Gå til innhold

Om man tar en god venn i en løgn, konfronterer og vedkommende ber deg dra til helvete...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: ee890...a89

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva hadde du gjort? 

Begynt å pakke kofferten

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på løgnen og hvordan det ble konfrontert? 

Var det en ubetydelig løgn? Var det folk der? Var det viktig å konfrontere? Kan vennen ha grunner til å lyve du ikke vet om? Og er du sikker? 

Anonymkode: f4560...8c1

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Smascha skrev (Akkurat nå):

Begynt å pakke kofferten

Noe sånt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var det en ubetydelig løgn? Var det folk der? Var det viktig å konfrontere? Kan vennen ha grunner til å lyve du ikke vet om? Og er du sikker? 

Det er et spørsmål på generell basis. Er det innafor?

Skrevet

Spørs jo veldig hva det er.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke se for meg at noen av mine venner hadde sagt noe sånt, så for meg hadde dette vært veldig situasjonsavhengig.

Anonymkode: 0606d...a5f

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Smascha skrev (58 minutter siden):

Begynt å pakke kofferten

Enig med deg.

Skrevet

Det går ikke an å svare spesielt godt på noe så vagt og generelt med mindre man er eksepsjonelt rigid på fastlåste prinsipper. Og det er jeg sjelden. Det kommer jo helt an på omstendighetene - kanskje er vennen berettiget i å be meg dra til helvete, kanskje er de ikke det. Kanskje lager jeg en stor sak av ingenting og "konfronterer" for filleting, kanskje gjør jeg det på en unødvendig dramatisk måte eller kanskje er det  faktisk en vesentlig sak det lyves om og burde tas opp.

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

På generell basis?

Dersom en nær venn har løyet om å ha kreft, eller en skillsmisse, er det ikke opp til meg å skulle konfrontere dem..

Alt er jo avhengig av løgnen, situasjonen og ikke minst omgivelsene når du tok det opp..

Anonymkode: 643f5...bb7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som går rundt og lyver for tiden. Hun er gravid og vil ikke at noen skal vite det. Hadde jeg konfrontert henne med det nå, foran folk (?), så ville det vært på sin plass å be meg dra til helvette.

Svarer det på spørsmålet ditt?

Anonymkode: f119c...edd

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde du noe med det å gjøre? Hvis nei, pass dine egne saker. Hvis ja, da må du finne ut om dette reaksjonsmønsteret er noe du vil ha i livet ditt

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva hadde du gjort? 

Det kommer helt an på...

AnonymBruker
Skrevet
Smascha skrev (7 timer siden):

Begynt å pakke kofferten

Du drar til varmere steder?

Anonymkode: d3425...76b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva hadde du gjort? 

Da drar jeg til helvette... snakker aldri med den personen igjen.

Anonymkode: a9574...fd9

Skrevet

Det var en voldsom reaksjon fra vennen din. Unormalt kraftig reaksjon av å bli konfrontert på en respektfull og vennlig måte.

AnonymBruker
Skrevet

Best å bare dra og la det være. Hvis du skal møte reaksjonen med en enda kraftigere reaksjon så ender det bare fysisk. Mange har blitt drept i krangler som har eskalert. 

Ja det mulig du vinner. Men sjansen for å dø er fortsatt så høy at det ikke er verdt det. 

Bare gå videre med livet ditt.

Anonymkode: 08923...924

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Best å bare dra og la det være. Hvis du skal møte reaksjonen med en enda kraftigere reaksjon så ender det bare fysisk. Mange har blitt drept i krangler som har eskalert. 

Ja det mulig du vinner. Men sjansen for å dø er fortsatt så høy at det ikke er verdt det. 

Bare gå videre med livet ditt.

Anonymkode: 08923...924

Sannsynligheten for at dette skjer er nok ikke veldig stor. Det er dessuten et stort antall måter å deeskalere situasjonen på.

Å bare forlate situasjonen er den mest åpenbare.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2025 den 19.31):

om venner har en grunn til å lyve og de blir konfrontert så burde de da legge kortene på bordet. alle kan lyve, alle kan tråkke i salaten men hvrodan det håndteres i etterkant avgjør om jeg fortsatt ønsker å være venn eller ei.

blir man konfrontert av en venn så ber man ikke vedkommende om å dra til helvete..

Anonymkode: 9febe...65f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...