Populært innlegg SisteGang Skrevet 29. august Populært innlegg #1 Skrevet 29. august Har smått begynt bryllupsplanlegging, og har fortalt de foreløpige planene til venner og familie, og har fått veldig blandet respons. Det som går igjen er at det ikke er et ordentlig bryllup (?) og at det virker litt lite. Vi er som sagt helt i starten og ingen datoer er bestemt, og ingenting er bestilt, men jeg ser veldig tydelig for meg hvordan jeg vil ha det. Tar gjerne imot tips og deres ærlige tanker. Mitt drømmebryllup er som følger: bryllupet blir iløpet av vår, sommer eller tidlig høst. Både vielse og fest er hjemme i hagen vår. Blir vel en person fra humanistisk forbund som kommer hjem til oss og vier oss. Ikke så mange gjester, kun foreldre, søsken m/barn og en håndfull venner hver. Ønsker ingen taler (bortsett fra kanskje en liten tale til mannen min), ingen gaver og ingen kleskode. Både jeg og mann er veldig opptatt av miljøet, så all pynt blir hjemmelaget, eller fra finn.no eller bruktbutikk. Alle blomster er markblomster jeg plukker selv, inkludert brudebuketten. Ønsker ikke brudekjole, og både jeg og mann kommer til å bruke penklær vi allerede har. Skal sminke meg og ordne håret mitt selv. Rett etter vielsen vil jeg at jeg og mannen planter et tre i hagen. Altså, bare setter det i et ferdiggravd hull og dekker litt med jord. Planter ordentlig senere. Maten vil jeg lage mest mulig selv på forhånd av lokale råvarer. Tenkte kanskje å grille? Er også åpen for litt kurvfest, hvor gjester kan ta med seg mat og kaker, men vi er kanskje for gamle for det? Det er vel mest for unge, og vi er snart 40. Vil ihvertfall ha litt enkel mat og folk setter seg der de vil i hagen. Ingen bordkort og sånt. Vi stiller med alkohol til de som vil ha, men ønsker ikke fyllefest. Kan fyre opp bålpanna på kvelden for nattmat og marsmellows til unger. Fotografering vil jeg gjøre en helt annen dag (altså den offisielle bryllupsfoto-seansen). Både fordi jeg ikke vil ha fullt program med mye stress, og fordi jeg ikke vil ha ventende gjester. Og hele dagen skal være avslappende og fin. Gjester og barn og kjæledyr (så lenge de er rolige) er velkommen til å tilbringe dagen i hagen vår. Vil ikke ha noen av de typiske bryllupsaktivitene, og ikke noe stramt program. Vil ha ordentlig bryllupskake da, og kan kanskje ha sånn kakeskjæring for brudepar. Ønsker lav bakgrunnsmusikk gjennom dagen. Helt ærlig, hva hadde dere syntes om denne dagen? 12 51 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. august Populært innlegg #2 Skrevet 29. august Høres topp ut. Som gjest, ville jeg ha stortrives med et sånt laid back, lite stivt opplegg. Det eneste, er at jeg ville kanskje vurdert å ha en person som er ansvarlig for å ta bilder, så har dere minner fra selve dagen. Er du og mannen enige, så er det bare å kjøre på. Anonymkode: 69488...349 44 8
AnonymBruker Skrevet 29. august #3 Skrevet 29. august Høres ut som mitt drømmebryllup 😃 Eneste jeg ville endret er at det må være lov med taler- det løfter stemningen! Og ville også foreslått «sommer klær» eller noe litt penere. Klær løfter også og gjør det mer høytidelig. Men hvorfor bryr du deg om hva andre tenker? Dette er jo en fantastisk måte å feire kjærligheten på uten å bruke for mye penger. Et lite tips: Be om hjelp med blomster, pynt, mat og diverse. Høres ut som det blir mye stress for deg. Anonymkode: e37ba...d8d 17 1 6
Sirah Skrevet 29. august #4 Skrevet 29. august Høres helt perfekt ut ❤️ Men du må ha en plan B dersom det skulle øse ned? Partytelt? 13 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august Dette er deres dag og dere gjør akkurat som dere vil selv. Jeg har vært i bryllup der maten var peppes pizza og kaka var kjøpt hos bakeren på vegen. Det var kjempekoselig og helt i parets «ånd». Jeg har også vært i bryllup der alle tradisjoner er fulgt og det er jo fint det, men hvis man ikke ønsker det synes jeg ikke man skal gjøre det. Vi hadde selv et bryllup uten gaver og der gjestene tok med sideretter. Mange av gjestene syntes det var rart å ikke ha gave, men det gikk fint det og. Gjør som dere selv ønsker, ikke det gjestene forventer. Anonymkode: 9e803...3da 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #6 Skrevet 29. august Hagebryllup er min drøm 🥰 ser for meg hvit sommerkjole, barbeint, blomsterkrans i håret og langbord under epletrærne. 🥰🥰🥰 Anonymkode: e37ba...d8d 7 3 3
Hjertefisk Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august Hadde jeg hatt litt større hus og hage hadde jeg definitivt feiret bryllupet hjemme jeg også! 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august SisteGang skrev (14 minutter siden): Har smått begynt bryllupsplanlegging, og har fortalt de foreløpige planene til venner og familie, og har fått veldig blandet respons. Det som går igjen er at det ikke er et ordentlig bryllup (?) og at det virker litt lite. Vi er som sagt helt i starten og ingen datoer er bestemt, og ingenting er bestilt, men jeg ser veldig tydelig for meg hvordan jeg vil ha det. Tar gjerne imot tips og deres ærlige tanker. Mitt drømmebryllup er som følger: bryllupet blir iløpet av vår, sommer eller tidlig høst. Både vielse og fest er hjemme i hagen vår. Blir vel en person fra humanistisk forbund som kommer hjem til oss og vier oss. Ikke så mange gjester, kun foreldre, søsken m/barn og en håndfull venner hver. Ønsker ingen taler (bortsett fra kanskje en liten tale til mannen min), ingen gaver og ingen kleskode. Både jeg og mann er veldig opptatt av miljøet, så all pynt blir hjemmelaget, eller fra finn.no eller bruktbutikk. Alle blomster er markblomster jeg plukker selv, inkludert brudebuketten. Ønsker ikke brudekjole, og både jeg og mann kommer til å bruke penklær vi allerede har. Skal sminke meg og ordne håret mitt selv. Rett etter vielsen vil jeg at jeg og mannen planter et tre i hagen. Altså, bare setter det i et ferdiggravd hull og dekker litt med jord. Planter ordentlig senere. Maten vil jeg lage mest mulig selv på forhånd av lokale råvarer. Tenkte kanskje å grille? Er også åpen for litt kurvfest, hvor gjester kan ta med seg mat og kaker, men vi er kanskje for gamle for det? Det er vel mest for unge, og vi er snart 40. Vil ihvertfall ha litt enkel mat og folk setter seg der de vil i hagen. Ingen bordkort og sånt. Vi stiller med alkohol til de som vil ha, men ønsker ikke fyllefest. Kan fyre opp bålpanna på kvelden for nattmat og marsmellows til unger. Fotografering vil jeg gjøre en helt annen dag (altså den offisielle bryllupsfoto-seansen). Både fordi jeg ikke vil ha fullt program med mye stress, og fordi jeg ikke vil ha ventende gjester. Og hele dagen skal være avslappende og fin. Gjester og barn og kjæledyr (så lenge de er rolige) er velkommen til å tilbringe dagen i hagen vår. Vil ikke ha noen av de typiske bryllupsaktivitene, og ikke noe stramt program. Vil ha ordentlig bryllupskake da, og kan kanskje ha sånn kakeskjæring for brudepar. Ønsker lav bakgrunnsmusikk gjennom dagen. Helt ærlig, hva hadde dere syntes om denne dagen? Høres ut som et bryllup jeg kunne hatt Kjør på, det er DERES dag! Anonymkode: f0f47...49f 5
Trolltunge Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august Høres veldig likt ut som vårt bryllup, bare det at jeg hadde en enkel brudekjole, og vi hadde seremonien på tinghuset før middag og fest hjemme. En nydelig dag, som ble akkurat så personlig og fin som jeg ønsket. Mannen ønsket egentlig stort bryllup, men dette var kompromisset. Jeg sa ja til å gifte meg, som var viktig for ham, men isåfall enkelt bryllup. Min mann synes det var en fantastisk dag han også. Hvorfor bry seg om hva andre sier? Deres bryllup. Min familie var litt snurt også (ikke invitert, siden kun nære venner), men gift ble vi, og det kom de over. 🥰 6 2
strawberry88 Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august Tror jeg har vært på alt fra ala slikt som ditt bryllup til skikkelig overdådig der de har brukt bryllupsplanleggere og maaaange tusen, og alt i mellom. De beste bryllupene er de som står i stil til brudeparet ❤️. Og om dette er deres stil og fanger opp dere, så er det helt perfekt spør du meg 🤩. 8
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august Nå skal jeg være ærlig; det meste høres helt greit ut MEN kurvfest i bryllup, der går grensen min kjenner jeg. Er ikke behov for fancy 3- eller 5-retters middag men det finnes en mellomting 😊 Anonymkode: 5042e...3f8 29 5
AnonymBruker Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august SisteGang skrev (14 minutter siden): Har smått begynt bryllupsplanlegging, og har fortalt de foreløpige planene til venner og familie, og har fått veldig blandet respons. Det som går igjen er at det ikke er et ordentlig bryllup (?) og at det virker litt lite. Vi er som sagt helt i starten og ingen datoer er bestemt, og ingenting er bestilt, men jeg ser veldig tydelig for meg hvordan jeg vil ha det. Tar gjerne imot tips og deres ærlige tanker. Mitt drømmebryllup er som følger: bryllupet blir iløpet av vår, sommer eller tidlig høst. Både vielse og fest er hjemme i hagen vår. Blir vel en person fra humanistisk forbund som kommer hjem til oss og vier oss. Ikke så mange gjester, kun foreldre, søsken m/barn og en håndfull venner hver. Ønsker ingen taler (bortsett fra kanskje en liten tale til mannen min), ingen gaver og ingen kleskode. Både jeg og mann er veldig opptatt av miljøet, så all pynt blir hjemmelaget, eller fra finn.no eller bruktbutikk. Alle blomster er markblomster jeg plukker selv, inkludert brudebuketten. Ønsker ikke brudekjole, og både jeg og mann kommer til å bruke penklær vi allerede har. Skal sminke meg og ordne håret mitt selv. Rett etter vielsen vil jeg at jeg og mannen planter et tre i hagen. Altså, bare setter det i et ferdiggravd hull og dekker litt med jord. Planter ordentlig senere. Maten vil jeg lage mest mulig selv på forhånd av lokale råvarer. Tenkte kanskje å grille? Er også åpen for litt kurvfest, hvor gjester kan ta med seg mat og kaker, men vi er kanskje for gamle for det? Det er vel mest for unge, og vi er snart 40. Vil ihvertfall ha litt enkel mat og folk setter seg der de vil i hagen. Ingen bordkort og sånt. Vi stiller med alkohol til de som vil ha, men ønsker ikke fyllefest. Kan fyre opp bålpanna på kvelden for nattmat og marsmellows til unger. Fotografering vil jeg gjøre en helt annen dag (altså den offisielle bryllupsfoto-seansen). Både fordi jeg ikke vil ha fullt program med mye stress, og fordi jeg ikke vil ha ventende gjester. Og hele dagen skal være avslappende og fin. Gjester og barn og kjæledyr (så lenge de er rolige) er velkommen til å tilbringe dagen i hagen vår. Vil ikke ha noen av de typiske bryllupsaktivitene, og ikke noe stramt program. Vil ha ordentlig bryllupskake da, og kan kanskje ha sånn kakeskjæring for brudepar. Ønsker lav bakgrunnsmusikk gjennom dagen. Helt ærlig, hva hadde dere syntes om denne dagen? Skulle ønske at jeg utelukkende ble invitert i slike bryllup. Hater stive, falske, lite miljøvennlige og dyre bryllup. Vet ikke om dere har snakket med snobber, eller hva. Men voksne folk, med beina plantet på jorda, ønsker vel først og fremst at dagen skal være slik brudeparet vil..?? Skulle ønske vi var i familie ts 😁 Anonymkode: 5e8f2...dcb 10 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august Litt stusselig, kanskje. Det er ikke noe galt i noen av tingene du nevner, hver for seg, men helheten blir likevel litt for lite. Et bryllup bør være litt mer høytidelig. Det skal ikke så mye til; pent antrekk, lov med taler (!!), at det kommer noen og ordner grillmaten for dere (hvis dere velger grillmat), for eksempel. Anonymkode: 3c4f7...8dc 17
AnonymBruker Skrevet 29. august #15 Skrevet 29. august SisteGang skrev (17 minutter siden): Har smått begynt bryllupsplanlegging, og har fortalt de foreløpige planene til venner og familie, og har fått veldig blandet respons. Det som går igjen er at det ikke er et ordentlig bryllup (?) og at det virker litt lite. Vi er som sagt helt i starten og ingen datoer er bestemt, og ingenting er bestilt, men jeg ser veldig tydelig for meg hvordan jeg vil ha det. Tar gjerne imot tips og deres ærlige tanker. Mitt drømmebryllup er som følger: bryllupet blir iløpet av vår, sommer eller tidlig høst. Både vielse og fest er hjemme i hagen vår. Blir vel en person fra humanistisk forbund som kommer hjem til oss og vier oss. Ikke så mange gjester, kun foreldre, søsken m/barn og en håndfull venner hver. Ønsker ingen taler (bortsett fra kanskje en liten tale til mannen min), ingen gaver og ingen kleskode. Både jeg og mann er veldig opptatt av miljøet, så all pynt blir hjemmelaget, eller fra finn.no eller bruktbutikk. Alle blomster er markblomster jeg plukker selv, inkludert brudebuketten. Ønsker ikke brudekjole, og både jeg og mann kommer til å bruke penklær vi allerede har. Skal sminke meg og ordne håret mitt selv. Rett etter vielsen vil jeg at jeg og mannen planter et tre i hagen. Altså, bare setter det i et ferdiggravd hull og dekker litt med jord. Planter ordentlig senere. Maten vil jeg lage mest mulig selv på forhånd av lokale råvarer. Tenkte kanskje å grille? Er også åpen for litt kurvfest, hvor gjester kan ta med seg mat og kaker, men vi er kanskje for gamle for det? Det er vel mest for unge, og vi er snart 40. Vil ihvertfall ha litt enkel mat og folk setter seg der de vil i hagen. Ingen bordkort og sånt. Vi stiller med alkohol til de som vil ha, men ønsker ikke fyllefest. Kan fyre opp bålpanna på kvelden for nattmat og marsmellows til unger. Fotografering vil jeg gjøre en helt annen dag (altså den offisielle bryllupsfoto-seansen). Både fordi jeg ikke vil ha fullt program med mye stress, og fordi jeg ikke vil ha ventende gjester. Og hele dagen skal være avslappende og fin. Gjester og barn og kjæledyr (så lenge de er rolige) er velkommen til å tilbringe dagen i hagen vår. Vil ikke ha noen av de typiske bryllupsaktivitene, og ikke noe stramt program. Vil ha ordentlig bryllupskake da, og kan kanskje ha sånn kakeskjæring for brudepar. Ønsker lav bakgrunnsmusikk gjennom dagen. Helt ærlig, hva hadde dere syntes om denne dagen? Høres helt perfekt ut! Personlig hadde jeg gått for en semoni i kirken men siden dere har humanetisk der regner jeg med det er uaktuelt Anonymkode: d87bb...7b7 2
blvck Skrevet 29. august #16 Skrevet 29. august (endret) Jeg syns det høres perfekt ut, og veldig likt mitt bryllup, som jeg ofte drømmer meg tilbake til!🥰 Bare to tips: - sikker på at du ikke vil ha en kjole for anledningen? Masse fine brukt kjoler, som nødvensigvis ikke er brudekjoler, men passer allikevel som brudekjole. Både fint å finne en kjole for anledningen, men også kunne bruke den senere på feks bryllupsdager! - sett bort matlagina! Få en venn eller noen i familie til å ta ansvaret for det, så dere slipper. Jeg fikk et par kompis til å stå for maten, men alt ble laget her hjemme. Jeg elsker å lage mat, men akkurat den dagen ville jeg ikke stå på kjøkkenet. - allier deg med en til to venner/familiemedlemmer som du vet kan ta litt finere bilder av dere. Fort gjort at gjestene glemmer å ta bilder, og litt kjipt å sitte igjen med tante Olga sine bilder som er tatt med vidvinkel på breisida 😅 Endret 29. august av blvck 7 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #17 Skrevet 29. august Det hørtes skikkelig fint og koselig ut. Gjør det som gir mening til feiringen for DERE. Det er deres ekteskapsinngåelse som skal feires, gjester osv. står fritt til å ha slike bryllup som de måtte ønske men har 0 de skulle ha sagt til hva dere velger å gjøre. Om noen ikke ønsker å komme fordi de ikke synes det er fancy nok, så er det vel egentlig helt greit - hvem trenger folk som går inn for å klage og spre negativ stemning på sin store dag? Masse hell og lykke til! ❤️ Anonymkode: e40f6...2d9 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #18 Skrevet 29. august Mye er greit, men du bør tenke på: Plan B i tilfelle regn. Har dere plass inne, eller har dere/ kan dere leie et telt? »Ingen kleskode», hva skal det bety? Det er litt uhøflig å ikke gi gjestene et hint om nivået på festen. Dere skal jo pynte dere? Så da ville jeg skrevet kleskode «pent». Du kan heller ikke bestemme at ingen skal få holde en tale unntatt deg og mannen, så det ville jeg ikke sagt noe om. Kurvfest blir i overkant kjipt. Du kan gjerne lage maten selv, men god mat og vin bør man få som gjest i bryllup. »Ingen gaver» er ikke en instruks som er god tone i et bryllup. De fleste vil ha med seg en gave uansett, og så blir det bare veldig pinlig for de som har tatt det bokstavelig. Litt merkelig at dere planlegger formell bryllupsfotografering når bryllupet er så uformelt. Be heller gjestene om å ta bilder, så får dere spontane og fine bilder fra festen. Ellers så skjønner jeg ikke helt hvorfor du snakker med så mange om dette. Folk er ikke SÅ interessert vet du. Og da må du faktisk regne med at de har meninger. Ikke diskuter med alle, planlegg selv, med innspill fra noen erfarne festarrangører. Anonymkode: 44ddf...54f 17 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #19 Skrevet 29. august Jeg hadde likt det godt. Bare et tips dog. Dresskode er til hjelp for gjestene. Kjedelig å komme i silkekjole hvis alle andre har fleecejakkee. Eller fleecejakke og alle andre har kjole. Og mat synes jeg skal serveres til gjester, ikke noe spleiselag dette her Anonymkode: 64ac4...0c5 16 3
blvck Skrevet 29. august #20 Skrevet 29. august (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mye er greit, men du bør tenke på: Plan B i tilfelle regn. Har dere plass inne, eller har dere/ kan dere leie et telt? »Ingen kleskode», hva skal det bety? Det er litt uhøflig å ikke gi gjestene et hint om nivået på festen. Dere skal jo pynte dere? Så da ville jeg skrevet kleskode «pent». Du kan heller ikke bestemme at ingen skal få holde en tale unntatt deg og mannen, så det ville jeg ikke sagt noe om. Kurvfest blir i overkant kjipt. Du kan gjerne lage maten selv, men god mat og vin bør man få som gjest i bryllup. »Ingen gaver» er ikke en instruks som er god tone i et bryllup. De fleste vil ha med seg en gave uansett, og så blir det bare veldig pinlig for de som har tatt det bokstavelig. Litt merkelig at dere planlegger formell bryllupsfotografering når bryllupet er så uformelt. Be heller gjestene om å ta bilder, så får dere spontane og fine bilder fra festen. Ellers så skjønner jeg ikke helt hvorfor du snakker med så mange om dette. Folk er ikke SÅ interessert vet du. Og da må du faktisk regne med at de har meninger. Ikke diskuter med alle, planlegg selv, med innspill fra noen erfarne festarrangører. Anonymkode: 44ddf...54f Til det uthevede: det er utrolig mye dyrere å leie en bryllupsfotograf til å komme å ta bilder på dagen enn å reise i et studio å ta bilder. Det var også det som var vanlig før, og det er fint å ha noen fotografbilder hengende på veggen Endret 29. august av blvck 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå