AnonymBruker Skrevet 29. august #21 Skrevet 29. august Helt supert, og høres kjempekoselig ut 🙂. Selv ville jeg nok ha brukt catering til maten, og leid inn en person til å ordne alt med matservering, rydding, oppvask, osv, sånn at jeg bare kunne ha slappet av på bryllupsdagen 🙂 Anonymkode: 9b3c0...d41 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #22 Skrevet 29. august Vi giftet oss i sommer, bare næreste familie og venner. Først innom rådhuset og så opp til hagen til svigers, vi hadde leid inn kokk for en deilig treretters. En venn tok noen bilder, barna fikk løpe fritt i hagen mens vi voksne satt inne rundt bordet. Men ellers var det veldig likt hva som blir beskrevet i HI, det var veldig vellykket, eneste vi ville endret på var å ikke ha det midt på sommeren fordi det var så varmt. Jeg er ikke særlig glad i store fester og har fått mer avsmak på overforbruk de siste årene. Det hele inkl mat og alkohol kostet oss under 20k for rett under tretti gjester. Anonymkode: 31fdb...525 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #23 Skrevet 29. august Synes det høres bra ut! Veldig likt slik jeg selv kunne valgt å feire bryllupet mitt. Men jeg ville hatt hvit brudekjole (helst vintage) da, elsker nemlig fine, gamle kjoler:) Angående mat så ville jeg absolutt droppet tanken om kurvfest. Det samme hadde jeg tenkt om dere var 20 år gamle. Brudeparet er vertskap og må sørge for gjestene sine. Hvis det er rom i budsjettet ville jeg også unngått å lage maten selv, det er stress. Heller bestilt meze eller tapas eller noe. Uformelt, og gjestene forsyner seg selv. Og ja, med tanke på regnvær så må dere jo ha en backup-plan? Anonymkode: decd1...efa 5
AnonymBruker Skrevet 29. august #24 Skrevet 29. august Mitt bryllup bestod av meg, min mann og et vennepar som vitner og varaordfører som viet oss på Rådhuset, helt gratis, fikk tilogmed blomsterbukett som jeg har tørket og spart på. Etter vielsen dro vi til en liten park og tok endel bryllupsbilder, de knipset i vei med telefonene sine, ble et par fine bilder utav det 😊 Etterpå dro vi 4 til Egon hvor venneparet hadde reservert eget rom hvor bordet var pyntet opp, vi spiste 4 retters middag med dessert og god drikke (jeg var 5 mnd på vei med vår første) Etterpå dro vi til en hotellsuite på et hotell som var dekket på med bryllupsbuketter og velkomstgave og tilbringte bryllupsnatten der. Dagen etterpå sjekket vi ut og tok med oss alt av blomster med hjem. Deretter fortalte vi familie og kjente at vi hadde giftet oss 😄 Vi gjorde det slik for jeg ønsket overhodet ikke noen kirke eller folkemengder med masse stress, er fornøyd med det 😊 Anonymkode: af757...86d 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #25 Skrevet 29. august blvck skrev (3 minutter siden): Til det uthevede: det er utrolig mye dyrere å leie en bryllupsfotograf til å komme å ta bilder på dagen enn å reise i et studio å ta bilder. Det var også det som var vanlig før, og det er fint å ha noen fotografbilder hengende på veggen Nå skrev jeg ikke at de skulle leie en fotograf, men at gjestene kunne ta spontane bilder. Bilder hos fotograf blir bare oppstilt og rart for denne typen bryllup. Anonymkode: 44ddf...54f 5
AnonymBruker Skrevet 29. august #26 Skrevet 29. august Har vært i akkurat et sånn bryllup, partytelt i hagen (det regnet), ingen taler, ingen bordkort, grillmat, hjemmelaget pynt og litt alkohol. Var helt greit det, ikke min type bryllup, men så skal det jo ikke være det heller. Ha bryllupet slik som dere selv ønsker, det er deres dag og feiring. Anonymkode: 90118...e19 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #27 Skrevet 29. august SisteGang skrev (30 minutter siden): Har smått begynt bryllupsplanlegging, og har fortalt de foreløpige planene til venner og familie, og har fått veldig blandet respons. Det som går igjen er at det ikke er et ordentlig bryllup (?) og at det virker litt lite. Vi er som sagt helt i starten og ingen datoer er bestemt, og ingenting er bestilt, men jeg ser veldig tydelig for meg hvordan jeg vil ha det. Tar gjerne imot tips og deres ærlige tanker. Mitt drømmebryllup er som følger: bryllupet blir iløpet av vår, sommer eller tidlig høst. Både vielse og fest er hjemme i hagen vår. Blir vel en person fra humanistisk forbund som kommer hjem til oss og vier oss. Ikke så mange gjester, kun foreldre, søsken m/barn og en håndfull venner hver. Ønsker ingen taler (bortsett fra kanskje en liten tale til mannen min), ingen gaver og ingen kleskode. Både jeg og mann er veldig opptatt av miljøet, så all pynt blir hjemmelaget, eller fra finn.no eller bruktbutikk. Alle blomster er markblomster jeg plukker selv, inkludert brudebuketten. Ønsker ikke brudekjole, og både jeg og mann kommer til å bruke penklær vi allerede har. Skal sminke meg og ordne håret mitt selv. Rett etter vielsen vil jeg at jeg og mannen planter et tre i hagen. Altså, bare setter det i et ferdiggravd hull og dekker litt med jord. Planter ordentlig senere. Maten vil jeg lage mest mulig selv på forhånd av lokale råvarer. Tenkte kanskje å grille? Er også åpen for litt kurvfest, hvor gjester kan ta med seg mat og kaker, men vi er kanskje for gamle for det? Det er vel mest for unge, og vi er snart 40. Vil ihvertfall ha litt enkel mat og folk setter seg der de vil i hagen. Ingen bordkort og sånt. Vi stiller med alkohol til de som vil ha, men ønsker ikke fyllefest. Kan fyre opp bålpanna på kvelden for nattmat og marsmellows til unger. Fotografering vil jeg gjøre en helt annen dag (altså den offisielle bryllupsfoto-seansen). Både fordi jeg ikke vil ha fullt program med mye stress, og fordi jeg ikke vil ha ventende gjester. Og hele dagen skal være avslappende og fin. Gjester og barn og kjæledyr (så lenge de er rolige) er velkommen til å tilbringe dagen i hagen vår. Vil ikke ha noen av de typiske bryllupsaktivitene, og ikke noe stramt program. Vil ha ordentlig bryllupskake da, og kan kanskje ha sånn kakeskjæring for brudepar. Ønsker lav bakgrunnsmusikk gjennom dagen. Helt ærlig, hva hadde dere syntes om denne dagen? Hørtes helt nydelig ut spør du meg! Jeg har bare vært i «vanlige» bryllup, men dette du beskriver hørtes helt magisk ut- noe så koselig og nært!🩷 heier på ditt valg! gjør dagen slik dere ønsker og ikke hva andre mener🌸 Anonymkode: 61927...7ce 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #28 Skrevet 29. august SisteGang skrev (26 minutter siden): Har smått begynt bryllupsplanlegging, og har fortalt de foreløpige planene til venner og familie, og har fått veldig blandet respons. Det som går igjen er at det ikke er et ordentlig bryllup (?) og at det virker litt lite. Vi er som sagt helt i starten og ingen datoer er bestemt, og ingenting er bestilt, men jeg ser veldig tydelig for meg hvordan jeg vil ha det. Tar gjerne imot tips og deres ærlige tanker. Mitt drømmebryllup er som følger: bryllupet blir iløpet av vår, sommer eller tidlig høst. Både vielse og fest er hjemme i hagen vår. Blir vel en person fra humanistisk forbund som kommer hjem til oss og vier oss. Ikke så mange gjester, kun foreldre, søsken m/barn og en håndfull venner hver. Ønsker ingen taler (bortsett fra kanskje en liten tale til mannen min), ingen gaver og ingen kleskode. Både jeg og mann er veldig opptatt av miljøet, så all pynt blir hjemmelaget, eller fra finn.no eller bruktbutikk. Alle blomster er markblomster jeg plukker selv, inkludert brudebuketten. Ønsker ikke brudekjole, og både jeg og mann kommer til å bruke penklær vi allerede har. Skal sminke meg og ordne håret mitt selv. Rett etter vielsen vil jeg at jeg og mannen planter et tre i hagen. Altså, bare setter det i et ferdiggravd hull og dekker litt med jord. Planter ordentlig senere. Maten vil jeg lage mest mulig selv på forhånd av lokale råvarer. Tenkte kanskje å grille? Er også åpen for litt kurvfest, hvor gjester kan ta med seg mat og kaker, men vi er kanskje for gamle for det? Det er vel mest for unge, og vi er snart 40. Vil ihvertfall ha litt enkel mat og folk setter seg der de vil i hagen. Ingen bordkort og sånt. Vi stiller med alkohol til de som vil ha, men ønsker ikke fyllefest. Kan fyre opp bålpanna på kvelden for nattmat og marsmellows til unger. Fotografering vil jeg gjøre en helt annen dag (altså den offisielle bryllupsfoto-seansen). Både fordi jeg ikke vil ha fullt program med mye stress, og fordi jeg ikke vil ha ventende gjester. Og hele dagen skal være avslappende og fin. Gjester og barn og kjæledyr (så lenge de er rolige) er velkommen til å tilbringe dagen i hagen vår. Vil ikke ha noen av de typiske bryllupsaktivitene, og ikke noe stramt program. Vil ha ordentlig bryllupskake da, og kan kanskje ha sånn kakeskjæring for brudepar. Ønsker lav bakgrunnsmusikk gjennom dagen. Helt ærlig, hva hadde dere syntes om denne dagen? Jeg hadde elsket å bli invitert til dette bryllupet! Lite folk, ikke noe overfladisk fjas og tenk så mye god mat det kan bli om alle tar med litt hver? Du kan jo skrive at dere istedet for gaver heller ønsker at alle tar med litt mat hver til et bugnende koldtbord/tapasbord eller kake til kaffen. Det er bare å ha litt kommunikasjon sammen så ikke alle lager/tar med det samme. Hvis folk ikke er fornøyde kan de ta seg en bolle! Dette er deres dag, og dere skal velge hvordan dere vil feire den. Venner og familie skal enten møte opp og gjøre sitt for at dagen deres blir uforglemmelig fin, eller så kan de holde seg hjemme og surmule. Det enkle er ofte det beste, og jeg vet at jeg ville ha husket dette som et helt nydelig og stressfritt bryllup Go for it! ❤️ Anonymkode: b0538...011 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #29 Skrevet 29. august Ps, familien er kanskje negative fordi de ikke ønsker å lage mat? De fleste forventer nok å få mat i bryllup Anonymkode: 64ac4...0c5 6
SisteGang Skrevet 29. august Forfatter #30 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Høres topp ut. Som gjest, ville jeg ha stortrives med et sånt laid back, lite stivt opplegg. Det eneste, er at jeg ville kanskje vurdert å ha en person som er ansvarlig for å ta bilder, så har dere minner fra selve dagen. Er du og mannen enige, så er det bare å kjøre på. Anonymkode: 69488...349 Takk for råd angående fotografering. Vi er kjempedårlig til å huske å ta bilder, så hvis det blir opp til bare oss blir det nok null bilder fra dagen 🙃 er bare litt redd for at det er en kjip jobb å gi noen? Er det mye å be om? 1
SisteGang Skrevet 29. august Forfatter #31 Skrevet 29. august Sirah skrev (27 minutter siden): Høres helt perfekt ut ❤️ Men du må ha en plan B dersom det skulle øse ned? Partytelt? Vi skal jo bestille sol såklart, men sånn ellers så har vi stor veranda med tak over, pluss paviljong. 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #32 Skrevet 29. august Det høres jo kjempekoselig ut! 😀 Anonymkode: dba5c...9e8
AprilLudgate Skrevet 29. august #33 Skrevet 29. august (endret) Hadde elsket å være gjest 😍 Høres kjempekoselig ut! Jeg var på noe semiliknende - dvs: vielsen var overstått og festen siden. Telt i hagen hos foreldrene. Koseligste bryllupet/festen jeg har vært på! Men: maten var god, det manglet ikke på den biten og de satte opp telt som sagt - noe som passer fint da det regnet hele dagen. Ikke del detaljer. Si at det blir veldig enkelt. Vi reiste bort alene og sa ingenting til noen delvis for å slippe innspill 😅😆 Endret 29. august av AprilLudgate 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #34 Skrevet 29. august Høres ut som en utrolig fin feiring! Anonymkode: 287c1...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #35 Skrevet 29. august Det er mye jeg liker, men også litt jeg ikke liker. Først, helt generelt, jeg liker at det ikke er så høytidelig. Men jeg synes også samtidig det høres noe påvert ut for et heldagsarrangement. Vil si; kort det ned, eller skru opp for festivitasen. Ingen gaver: Er greit det. Bare si det med overbevisning, og tropper noen opp med gaver likevel, så blir de satt bort. Ingen gaveåpning på dagen. Respekt for de gjester som respekterer det. Ingen brudekjole: Nei, sorry. Inget bryllup uten brud. Finn i det minste en hvit'ish kjole som er litt brudeaktig. Ingen kleskode: Også nei. Det er en hjelp til gjestene om hvordan de skal kle seg. Men kleskoden kan være 'casual' eller sommerfest. Ingen taler. Halleluja! Treplanting. Er et Ok innslag. You do you. Kurvfest: Nei. Dere er voksne, dere må bla opp lommeboken og traktere gjestene på ordentlig. Grilling: Er Ok, men kan fort bli litt grisete. Tenk på det når kleskoden velges. Anonymkode: 8ac99...2dc 11
AnonymBruker Skrevet 29. august #36 Skrevet 29. august SisteGang skrev (9 minutter siden): Takk for råd angående fotografering. Vi er kjempedårlig til å huske å ta bilder, så hvis det blir opp til bare oss blir det nok null bilder fra dagen 🙃 er bare litt redd for at det er en kjip jobb å gi noen? Er det mye å be om? I tillegg til ordentlig fotografering, så er det morsomt å legge ut noen engangskamera til fri bruk, og oppfordre alle til å bruke dem. Blir alltid noen blinkskudd ut av det 🙂 Anonymkode: 9b3c0...d41 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #37 Skrevet 29. august Høres litt kjipt ut ja. Selve tanken høres koselig ut, men dere skal grille? Selv, uten hjelp? Og gjestene skal «sette seg der de vil i hagen»? Dere bør i det minste få noen til å hjelpe dere med maten og sørge for at alle gjestene sitter ved samme bord. Å be en gjest fotografere under bryllupet er en uting. Gjester skal kunne kose seg under festen, ikke måtte reise seg for å få riktig kameravinkel til rett tidspunkt. Anonymkode: 65829...66c 3
SisteGang Skrevet 29. august Forfatter #38 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Høres ut som mitt drømmebryllup 😃 Eneste jeg ville endret er at det må være lov med taler- det løfter stemningen! Og ville også foreslått «sommer klær» eller noe litt penere. Klær løfter også og gjør det mer høytidelig. Men hvorfor bryr du deg om hva andre tenker? Dette er jo en fantastisk måte å feire kjærligheten på uten å bruke for mye penger. Et lite tips: Be om hjelp med blomster, pynt, mat og diverse. Høres ut som det blir mye stress for deg. Anonymkode: e37ba...d8d Jeg bare føler at taler gjør det fort så formelt.. og jeg hater å være midtpunktet, men mannen min hadde nok likt å få taler, han er glad i oppmerksomhet 😅 men hvis det er mulig å gjøre dette uten å måtte ha toastmaster som holder styr på sånt, så er det greit 😊 Angående klær så skjønner jeg hva du mener. Men regner med at folk velger å pynte seg litt siden det tross alt er bryllup. Men hvis de ikke gjør det, så går det også fint. Er det mer jobb enn jeg tenker? Tenkte liksom at jeg kunne pusle litt med dette selv, men det er kanskje litt for optimistisk. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #39 Skrevet 29. august SisteGang skrev (47 minutter siden): Har smått begynt bryllupsplanlegging, og har fortalt de foreløpige planene til venner og familie, og har fått veldig blandet respons. Det som går igjen er at det ikke er et ordentlig bryllup (?) og at det virker litt lite. Vi er som sagt helt i starten og ingen datoer er bestemt, og ingenting er bestilt, men jeg ser veldig tydelig for meg hvordan jeg vil ha det. Tar gjerne imot tips og deres ærlige tanker. Mitt drømmebryllup er som følger: bryllupet blir iløpet av vår, sommer eller tidlig høst. Både vielse og fest er hjemme i hagen vår. Blir vel en person fra humanistisk forbund som kommer hjem til oss og vier oss. Ikke så mange gjester, kun foreldre, søsken m/barn og en håndfull venner hver. Ønsker ingen taler (bortsett fra kanskje en liten tale til mannen min), ingen gaver og ingen kleskode. Både jeg og mann er veldig opptatt av miljøet, så all pynt blir hjemmelaget, eller fra finn.no eller bruktbutikk. Alle blomster er markblomster jeg plukker selv, inkludert brudebuketten. Ønsker ikke brudekjole, og både jeg og mann kommer til å bruke penklær vi allerede har. Skal sminke meg og ordne håret mitt selv. Rett etter vielsen vil jeg at jeg og mannen planter et tre i hagen. Altså, bare setter det i et ferdiggravd hull og dekker litt med jord. Planter ordentlig senere. Maten vil jeg lage mest mulig selv på forhånd av lokale råvarer. Tenkte kanskje å grille? Er også åpen for litt kurvfest, hvor gjester kan ta med seg mat og kaker, men vi er kanskje for gamle for det? Det er vel mest for unge, og vi er snart 40. Vil ihvertfall ha litt enkel mat og folk setter seg der de vil i hagen. Ingen bordkort og sånt. Vi stiller med alkohol til de som vil ha, men ønsker ikke fyllefest. Kan fyre opp bålpanna på kvelden for nattmat og marsmellows til unger. Fotografering vil jeg gjøre en helt annen dag (altså den offisielle bryllupsfoto-seansen). Både fordi jeg ikke vil ha fullt program med mye stress, og fordi jeg ikke vil ha ventende gjester. Og hele dagen skal være avslappende og fin. Gjester og barn og kjæledyr (så lenge de er rolige) er velkommen til å tilbringe dagen i hagen vår. Vil ikke ha noen av de typiske bryllupsaktivitene, og ikke noe stramt program. Vil ha ordentlig bryllupskake da, og kan kanskje ha sånn kakeskjæring for brudepar. Ønsker lav bakgrunnsmusikk gjennom dagen. Helt ærlig, hva hadde dere syntes om denne dagen? Helt ærlig? Jeg hadde virkelig satt mer pris på denne bryllup enn noen av de store "fine" jeg har vært i. Jeg hadde heller vært komfortabel hos dere, omringet av folk som virkelig bryr seg om dere, enn stivpyntet sammen med grandonkel kåre eller andre folk fra "periferien". Helt ærlig. Det er deres dag. Anonymkode: 840b0...6d9 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #40 Skrevet 29. august Det høres fint og personlig ut. 😊 Som andre også har nevnt, jeg ville ikke bedt gjester ta med mat og jeg ville ha skrevet en kleskode på invitasjonen. Hvis ikke det sto noe som helst ville jeg som gjest vært usikker på hva jeg skulle kledd meg i, det er ikke så hyggelig å være den som enten er over- eller underpyntet i et bryllup. Anonymkode: 94167...a2c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå