AnonymBruker Skrevet 29. august #41 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ps, familien er kanskje negative fordi de ikke ønsker å lage mat? De fleste forventer nok å få mat i bryllup Anonymkode: 64ac4...0c5 Jeg hadde syntes det på mange måter er mye greiere å ta med mat eller kake, enn å skulle finne noe passende i bryllupsgave til et ektepar på snart 40 år (som mest sannsynlig har alt allerede). Jeg synes ikke det er kjipt å ønske seg mat og kaker til felles servering, for det betyr jo faktisk at brudeparet deler gavene sine med gjestene istedet for å ønske seg gaver til seg selv. For de som synes det blir stress med matlaging, så finnes det vel flust av muligheter for å kjøpe ferdige løsninger. Eller eventuelt be om å få slippe og heller kjøpe en vanlig bryllupsgave. Man må bare være litt positiv og løsningsorientert. Jeg er forøvrig enig i at jeg ville hatt en form for kleskode, men da gått for "pent antrekk". Det krever ikke at man er veldig formell, bare at man helst unngår jeans og veldig hverdagslige klær. Det meste er innafor "pent antrekk", så lenge klærne er hele og rene, og ikke arbeidstøy, treningstøy eller utvaskede sofaklær. De aller fleste klarer å dra frem en kjole, et skjørt med topp eller en buksedress som ikke brukes til hverdags. Mennene har stort sett alltid en grei skjorte og en bukse som ikke er i slitt dongeri, i skapet sitt. Hvis ikke finner man rimelige alternativer å få kjøpt. Og la folk få holde taler. Men bare ikke si noe som helst om taler på forhånd, så slipper man at folk enten føler seg forpliktet til å holde taler eller blir lei seg fordi de ikke får lov. Bare la det gå av seg selv. Anonymkode: b0538...011 3
urenluren Skrevet 29. august #42 Skrevet 29. august Jeg syntes kanskje det hørtes litt stusslig ut til å være bryllup, men det er nok fordi jeg hadde et veldig «jålete» bryllup selv. Det er deres dag og dere som bestemmer! Blir sikkert veldig koselig.
Sirah Skrevet 29. august #43 Skrevet 29. august SisteGang skrev (18 minutter siden): Vi skal jo bestille sol såklart, men sånn ellers så har vi stor veranda med tak over, pluss paviljong. Perfekt! Jeg skal bestille sol for dere jeg også slik at dere ikke får behov for å bruke verandaen 🥰 Ellers er jeg enig med de som skriver at du bør nevne kleskode for ellers kommer du til å få en million spørsmål og det. Men sommerfest er mer enn dekkende nok, så kan folk kle seg både casual og litt mer pyntet uten å bomme Jeg ville også fått hjelp med maten slik at dere faktisk kan nyte deres eget bryllup. Holder jo i massevis med en snill nabo som kan håndtere en grill 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #44 Skrevet 29. august Ikke mitt drømmebryllup, men det er jo du som skal gifte deg. Gjør det du ønsker Anonymkode: e6856...16c
AnonymBruker Skrevet 29. august #45 Skrevet 29. august Høres fantastisk ut i mine ører ❤️ Lykke til. Håper dere går for en dag som dere selv ønsker dere, for det er deres dag. Anonymkode: c081c...bf7 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #46 Skrevet 29. august Det du planlegger er jo en hagefest 😅 Men ikke mitt bryllup så spiller jo ingen rolle hva jeg mener. Du må gjøre det du vil, jeg hadde nok bare syntes det var et merkelig opplegg å kalle det bryllup når det egentlig er en grillfest / hagefest. Du bør hvertfall skrive en dresskode i invitasjonen, ellers kan noen dukke opp i dress, lakksko , selskapskjole og høye hæler , mens andre kommer i jeans og ullgenser liksom. Det er bare kleint for gjestene… Anonymkode: 322d9...cba 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #47 Skrevet 29. august Sirah skrev (1 minutt siden): Perfekt! Jeg skal bestille sol for dere jeg også slik at dere ikke får behov for å bruke verandaen 🥰 Ellers er jeg enig med de som skriver at du bør nevne kleskode for ellers kommer du til å få en million spørsmål og det. Men sommerfest er mer enn dekkende nok, så kan folk kle seg både casual og litt mer pyntet uten å bomme Jeg ville også fått hjelp med maten slik at dere faktisk kan nyte deres eget bryllup. Holder jo i massevis med en snill nabo som kan håndtere en grill Jaaa, sommerfest er det jeg skulle frem til! Det er vel mer casual enn pent antrekk, men gir likevel folk hint om å i hvertfall ikke møte i arbeidstøy eller joggebukse og crocs. Anonymkode: b0538...011 1
Sirah Skrevet 29. august #48 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jaaa, sommerfest er det jeg skulle frem til! Det er vel mer casual enn pent antrekk, men gir likevel folk hint om å i hvertfall ikke møte i arbeidstøy eller joggebukse og crocs. Anonymkode: b0538...011 Nemlig Samtidig så kan de som faktisk ønsker å slå litt på stortromma gjøre det uten at det ser dumt ut 1
mereo Skrevet 29. august #49 Skrevet 29. august Høres fint ut det, men betal for maten for gjestene dine! Dere er er såpass voksne at den regninga får dere ta, har dere ikke råd til det så har dere for mange gjester (uavhengig av størrelsen) og fremstår gniene etter min mening. 9
AnonymBruker Skrevet 29. august #50 Skrevet 29. august Det er DITT bryllup og du/dere bestemmer. Hva andre mener er rivende likegyldig. Jeg hadde elsket å være gjest på dette! Anonymkode: 25753...adc
AnonymBruker Skrevet 29. august #51 Skrevet 29. august SisteGang skrev (1 time siden): Har smått begynt bryllupsplanlegging, og har fortalt de foreløpige planene til venner og familie, og har fått veldig blandet respons. Det som går igjen er at det ikke er et ordentlig bryllup (?) og at det virker litt lite. Vi er som sagt helt i starten og ingen datoer er bestemt, og ingenting er bestilt, men jeg ser veldig tydelig for meg hvordan jeg vil ha det. Tar gjerne imot tips og deres ærlige tanker. Mitt drømmebryllup er som følger: bryllupet blir iløpet av vår, sommer eller tidlig høst. Både vielse og fest er hjemme i hagen vår. Blir vel en person fra humanistisk forbund som kommer hjem til oss og vier oss. Ikke så mange gjester, kun foreldre, søsken m/barn og en håndfull venner hver. Ønsker ingen taler (bortsett fra kanskje en liten tale til mannen min), ingen gaver og ingen kleskode. Både jeg og mann er veldig opptatt av miljøet, så all pynt blir hjemmelaget, eller fra finn.no eller bruktbutikk. Alle blomster er markblomster jeg plukker selv, inkludert brudebuketten. Ønsker ikke brudekjole, og både jeg og mann kommer til å bruke penklær vi allerede har. Skal sminke meg og ordne håret mitt selv. Rett etter vielsen vil jeg at jeg og mannen planter et tre i hagen. Altså, bare setter det i et ferdiggravd hull og dekker litt med jord. Planter ordentlig senere. Maten vil jeg lage mest mulig selv på forhånd av lokale råvarer. Tenkte kanskje å grille? Er også åpen for litt kurvfest, hvor gjester kan ta med seg mat og kaker, men vi er kanskje for gamle for det? Det er vel mest for unge, og vi er snart 40. Vil ihvertfall ha litt enkel mat og folk setter seg der de vil i hagen. Ingen bordkort og sånt. Vi stiller med alkohol til de som vil ha, men ønsker ikke fyllefest. Kan fyre opp bålpanna på kvelden for nattmat og marsmellows til unger. Fotografering vil jeg gjøre en helt annen dag (altså den offisielle bryllupsfoto-seansen). Både fordi jeg ikke vil ha fullt program med mye stress, og fordi jeg ikke vil ha ventende gjester. Og hele dagen skal være avslappende og fin. Gjester og barn og kjæledyr (så lenge de er rolige) er velkommen til å tilbringe dagen i hagen vår. Vil ikke ha noen av de typiske bryllupsaktivitene, og ikke noe stramt program. Vil ha ordentlig bryllupskake da, og kan kanskje ha sånn kakeskjæring for brudepar. Ønsker lav bakgrunnsmusikk gjennom dagen. Helt ærlig, hva hadde dere syntes om denne dagen? Det er deres dag, drit i hva andre mener, gjør som dere vil. Høres koslig ut! Men ville ikke hatt barn og alkohol utover kvelden.. Anonymkode: 2c583...a95
AlexandraX Skrevet 29. august #52 Skrevet 29. august Ja, jeg synes det høres stusselig og for lite høytidelig ut. Jeg håper i allefall at det blir nok varm mat til gjestene... fordi gaver tar de med seg uansett.
Kons Skrevet 29. august #53 Skrevet 29. august Ville bestilt catering og supplert med litt egne retter. Ellers høres det helt fantastisk ut.men ikke bli grådig på maten. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #54 Skrevet 29. august Høres ut som et koselig og fint bryllup- men server mat! Å be gjester ta med seg mat i bryllup når man er i 40-årene synes jeg er litt gjerrig og smålig. For min del ville jeg også hatt brudekjole (eller en hvit sommerkjole), og trolig også sagt at antrekket er «sommerfest» eller lignende. For min del betyr det litt at folk går med litt fine klær- og ikke bare slenger på seg en slaskete jeans, men sånn er det jo ikke for alle. Anonymkode: e9577...3a7 6
AnonymBruker Skrevet 29. august #55 Skrevet 29. august Men betal for maten til gjestene.. Skal de ta med mat i tilegg til gave blir dumt. Og ja, de fleste føler de må gi gave selv om dere sier nei bare ta med noe mat. Anonymkode: 2c583...a95 7
Sandie Skrevet 29. august #56 Skrevet 29. august SisteGang skrev (1 time siden): Har smått begynt bryllupsplanlegging, og har fortalt de foreløpige planene til venner og familie, og har fått veldig blandet respons. Det som går igjen er at det ikke er et ordentlig bryllup (?) og at det virker litt lite. Vi er som sagt helt i starten og ingen datoer er bestemt, og ingenting er bestilt, men jeg ser veldig tydelig for meg hvordan jeg vil ha det. Tar gjerne imot tips og deres ærlige tanker. Mitt drømmebryllup er som følger: bryllupet blir iløpet av vår, sommer eller tidlig høst. Både vielse og fest er hjemme i hagen vår. Blir vel en person fra humanistisk forbund som kommer hjem til oss og vier oss. Ikke så mange gjester, kun foreldre, søsken m/barn og en håndfull venner hver. Ønsker ingen taler (bortsett fra kanskje en liten tale til mannen min), ingen gaver og ingen kleskode. Både jeg og mann er veldig opptatt av miljøet, så all pynt blir hjemmelaget, eller fra finn.no eller bruktbutikk. Alle blomster er markblomster jeg plukker selv, inkludert brudebuketten. Ønsker ikke brudekjole, og både jeg og mann kommer til å bruke penklær vi allerede har. Skal sminke meg og ordne håret mitt selv. Rett etter vielsen vil jeg at jeg og mannen planter et tre i hagen. Altså, bare setter det i et ferdiggravd hull og dekker litt med jord. Planter ordentlig senere. Maten vil jeg lage mest mulig selv på forhånd av lokale råvarer. Tenkte kanskje å grille? Er også åpen for litt kurvfest, hvor gjester kan ta med seg mat og kaker, men vi er kanskje for gamle for det? Det er vel mest for unge, og vi er snart 40. Vil ihvertfall ha litt enkel mat og folk setter seg der de vil i hagen. Ingen bordkort og sånt. Vi stiller med alkohol til de som vil ha, men ønsker ikke fyllefest. Kan fyre opp bålpanna på kvelden for nattmat og marsmellows til unger. Fotografering vil jeg gjøre en helt annen dag (altså den offisielle bryllupsfoto-seansen). Både fordi jeg ikke vil ha fullt program med mye stress, og fordi jeg ikke vil ha ventende gjester. Og hele dagen skal være avslappende og fin. Gjester og barn og kjæledyr (så lenge de er rolige) er velkommen til å tilbringe dagen i hagen vår. Vil ikke ha noen av de typiske bryllupsaktivitene, og ikke noe stramt program. Vil ha ordentlig bryllupskake da, og kan kanskje ha sånn kakeskjæring for brudepar. Ønsker lav bakgrunnsmusikk gjennom dagen. Helt ærlig, hva hadde dere syntes om denne dagen? Høres helt fantastisk ut 😍 Et slikt bryllup hadde jeg elsket å både ha selv og å være gjest i ☺️ Vi hadde et ganske stivt bryllup med masse gjester som ellers aldri viser interesse for oss i det daglige. De fleste av disse var personer mannen virkelig ville ha tilstede så jeg gikk med på det. Men følte meg som en statist i eget bryllup gjennom hele kvelden. Jeg ville mye heller hatt et bryllup slik det du beskriver ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #57 Skrevet 29. august Fint å se at de fleste støtter ts men.. Hva er det med dere som tar med gave når det står "ingen gave" på invitasjonen? Dere sier folk kommer til å gi gave uansett. Er ikke det frekt? Ville ikke hatt problem med at min gave er en god matrett. Men de kan jo også ordne med noe catering så klart. Anonymkode: 69488...349 1
BobbySocks Skrevet 29. august #58 Skrevet 29. august Ville absolutt hatt noen til å grille, brudepar som står og griller setter ikke stemningen, og fjerner fokus fra det viktige. Jeg ville ikke hatt kurvfest i et bryllup. Og jeg ville hatt en pen lys kjole. Men det er da meg. 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #59 Skrevet 29. august SisteGang skrev (2 timer siden): Har smått begynt bryllupsplanlegging, og har fortalt de foreløpige planene til venner og familie, og har fått veldig blandet respons. Det som går igjen er at det ikke er et ordentlig bryllup (?) og at det virker litt lite. Vi er som sagt helt i starten og ingen datoer er bestemt, og ingenting er bestilt, men jeg ser veldig tydelig for meg hvordan jeg vil ha det. Tar gjerne imot tips og deres ærlige tanker. Mitt drømmebryllup er som følger: bryllupet blir iløpet av vår, sommer eller tidlig høst. Både vielse og fest er hjemme i hagen vår. Blir vel en person fra humanistisk forbund som kommer hjem til oss og vier oss. Ikke så mange gjester, kun foreldre, søsken m/barn og en håndfull venner hver. Ønsker ingen taler (bortsett fra kanskje en liten tale til mannen min), ingen gaver og ingen kleskode. Både jeg og mann er veldig opptatt av miljøet, så all pynt blir hjemmelaget, eller fra finn.no eller bruktbutikk. Alle blomster er markblomster jeg plukker selv, inkludert brudebuketten. Ønsker ikke brudekjole, og både jeg og mann kommer til å bruke penklær vi allerede har. Skal sminke meg og ordne håret mitt selv. Rett etter vielsen vil jeg at jeg og mannen planter et tre i hagen. Altså, bare setter det i et ferdiggravd hull og dekker litt med jord. Planter ordentlig senere. Maten vil jeg lage mest mulig selv på forhånd av lokale råvarer. Tenkte kanskje å grille? Er også åpen for litt kurvfest, hvor gjester kan ta med seg mat og kaker, men vi er kanskje for gamle for det? Det er vel mest for unge, og vi er snart 40. Vil ihvertfall ha litt enkel mat og folk setter seg der de vil i hagen. Ingen bordkort og sånt. Vi stiller med alkohol til de som vil ha, men ønsker ikke fyllefest. Kan fyre opp bålpanna på kvelden for nattmat og marsmellows til unger. Fotografering vil jeg gjøre en helt annen dag (altså den offisielle bryllupsfoto-seansen). Både fordi jeg ikke vil ha fullt program med mye stress, og fordi jeg ikke vil ha ventende gjester. Og hele dagen skal være avslappende og fin. Gjester og barn og kjæledyr (så lenge de er rolige) er velkommen til å tilbringe dagen i hagen vår. Vil ikke ha noen av de typiske bryllupsaktivitene, og ikke noe stramt program. Vil ha ordentlig bryllupskake da, og kan kanskje ha sånn kakeskjæring for brudepar. Ønsker lav bakgrunnsmusikk gjennom dagen. Helt ærlig, hva hadde dere syntes om denne dagen? Høres koselig ut, får litt mer familiemiddagvibe enn bryllupsvibe, men det er jo deres bryllup Anonymkode: 44378...5c4
Contigo Skrevet 29. august #60 Skrevet 29. august Jeg hadde elsket å være gjest i ditt bryllup. For meg blir bryllup fort litt stivt og seriøst, og jeg klarer ikke å nyte festen og brudeparet. Men det hadde jeg gjort her! Det høres ut som en drømmedag for alle sammen. Om dere ikke ønsker gaver, så ha gjerne en eller to veldedige organisasjoner som betyr noe for dere som gjestene kan gi gaver i deres navn om de ønsker. Jeg syntes i alle fall det er fint å få gi NOE, og på den måten forhindrer dere at gjester likevel kommer med gaver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå