Gå til innhold

Del din ærlige mening om mitt bryllup. Er det virkelig så stusselig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
SisteGang skrev (På 31.8.2025 den 15.04):

Det blir jo vielse, så bryllup er det. Men festen skal være avslappende og stressfritt. Har ikke sagt at folk ikke skal pynte seg, bare at ikke noen skal føle på pyntepress. Har f.eks en venninne som virkelig hater penklær, og jeg vil heller at hun skal være komfortabel, enn å måtte ta på noe hun ikke liker for min skyld. Og dessuten er det jo dumt med f.eks stilletthæler, for de vil bare synke ned i plenen. Men planen er at folk pynter seg i vanlige pene sommerklær, så får skrive det i invitasjonen. Og folk bør ikke kle seg i klær de er redd for, for vi har dyr, så pels blir det. Det var poenget med ingen kleskode. 

Og gaver, hva skal vi med gaver? Jeg synes bryllupsgaver er fryktelig utdatert nå som de aller fleste har i overflod allerede. Derfor ønsker jeg absolutt ikke gaver, for jeg håper denne tradisjonen kan forsvinne. 

Anonymkode: b8236...a46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i et bryllup som høres veldig ut som det du beskriver. Fineste bryllupet jeg har vært i! Storkoste meg og var ikke utslitt sånn som jeg blir av mer stive og formelle bryllup. 

Anonymkode: 27a87...703

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir et veldig koselig bryllup, men det blir vanskelig å unngå gaver. Var i en stor feiring hvor det sto i innbydelsen :  Ønsker du å gi en liten gave blir det satt frem en sparegris ved inngangen. Pengene går til Kirkens Bymisjon. 

Anonymkode: b8236...a46

Skrevet

Det er deres bryllup! Drit I hva Ndre mener!! Det er så visst et bryllup, selv om det er et litt uvanlig et. Kos dere!!! 🥰🥰😍😍

Skrevet

Hadde hagebryllup! Eller, vielsen var på rådhuset, tok et kvarter, så hadde vi 1 times fotografering med fotograf ved et område rett nedenfor huset vårt (vi bor ved sjøen), mine foreldre hadde laget to forskjellige gryteretter, bestilte bryllypskake hos en venninne som er hobbybaker, resten av familie og venner stilte med diverse vanlige kaker, en venninne som jobber med sminke kom hjem til meg og sminket meg, en annen venninne som er frisør kom hjem og ordnet håret mitt samtidig som jeg ble sminket, maten spiste vi I stuen, og festen hadde vi i hagen. Min far spiller i band så de spilte en del låter. Vi har små barn selv, og de fleste av vennene våre har barn og alle var velkomne. Pga små barn var de fleste gått i 21 draget og jeg og min mann dro på hotell kl 2130. Vi hadde så flaks med været, var helt nydelig fra start til slutt. Brudekjolen fant jeg på finn og fikk den sydd inn hos skredder, og mannen min brukte en dress han hadde fra før. Klærne til ungene kjøpte jeg også på finn. Totalt brukte vi vel rundt 40 000 på dagen, det eneste vi brukte en større sum på var ringene og fotografering. Betalte selvfølgelig venninnene mine for tjenestene deres som jeg nevnte over. Men ja, hagebryllup anbefales, hadde gjort det 100 ganger til! 

Skrevet

Så lenge man blir gift så er det jo ett bryllup! Liksombryllup hadde vi i barnehagen. Forstår godt at det er sårende når noen sier at det ikke er det. Noen i min familie sa det samme om mitt bryllup. Vi var «tvungne» til å gifte oss pga regler ang opphold. For at han skulle slippe å fortsette og reise hjem etter 90 dager. Jeg visste jo at jeg ville gifte meg med han, men fordi vi ikke kunne starte et ordentlig liv uten at han kunne bo og jobbe her, så valgte vi å gifte oss lenge før planen. Hadde derfor ikke råd til noe mer enn en seremoni på rådhuset og middag på restaurant. Det var kjempesårende da noen i nær familie sa at det ikke var ett ordentlig bryllup. Gift ble vi jo, og er det enda. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...