AnonymBruker Skrevet 29. august #1 Skrevet 29. august Kan jeg bruke denne kjolen med sort dressjakke, helsort strømpebukse, og sorte støvletter på intervju som rådgiver i det offentlige? Anonymkode: 57e78...4e9
AnonymBruker Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august Stor pike skrev (1 time siden): Støvletter? Er ikke det litt tidlig ift høsten? Her jeg bor har det vert høst i dag Anonymkode: dc019...7f2
AnonymBruker Skrevet 29. august #6 Skrevet 29. august Synes den er for kort. Anonymkode: c0dd0...055 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august Kjolen er fin hvis den er litt lengre på deg enn på modellen. Man trenger ikke skjørt som går nedenfor kneet, men så langt opp på låret er for kort. Anonymkode: f2752...5fc 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august Hos oss hadde den vært for kort, men også total bom i forhold til stilen til de fleste hvis den hadde vært ca knelang. Har du mulighet kan du jo kanskje ta en kikk på hva folk går med på jobb der du har søkt og så et lite knepp opp. Det går mest i dongeribukser, t-skjorter og lammeullsgensere på jobb hos oss, med noen litt mer kledd og noen mindre. Stor statlig etat Anonymkode: 92cb8...993 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #9 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hos oss hadde den vært for kort, men også total bom i forhold til stilen til de fleste hvis den hadde vært ca knelang. Har du mulighet kan du jo kanskje ta en kikk på hva folk går med på jobb der du har søkt og så et lite knepp opp. Det går mest i dongeribukser, t-skjorter og lammeullsgensere på jobb hos oss, med noen litt mer kledd og noen mindre. Stor statlig etat Anonymkode: 92cb8...993 Hvorfor må man alltid gå mest mulig likt som andre? Kle deg annerledes en "alle de andre" så får du jobben! Anonymkode: dc019...7f2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august Til intervju bør skjørtet være til knærne. Se på Kate Middleton som inspirasjon. Viss noe er kortere, trangere, mer utringet eller fillete enn det hun går med så passer det ikke til intervju. Sjekk hva dress coden på den aktuelle arbeidsplassen er og prøv å match stilen men hold det konservativt. Anonymkode: f2c8e...97f 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august Jeg gjennomfører intervjuer minst en gang I måneden, og må innrømme at jeg tenker lite på hva folk har på seg, og det har uansett liten betydning for videre prosess så sant det er rent og helt, og ikke veldig utfordrende. De fleste kommer i pent hverdagsantrekk. Med mørke strømpebukser synes jeg kjolen er ok. Anonymkode: 77c34...b26 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor må man alltid gå mest mulig likt som andre? Kle deg annerledes en "alle de andre" så får du jobben! Anonymkode: dc019...7f2 Det handler ikke om at de ikke hadde tatt deg i mot som du er, men at du viser interesse for å prøve å passe inn. Anonymkode: dc5eb...a06 3
AnonymBruker Skrevet 30. august #13 Skrevet 30. august Selvsagt kan du det. Jeg har fått de jobbene jeg har søkt på, og er ganske sikker på at absolutt ingen har brydd seg om hva jeg har på meg. Sist gang var det joggebukse og ullgenser da jeg kom rett fra nattevakt, gikk fint det og. Anonymkode: 1f7af...253
AnonymBruker Skrevet 1. september #15 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (På 29.8.2025 den 21.49): Det handler ikke om at de ikke hadde tatt deg i mot som du er, men at du viser interesse for å prøve å passe inn. Anonymkode: dc5eb...a06 Så jeg måtte ha kledd meg i en stil/plagg jeg vanligvis ikke bruker, for å passe inn? Anonymkode: daeda...d55
Morpheus Skrevet 2. september #16 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så jeg måtte ha kledd meg i en stil/plagg jeg vanligvis ikke bruker, for å passe inn? Anonymkode: daeda...d55 Det kan være lurt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #17 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (På 29.8.2025 den 21.42): Jeg gjennomfører intervjuer minst en gang I måneden, og må innrømme at jeg tenker lite på hva folk har på seg, og det har uansett liten betydning for videre prosess så sant det er rent og helt, og ikke veldig utfordrende. De fleste kommer i pent hverdagsantrekk. Med mørke strømpebukser synes jeg kjolen er ok. Anonymkode: 77c34...b26 Nå må vi huske at KG består av eksperter som elsker å uttale seg om ting de ikke har noen som helst erfaring med 😂 De fleste bommer litt her hos oss - som regel nyutdannede som er alt for stivt kledd, du ser at det ikke er "dem". Men så finner man jo raskt stilen i det man kommer inn i miljøet. Husker jeg kjøpte meg en stiv, sort PC-veske - den ble bare brukt første uka. Skivebom er det om man møter i jeans, t-skjorter med trykk, sneakers og lignende. Da vet man lite om hvilken bransje man skal inn i, og det fremstår også som at man bryr seg lite om situasjonen og intervjuet. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Så jeg måtte ha kledd meg i en stil/plagg jeg vanligvis ikke bruker, for å passe inn? Anonymkode: daeda...d55 Hos oss er det slik, ja. Man kommer ofte rett fra studier, og skal inn i en bransje med drescode og kundekontakt. Så de fleste må gjennomføre et ganske stort stilskifte. Anonymkode: 1c742...5ca
AnonymBruker Skrevet 2. september #18 Skrevet 2. september Finn en annen kjole og dropp dressjakken Anonymkode: f5d88...c70
AnonymBruker Skrevet 2. september #19 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nå må vi huske at KG består av eksperter som elsker å uttale seg om ting de ikke har noen som helst erfaring med 😂 Anonymkode: 1c742...5ca Rådgiver i det offentlige sier veldig lite, er det en rådgiver som aldri treffer kunder men kun svarer på telefon, epost osv er det helt greit å kle seg som TS beskriver, er det en rådgiver som jobber med mennesker i tunge og vanskelige situasjoner ville jeg valgt en mer "uniform" klesstil med bukse og skjorte for egen del, og er det en rådgiver som skal ut på byggeplasser eller på annen måte følge opp og veilede entreprenører eller andre ville jeg nok ikke valgt kort skjørt da heller Anonymkode: d063a...81a 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:07 #20 Skrevet søndag kl 09:07 Jeg ville aldri gått med den kjolen. Men hver sin smak.. Anonymkode: 717fa...631
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå