. Anonymkode: e8712...5cc 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #6 Skrevet 29. august Selvsagt har de verdi! De fleste har nok jobbet og slitt, mange i tunge yrker. De er vel de siste av dugnadsfolket som bidrar gratis. Og de siste av de som har fått inn med morsmelken at de skal forsørge seg selv. Vel fortjent med pensjon selv om den stort sett ikke er å leve godt på. Anonymkode: a87c7...bff 4 5
AnonymBruker Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august Hæ? Hvis folk oppfører seg surt, utekknemmelig, og bitre, så oppfatter jeg de som det, uavhengig av om de er pensjonister eller ikke? Generelt ser jeg på pensjonister med misunnelse. Anonymkode: be881...d7e 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august Jeg misunner dem, jeg! Gleder meg til det er min tur å være ferdig med hverdagsmaset! Ellers: synes det er vel fortjent etter et langt arbeidsliv, og håper de koser seg! Det er ikke alle forunt å bli «så gamle» – jeg håper jeg rekker det selv 🙏 Anonymkode: 264b7...fb7 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #9 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ser ikke ned på dem, men de har sjeldent noe nytte i samfunnet. Anonymkode: 55cbd...b01 Da har de vel ikke verdi? Anonymkode: ebefe...241
Mezzosoprena Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er de sure , utakknemlige , bitre og ensomme? Eller har de fremdeles en verdi i samfunnet? Anonymkode: ebefe...241 Hva i all verden mener du med "de"? Alle blir pensjonister på et tidspunkt - og dermed er de like ulike som alle andre som ikke er pensjonister. Det finnes sure, utakknemlige, bitre og ensomme folk som har mindre verdi enn andre i samfunnet, i alle aldersgrupper - også blant pensjonistene. 1
Peanut Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg ser ikke ned på dem, men de har sjeldent noe nytte i samfunnet. Anonymkode: 55cbd...b01 Du kommer dit en gang du og 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august De som ser ned på eldre er bra korttenkte eller rett å slett dumme. Det er en gave å bli gammel, de aller fleste i verden dør før de blir eldre. Om man ikke tror på rare greier etterpå, så er det å bli gammel viktig. Anonymkode: 7f550...8f5 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august Nei, de har ytt sin skjerv til landet vårt gjennom et langt liv, enten de har stått i jobb eller oppdratt unger (i en tid der en inntekt var nok). Det fortjener respekt. De er dessuten en levende ressurs selv om de er ferdige i arbeidslivet. De sitter på så mye erfaring, kunnskap og gamle minner som tilfører mye verdifullt når de deler det med oss som er yngre. Anonymkode: 1122c...0c0 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august Hæ? Selvfølgelig ikke. Alle blir jo pensjonister hvis de er heldige. Anonymkode: 3ca7b...59c 7
AnonymBruker Skrevet 29. august #15 Skrevet 29. august Det er på tide å slappe av, dere har allerede gjort så mye. Men dere har likevel samme verdi. Den blir ikke avgjort av hvor mange timer du jobber elle hvor mye penger du tjener! ❤️ Anonymkode: 253d0...fda 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #16 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg ser ikke ned på dem, men de har sjeldent noe nytte i samfunnet. Anonymkode: 55cbd...b01 😂😂😂 En pensjonist er ikke ensartet menneskegruppe like lite som mennesker med adhd er det, rike er det, fattige er det osv. Anonymkode: f263a...4be 5
AnonymBruker Skrevet 30. august #17 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ser ikke ned på dem, men de har sjeldent noe nytte i samfunnet. Anonymkode: 55cbd...b01 Er du egentlig klar over hvor mange pensjonister som gjør ting for andre som er til stor nytte for dem de hjelper? Anonymkode: d4f95...fa8 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #18 Skrevet 30. august Tanken på "pensjonister" slår meg veldig sjeldent. Foreldre og svigerforeldre er jo først og fremst akkurat foreldre og besteforeldre - og det er det mye verdi i. Pensjonister som er med på samlinger på jobb - det er så gøy å se hvor mye de koser seg, og at de savner miljøet. Her er det også en pensjonistgruppe som tar seg av turstier, skilt, benker og slik, det setter jeg stor pris på. Eneste gangen pensjonister irriterer meg er når de MÅ handle dagligvarer kl 16.30 en hverdag 😂 Så memo til meg selv når jeg er i den alderen - handle innenfor kjernetiden til de som er i jobb. Anonymkode: 71b4c...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #19 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ser ikke ned på dem, men de har sjeldent noe nytte i samfunnet. Anonymkode: 55cbd...b01 Har de ikke? Mine besteforeldre og nå foreldre var/er gode besteforeldre. En enorm samfunnsressurs i å ha gode og stabile og kunnskapsrike eldre i familien! Anonymkode: 2ff9a...f7f 4 1
Hengebuksvinet Skrevet 30. august #20 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er de sure , utakknemlige , bitre og ensomme? Eller har de fremdeles en verdi i samfunnet? Anonymkode: ebefe...241 Er du helt sprø? Noen av de beste menneskene jeg kjenner er pensjonister, eller var pensjonister. I barndommen var det en dyp trygghet hos bestemoren min, som samlet masse unger hos seg hver dag. Var ofte en hel gjeng av søskenbarn og andre som spiste hos henne etter skolen. Så tok bestefar oss med ut på båten eller rett og slett det praktiske arbeidet. Forstår ikke dette aldersmaset på kg. Klart pensjonister har verdi. De har jo som oftest jobbet hardere enn de fleste, frem mot pensjonen. 5 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå