Gå til innhold

Folk i 20 årene , ser dere ned på deres eldre kollegaer ( 50 og oppover) eller er de fremdeles en ressurs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de for dårlige digitale evner, er surmagede , late og likegyldige?Eller er de fremdeles gode å ha?

Anonymkode: 4517c...1b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hoss oss er de gull og har veldig verdifull erfaring. Alle hos oss har mastergrad eller doktorgrad, men de eldre har også mye videreutdanning.

Anonymkode: 3ccc0...e96

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tvert imot. Jeg ser opp til dem p.ga. lengre erfaring. M26

Anonymkode: c0c40...dae

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt en ressurs! 

Jeg jobber også i en bolig, og der er de over 70 litt mindre effektive når det kommer til løft osv, men de tar det igjen med teknikker og at de er så sykt drevne. 

Anonymkode: 5473b...9f8

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Varierer. Noen har fullstendig gitt opp og driter i å holde seg oppdatert på fagkunnskap, samtidig som deres viktigste hjertesak er at kaffen må ha 8 sjeer. Mens andre er gjennomsnittlig dyktige på å holde seg oppdatert, ta imot kunnskap fra den nyere garde, lærer vekk sine triks til nyansatte og er som nevnt gjennomsnittlige. Og så har vi de som o trent driver arbeis9lassen frem og opp med sin kunnskap, erfaring, pågang og engasjement. 

Så vi har litt av alle. 

Anonymkode: 7e214...f85

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

De fleste er helt supre! Ja, det kan hende de ikke kan de nyeste datatingene, men en god del av dem er veldig villige til å lære, og de står på og får ting gjort og kan mye :) Jeg tror at generelt er det bare noen få jeg kanskje ikke er så fan av, og det er normalt fordi de rett og slett egentlig ikke liker jobben sin og da unnviker å gjøre den, eller har ikke interessen til å sette seg inn i den; dette er helt alders-urelatert.

Endret av katties
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller motsatt. At de erfarne og kunnskapsrike folka ser litt ned på disse unge, nyutdannede jyplingene som tror de kan alt.

Anonymkode: 936cf...c5e

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel heller motsatt. At de erfarne og kunnskapsrike folka ser litt ned på disse unge, nyutdannede jyplingene som tror de kan alt.

Anonymkode: 936cf...c5e

Vel i såfall er de høy på pæra

Anonymkode: 68b68...54c

AnonymBruker
Skrevet

Min kollega gikk av med pensjon i våres, hun er savnet! Kjempeflink dame med stor arbeidskapasitet som hadde omsorg for sine kollegaer og kunne løse ethvert problem.

Anonymkode: 7fb56...2f8

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de eldste er fortsatt eldst og er gjerne mest på jobb faktisk. 

Anonymkode: 396d3...f64

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva du foretrekker jeg? En nyutdannet anestesispl med 3 måneder erfaring eller en 55 åring med 25 års erfaring? 

Anonymkode: e76a3...a73

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet med fantastiske "eldre" som var en enorm resurs, vitale og fremadstormende og med masse kunnskap og livserfaring, som gjorde det gøy og gå på jobb, som drog mye av lasset generelt, som kom med kake og omsorg og de var så fine! 

Og jeg har jobbet med gamlinger som var så lei jobben, livstrette og sutrende, som lagde arbeidsmiljøet og alt rundt seg surt og som enten sov! - ja faktisk sov! på jobb, eller gikk rundt og spredde galle og dårlige rykter. 

Tror egentlig dette går på mennesketyper, og ikke alder generelt. 

Noen av oss velger en vei, andre en annen. Vær den du vil vere fremover, en dag skal du lære opp grønnskollingen

Anonymkode: 18c83...772

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På min jobb er de gull verdt og fantastiske alle sammen. Flere tar ekstravakter etter de har gått av med pensjon og. Men vi har ikke så mye databruk i hverdagen da, der er de ikke så sterke hihi

Anonymkode: a33e0...257

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 56 år, og her kommer alle de yngre til meg for hjelp med forskjellig :) 

Anonymkode: a2403...214

• Liker 1
Skrevet

Mine favorittkollegaer er de som kommer til å pensjonere seg innen fem år. Fantastisk dyktige, bein i nesa, og en kompetanse jeg bare kan drømme om! 

Jeg bistår lett med datasystemer når jeg får hjelp tilbake til å vurdere en akutt dårlig pasient. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ned på dem, de har jo masse viktig kunnskap! 

Anonymkode: ffa5f...955

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Møtet mellom den eldre  og yngre generasjon går som regel bra når begge parter har respekt for hva den andre part kan bidra med.

Et samarbeid som dessverre ikke alltid finner veien lett.

Enten på grunn av overdrevent selvsikre nykommere eller «my way or no way» blant de eldre og erfarne.

Anonymkode: 7e263...3bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På min jobb er de eldste en veldig ressurs. Vi i 40årene som henter unger og har syke barn osv, er jo i perioder ganske ustabile arbeidstakere egentlig. 

de som er i 50 årene og opp er faktisk veldig stabilt til stede, sjelden syke  

Neste år skal jeg jobbe med ansettelser  kommer til å tilstrebe balanse i alder på avdelingene, for å sikre stabil drift  

Anonymkode: 268e6...c88

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok i en mellomgenrasjon (37 år) her jeg jobber. Stort IT-selskap. Må bar si at de eldre her har MYE mer å lære de yngre enn omvendt. Der de eldre på 60 kommer med erfaring, dybde, omsorg, og forståelse for andre kommer de nyutdannede 25-åringene riktignok med mer moderne programmeringskunnskap, men totalt uten arbeidsmoral, ydmykhet og blikk for medarbeidere. Jeg gruer meg til fremtiden da jeg blir blandt de eldste her. 

Anonymkode: a77e3...338

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og vi har personale fra 19-65. De over 50 er sjeldnere syke, stiller oftere opp, har en erfaring og trygghet som er gull verdt for utrygge førstegangsforeldre på tilvenning. 
Men samtidig er de yngre gjerne litt mer lekne og vil lære av de eldre. Jeg er så takknemlig for at vi har alle aldersgrupper! 

Anonymkode: dcb6a...f0d

• Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...