Gå til innhold

Vannkopper - hvor lenge må jeg være hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn har fått vannkopper og holdt hjemme fra barnehage. Noen av blemmene har fått skorpe, mens de aller fleste enten ikke har fått væske inni eller «brutt ut» enda. 

Det er fredag i dag, og bhg er naturligvis stengt i helgen.. men leser mye forskjellig på nett, og de fleste sier at barnet skal holdes hjemme frem til alle blemmene har fått skorpe. 

Antar at det er individuelt hvor raskt dette skjer fra kropp til kropp… men hvor lenge måtte du holde barnet hjemme?

Jeg har en jobb og avdeling som er ekstremt vanskelig på det her.. hjemmekontor er ikke mulig, jeg MÅ fysisk inn 8-16 hver dag. Har allerede gitt beskjed om at jeg mest sannsynlig må være hjemme mandag, og det ble dårlig mottatt (dette til tross for at jeg ikke har vært borte fra jobb én eneste dag pga sykt barn siste 7-8 mnd)…. 

Anonymkode: e7a80...276

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tar som oftest cirka en uke fra første synlige vannkopper til de er tørre.

Anonymkode: 62443...c0a

AnonymBruker
Skrevet

Når alle prikkene har tørket inn 

Anonymkode: 2d23c...748

AnonymBruker
Skrevet

Her tok det en va uke på hvert av barna. Først den ene, så den andre 14 dager senere. 

Arbeidsgiver må tåle at barna til ansatte får vannkopper, det er helt normalt, og bare bra å ha det som liten. Ville funnet ny jobb om de ikke takler at du bruker 5 sykt barn dager på vannkopper. 

Anonymkode: 2a94a...03d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mitt barn har fått vannkopper og holdt hjemme fra barnehage. Noen av blemmene har fått skorpe, mens de aller fleste enten ikke har fått væske inni eller «brutt ut» enda. 

Det er fredag i dag, og bhg er naturligvis stengt i helgen.. men leser mye forskjellig på nett, og de fleste sier at barnet skal holdes hjemme frem til alle blemmene har fått skorpe. 

Antar at det er individuelt hvor raskt dette skjer fra kropp til kropp… men hvor lenge måtte du holde barnet hjemme?

Jeg har en jobb og avdeling som er ekstremt vanskelig på det her.. hjemmekontor er ikke mulig, jeg MÅ fysisk inn 8-16 hver dag. Har allerede gitt beskjed om at jeg mest sannsynlig må være hjemme mandag, og det ble dårlig mottatt (dette til tross for at jeg ikke har vært borte fra jobb én eneste dag pga sykt barn siste 7-8 mnd)…. 

Du må drite i hvor vanskelig jobben er.. DIN jobb er å ivareta barnet. Du sender ikke barnet i bhg med vannkopper som ikke er tørket ut, ALLE! 

Husk ,ikke alle barn har immunforsvar til å få det, srlv om det går fint for de fleste! Og ikke alle har lyst å bruke 1-2uker hjemmedager i begynnelsen av bhg tiden igjen etter lang ferie. Og bruke opp dagene sine!

Anonymkode: 3f472...6f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Drit i jobben. At du er hjemme med barnet er viktigere. Og ja barnet må være hjemme til alle skorpene har tørket inn, og det ikke kommer noen nye. Det kan ta mellom 1 til 2 uker..

Arbeidsgivere må ta høyde for at ansatte med barn må ta sykt barn dager, og at sykdom hos barn kan vare mer enn bare et par dager..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ditt problem at det er vanskelig for jobben at du er borte.. du bli hjemme til alle koppene har tørket inn. Spiller ingen rolle hva arbeidsgiver sier 

Anonymkode: 0fd30...f5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...