Gå til innhold

Del din ærlige mening om mitt bryllup. Er det virkelig så stusselig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns bryllupet høres helt fint ut. Og veldig romantisk! 

Av egen erfaring hadde jeg nok lagt inn noen føringer om påkledning (om så bare «kle deg som du vil»). Jeg var ikke i bryllup, men et rundt selskap tidligere i sommer, hvor påkledning sto oppført som casual. Det var ikke en sjel av damene som ikke troppet opp uten kjole. Bortsett fra meg da, som tok invitasjonen bokstavelig. Følte meg som en idiot hele kvelden. Om ikke annet (du skal jo ikke bry deg om hvordan JEG følte meg), vite at du er den peneste påkledde på dagen. 

Anonymkode: 97b9b...149

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt topp ut.

Høres ut som hvilken som helst sommerfest, men én hvor dere tilfeldigvis gifter dere i samme slengen. 

Sider dere blir 20-30 mennesker så hadde jeg bestilt både mat og servering. 

Tenker at det er verdt pengene og friheten.

Så slipper du også å risikere 5 kg potetsalat, 15 KG kyllingvinger og 5 KG focaccia.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres helt fantastisk ut. En slektning hadde et slikt bryllup i sommer. De leide inn «kjøl» for å oppbevare mat. De har alt , så de ønsket seg ingenting - men sa at gjestene gjerne måtte ta med noe spiselig. Brudeparet sto for musikk, alkohol og pynting. Det var et utrolig koselig og vellykket brullup. 

Anonymkode: 6aa26...f7c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det deg, Greta Thunberg?

Anonymkode: 651ee...297

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det deg, Greta Thunberg?

😂😂😂😂

Anonymkode: 322d9...cba

Skrevet

DETTE er et fint bryllup. Gå for det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et tips er å ha bryllupet digitalt, så sparer du flere penger og forurensning fra reisende gjester. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes veldig fint ut!! 
skikkelig digg. Og godt å vite at ikke alle skal bare kjøpe og forbruke.

Du kan godt be folk om å bake kake, men selve bryllupskaken er fra baker. Det rr vanlig der jeg kommer fra. Så ville jeg sørget for middag selv, pluss noe drikke til maten. :)  

Anonymkode: 2a88e...8b1

AnonymBruker
Skrevet

Supert 👍

Einaste er at eg ville hatt betre mat. F.eks catering. 

Anonymkode: f2da0...900

• Liker 3
Skrevet (endret)

Synes det høres fint ut. Men du burde åpne for at folk får tale hvis de ønsker det, kanskje blir du positivt overrasket over hva folk har på hjertet

Og denne ene kvelden har dere nok råd til den maten dere virkelig liker best. 

Men jeg synes overhodet ikke det høres stusselig ut, hurra for kjærligheten!

Endret av Sunnfjording
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Et tips er å ha bryllupet digitalt, så sparer du flere penger og forurensning fra reisende gjester. 

😂😂

Anonymkode: 68ae6...871

• Liker 5
Skrevet

Høres helt topp ut. Koselig, laidback og uformelt. Få ting er enn et stivt formelt bryllup man nesten ikke kjenner noen. Derfor er jeg glad broren min hadde fri bordsetting i sitt bryllup, sånn at gjestene kunne sitte med den de ville. Det eneste reserverte bordet var til oss i nærmeste familie 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er mye jeg liker, men også litt jeg ikke liker.

Først, helt generelt, jeg liker at det ikke er så høytidelig. Men jeg synes også samtidig det høres noe påvert ut for et heldagsarrangement. Vil si; kort det ned, eller skru opp for festivitasen. 

Ingen gaver: Er greit det. Bare si det med overbevisning, og tropper noen opp med gaver likevel, så blir de satt bort. Ingen gaveåpning på dagen. Respekt for de gjester som respekterer det. 

Ingen brudekjole: Nei, sorry. Inget bryllup uten brud. Finn i det minste en hvit'ish kjole som er litt brudeaktig. 

Ingen kleskode: Også nei. Det er en hjelp til gjestene om hvordan de skal kle seg. Men kleskoden kan være 'casual' eller sommerfest. 

Ingen taler. Halleluja! 

Treplanting. Er et Ok innslag. You do you.  

Kurvfest: Nei. Dere er voksne, dere må bla opp lommeboken og traktere gjestene på ordentlig. 

Grilling: Er Ok, men kan fort bli litt grisete. Tenk på det når kleskoden velges. 

Anonymkode: 8ac99...2dc

Enig med deg bortsett fra taler. Jeg synes noen små personlige og korte taler er veldig bra. Det som er dritt med taler er de som snakker i evigheter, ikke taler i seg selv. Taler er kjekke når de ikke blir for langdryg. 

• Liker 1
Skrevet

Den fineste konfirmasjonen jeg har vært i var bittelite, intimt og med få midler. Det var ekte og avslappende, så hvorfor ikke et bryllup? ❤️

• Nyttig 1
Skrevet

Høres helt NYDELIG ut❤️❤️❤️

Skrevet
Contigo skrev (17 timer siden):

Om dere ikke ønsker gaver, så ha gjerne en eller to veldedige organisasjoner som betyr noe for dere som gjestene kan gi gaver i deres navn om de ønsker. Jeg syntes i alle fall det er fint å få gi NOE, og på den måten forhindrer dere at gjester likevel kommer med gaver. :) 

Dette synes jeg var en god idé. De fleste vil gjerne gi noe - det er en rotfestet selvfølgelighet hos mange at man skal gi gaver ved store anledninger. Jeg har vært den som ved et par anledninger har tatt "den eneste gaven vi trenger er at dere kommer og feirer med oss"-utsagn på alvor og så oppdaget at det gjorde ingen andre - det gjør jeg ikke flere ganger...

Jeg støtter også en form for kleskode - ekstra viktig når man har en litt ukonvensjonell feiring - og at dere står for maten. Å skulle stille med matrett/kake er ofte mer styr enn å gi en gave, det er ikke en løsning man velger for gjestenes del.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke bryllup om det ikke er taler, leker og hjemmesnekra sanger i et kjipt leid lokale som er altfor stort. 

Anonymkode: d3533...9a4

• Liker 1
Skrevet

Høres perfekt ut, og ganske likt som mitt bryllup i fjor. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres superkoselig ut! Men du må ha en plan ang vær. Har du plass inne i tilfelle det bøtter ned? Telt? Hvis grilling,er grillen under tak?

Også ville jeg nok ha bestilt mat,eller ihvertfall hatt hjelp til å lage/servere,slik at du kan nyte dagen sammen med gjestene.

Anonymkode: 1a89c...57c

• Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som et helt PERFEKT brullyp! 

Dere inviterer kun de nærmeste, som det derfor er helt forventet at de setter av en dag for å feire dere. De får både mat, alkohol, kake og hyggelig samvær blant de nærmeste. Ingen stress, kun "ofre en dag med oss". Og det at dere ikke forventer dyre gaver fra gjestene, kun deres oppmøte, er virkelig det som legitimerer å ha et enkelt og billig bryllup uten for mye stas og ekstragavante opplegg. Kanskje dere kan legge til å leie inn noen noen, nabojenter etc for å servere. Ellers kan det bli mye løping att og frem på dere verter. Det kan bli et forstyrrelsesmoment om bruden og brudgommen løper stresset rundt og knapt får tid med gjestene. At dere får sitte ned under hele middagen, sånn at folk får holde taler, er underholdning nok i et bryllup. 

Helt supert! 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...