AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #1 Skrevet 29. august 2025 Jeg går på Cipramil og har gjort det i flere år, men er usikker på om de har noen effekt nå. For mange år siden gikk jeg på Zoloft ( angst) og synes å huske at det fungerte godt. Noen som har byttet over fra Cipramil til Zoloft, og har hatt god nytte av det? Hvordan foregikk byttet? Anonymkode: 52310...be4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #2 Skrevet 29. august 2025 Om andre har byttet og hatt nytte av det er vel ikke relevant for deg? Selv blir jeg suicidal av alle antidepressiva, så om andres erfaringer teller må du ta med min og. Anonymkode: c4ceb...6ec 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #3 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Om andre har byttet og hatt nytte av det er vel ikke relevant for deg? Selv blir jeg suicidal av alle antidepressiva, så om andres erfaringer teller må du ta med min og. Anonymkode: c4ceb...6ec Om andre har byttet med hell er relevant for om jeg vil velge å bytte eller ikke 😉 Anonymkode: 52310...be4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #4 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Om andre har byttet med hell er relevant for om jeg vil velge å bytte eller ikke 😉 Anonymkode: 52310...be4 Folk bytter antidepressiva hele tiden. Du kan være sikker på at det går an å bytte disse medisinene med hell. Ofte trapper man ned på den ene mens man trapper opp på den andre. Hvordan det er med akkurat disse to kan legen din svare deg på. Kanskje en doseendring av Cipramil kan være aktuelt også. Anonymkode: c5c6d...16e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2025 #5 Skrevet 30. august 2025 Jeg gikk på Cipramil Max dosering i 5 år, men da merket at virkning avtok, følte mer angst. Jeg byttet mot Cipralex, byttet på dagen, men de to har ganske likt kjemisk. Har fungert bra for min del. Anonymkode: 994a4...472
AnonymBruker Skrevet 30. august 2025 #6 Skrevet 30. august 2025 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Om andre har byttet med hell er relevant for om jeg vil velge å bytte eller ikke 😉 Anonymkode: 52310...be4 Men selv om andre har hatt hell med bytte så er det langt ifra noen som helst garanti for at det også vil fungere med hell for deg. Anonymkode: 97ae2...ca4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2025 #7 Skrevet 1. september 2025 Dytter litt på denne, da jeg gjerne vil høre andres erfaringer Og hvordan nedtrappingen/ byttet ble gjort i praksis Jeg startet nedtrapping nå Anonymkode: 52310...be4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2025 #8 Skrevet 2. september 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dytter litt på denne, da jeg gjerne vil høre andres erfaringer Og hvordan nedtrappingen/ byttet ble gjort i praksis Jeg startet nedtrapping nå Anonymkode: 52310...be4 Ikke noen overlapping? Når begynner du på den nye? Anonymkode: c5c6d...16e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #9 Skrevet 3. september 2025 Ikke noe overlapping foreløpig, jeg har halvert dosen og skal gå på den halve dosen en uke. Legen mente jeg da kan starte på laveste dose på Zoloft, eller om jeg vill kunne jeg gå på 5mg Cipramil noen dager først... Derfor jeg er litt nysgjerrig på hvordan andre har gjort det, det virker ikke som det er noen klare retningslinjer her Anonymkode: 52310...be4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #10 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 12.53): Ikke noe overlapping foreløpig, jeg har halvert dosen og skal gå på den halve dosen en uke. Legen mente jeg da kan starte på laveste dose på Zoloft, eller om jeg vill kunne jeg gå på 5mg Cipramil noen dager først... Derfor jeg er litt nysgjerrig på hvordan andre har gjort det, det virker ikke som det er noen klare retningslinjer her Anonymkode: 52310...be4 Hvordan går det med deg så langt TS? Det er vel i seneste laget siden du uansett måtte snakket med legen din om det først og det nærmer seg en uke siden du laget tråden, men jeg fant denne: https://www.psychiatrienet.nl/switchtabel/show?id=SwitchAntidepressants via https://www.helsebiblioteket.no/innhold/artikler/psykisk-helse/psyknytt/slik-kan-du-bytte-til-et-annet-antidepressivum Kanskje interessant for noen andre som skal bytte, om ikke noe annet. Anonymkode: c5c6d...16e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå