AnonymBruker Skrevet 29. august #1 Skrevet 29. august Jeg hadde jernlager på ca 30 for noen mnd siden… Ikke tatt noe jern, da jeg ikke tåler det pga magen. Er så uvel og dårlig. Konstant svimmel, hodepine mer el mindre 24/7. Mye verk i kroppen, spes i beina og ryggen… Kjenner meg kraftløs… Venter på svar på blodprøver for å se «dagens» verdier… HVILKE PLAGER HAR DU HATT VED LAVT JERNLAGER??? takk for svar❤️ Anonymkode: 77e9d...c8d
AnonymBruker Skrevet 29. august #2 Skrevet 29. august Jernlager på 5, veldig sliten og tidvis nedstemt, andpusten,nummen i fingrene etter anstrengelse. Brystsmerter og plager med rygg og ledd. Har gått på høydene jern siden mai,men merker ikke mye bedring ennå. Anonymkode: 8156f...85c
AnonymBruker Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august Jeg hadde jernmangel med jevne mellomrom tidligere (tror jernstatusen er bra nå fordi jeg har hormonspiral og ikke har de kraftige mensblødningene mine mer). Hva jernlageret typisk var på husker jeg ikke mer, men jeg fikk i hvert fall en trykkende hodepine, kjente meg skikkelig sliten og kraftløs, var trøtt og gjespet hele tiden og sov unormalt mye. Det var en gang jeg ikke selv koblet at jeg kunne ha jernmangel, og sikkert gikk med det lenge, og da begynte jeg etter hvert å besvime. Jeg ble kjørt til legen etter å ha besvimt på jobb, og da viste det seg å være på grunn av kraftig jernmangelanemi. Anonymkode: 76305...35a
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Jeg kurerte det helt ved å spise lever. Føler meg endelig helt fantastisk. Det ble aldri kurert ved jerntabletter i mangen år. Mat er ikke bare for kos. Noe bør man bare tvinge i seg for helsa sin skyld. Anonymkode: a98b1...652 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august Du må jo spise jernrik mat hvis du har lavt jernlager og ikke kan spise tablettene. Kroppen min lagrer jern dårlig. Jeg blir svimmel, sliten, sur og uopplagt. Jeg var også veldig påvirket av hormonsvigningene i kroppen i løpet av syklusen. I fjor begynte jeg å ta jern og magnesium daglig, og så en bedring etter et par måneder. Nå er jeg kvitt nesten alle plagene jeg hadde. Jeg har blitt veldig oppmerksom på magnesium, for det vises ikke på blodprøver og gir mange av de samme symptomene som jernmangel. Livet mitt ble mye bedre etter jeg begynte med tilskudd. Anonymkode: 442e4...1cd
exictence Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august Høres kanskje rart ut, men mitt jern ble normalt igjen etter at jeg begynte å steke i jernpanne/gryter
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august Jeg har slitt med dette i flere tiår, det som hjelper mest er å spise jernrik kost og gjerne med c-vitaminer. Det vil si at jeg ganske ofte spiser biff med en stor salat til. Jernpanne er nok også lurt. Jeg tåler ett jerntilskudd (har prøvd alle), og det er Aminojern. Fikk anbefalt det av lege, fås kjøpt på en del apotek. Det er det eneste magen tåler, det er mildt. Det tar tid å få opp nivåene på dette også, men det er bedre enn ikke noe tilskudd. Anonymkode: 0ecf9...174
AnonymBruker Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må jo spise jernrik mat hvis du har lavt jernlager og ikke kan spise tablettene. Kroppen min lagrer jern dårlig. Jeg blir svimmel, sliten, sur og uopplagt. Jeg var også veldig påvirket av hormonsvigningene i kroppen i løpet av syklusen. I fjor begynte jeg å ta jern og magnesium daglig, og så en bedring etter et par måneder. Nå er jeg kvitt nesten alle plagene jeg hadde. Jeg har blitt veldig oppmerksom på magnesium, for det vises ikke på blodprøver og gir mange av de samme symptomene som jernmangel. Livet mitt ble mye bedre etter jeg begynte med tilskudd. Anonymkode: 442e4...1cd Hvilken magnesium type tar du? Anonymkode: 37fc2...e5d
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august Jeg har hatt ferritin som har vekslet mellom 6 og 26 hele livet. Dette til tross for at jeg som regel har tatt daglige jerntilskudd. Tror ikke kroppen min absorberer jernet så godt, og er nå i dialog med lege om å vurdere intravenøst tilskudd. Jeg tar ellers alt av vitaminer og mineraler, selv om jeg spisser næringsrikt og sunt. Eneste er at jeg hovedsakelig spiser vegetarisk. Symptomer når lagrene mine blir veldig lave er trøtthet og slitenhet, lett andpusten og lite fysisk og mental ork. Sår i munnvikene som ikke gror. Blek i huden. Anonymkode: 22d88...387
AnonymBruker Skrevet 1. september #10 Skrevet 1. september Mine symptomer er andpusten, slapp, trøtt, føler meg svak og deprimert. Jeg er kanskje litt rart skrudd sammen, for jeg får diaré av jerntabletter på 100mg - noe som passer bra ettersom jeg har kronisk forstoppelse ellers 😅 tar jeg aminojern eller andre jerntabletter blir jeg mer forstoppet. Floradix formula inneholder jern, og har inntrykk av at den er snill mot magen. Men den inneholder kanskje ikke nok jern til å fikse en mangel… Anonymkode: f2290...030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå