Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 Vi har prøvd i snart ett år, uten å få det til. Nå har jeg tatt første runde med Pergo 50 mg. Sjekket terminkalkulator, og ser at termin isåfall vil bli ca 24-30 desember. Så dumt! Yngst i klassen, og midt oppi all annen feiring. Kan selvsagt ikke legge avgjørende vekt på dette, og prøver, vi vil jo så gjerne ha barn, og har ikke "råd" til å miste en eneste prøveperiode. Og de kan bli født både før og etter termin. Men midt i julen var jo litt dumt da. Andre som har tanker om dette?
Gjest gjesta Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Hadde ikke hatt noen betydning for min del...
Susan Sto Helit Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 Tenkte på det før vi begynte å prøve, men etter ett års prøving hadde jeg nok blitt glad bare det klaffer. (Men det er nå litt synd for barnet uansett.) Men klaffer det akkurat da, så var det nok bare meningen at det skulle bli sånn.
Missbumblebee Skrevet 26. mars 2006 #4 Skrevet 26. mars 2006 Jeg er født i den perioden du nevner, og det har da gått fint med meg! Det er også sjangse for at barnet blir født over nyttår, da de fleste førstegangsmødre går over tiden..
Catrine Skrevet 26. mars 2006 #5 Skrevet 26. mars 2006 Det hadde ikke spilt noen rolle for min del, tror jeg... Men det er jo fint at dere tenker på barnet, da, og hvordan det vil oppleves for barnet å ha bursdag så seint på året, og midt i julefeiringa. Men det kan jo også like så godt ende opp med å bli eldst i klassen, da. En bekjent av meg har et barn som er født 23. desember, og dette har gått fint, barnet hennes er 7 år nå. De er bare ekstra obs på å skille mellom hans bursdag og julefeiringen, slik at han får følelsen av å ha bursdagfeiring på lik linje som søsknene. Lykke til.
Lizzie Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 Jeg hadde termin midt i januar jeg og syns det var perfekt. Men poden ville ikke bli 2005 unge så han vslgte å komme i romjulen istedenfor. 3 uker før termin som førstegangsfødende. Akkurat disse tingene er det ikke lett å planlegge. Jeg krysser fingrene for at det klaffer for dere!
Holly Hobbie Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Er ikke noe bedre aa bli foedt midt i fellesferien heller, da er jo alle vennnene bortreist... Nei, slikt betyr ingenting i det store og det hele. Dere klarer nok aa feire barnet deres uansett naar han/hun blir foedt!
meta Skrevet 27. mars 2006 #8 Skrevet 27. mars 2006 Tenkt tanken og that's it. Det er ikke lett å planlegge og klaffer det, så klaffer det. Det er jo forsåvidt bagatellmessig å ha bursdagen sin i julen? HVIS det skulle bli klaff for oss denne gangen, vil termin være i midten av desember..
Ephemera Skrevet 27. mars 2006 #9 Skrevet 27. mars 2006 Det er selvsagt litt dumt, men det betyr da ingen ting. Har selv regnet ut at jeg vil få termin ca. 23. desember dersom jeg blir gravid i den prøveperioden jeg er inne i - og det setter ikke noen stopper!! Jeg håper inderlig jeg blir gravid denne måneden uansett
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #10 Skrevet 27. mars 2006 Er ikke noe bedre aa bli foedt midt i fellesferien heller, da er jo alle vennnene bortreist... Nei, slikt betyr ingenting i det store og det hele. Dere klarer nok aa feire barnet deres uansett naar han/hun blir foedt! ← Jeg er født midt i juli og har alltid syntes det har vært fint. Fikk feiret bursdagen flere ganger
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #11 Skrevet 27. mars 2006 Er ikke noe bedre aa bli foedt midt i fellesferien heller, da er jo alle vennnene bortreist... ← Synes likevel det er flere ulemper med midt i julen, bla at feiring drukbner i en periode som ellers er full av feiring, mange familiemedlemmer gir gaver som er både jule- og bursdagsgave på en gang, sjelden ha akte bursdagsfeiring på rett dag om det faller på de vikitgste dagene, stort pengesluk for foreldre allerde i julen osv.
Impala Skrevet 28. mars 2006 #12 Skrevet 28. mars 2006 Jeg tenkte litt på det når vi begynte å prøve, men nå bryr jeg meg ikke noenting om når ett evt. barn blir født. Hadde bare blitt glad for å bli gravid nå jeg
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #13 Skrevet 28. mars 2006 På en måte skjønner jeg at du tenker sånn, men samtidig burde alle være glade hvis de får barn- uansett når. Vi strevde virkelig før vi fikk barn, prøvde i to år, hadde to spontanaborter mm. Nå prøver vi igjen og har straks prøvd ett år. Hvis vi er så heldige å bli foreldre igjen så betyr det ingenting om det er et desemberbarn. Jeg kjenner mange desemberbarn - og ingen har slitt med det. Jeg ville trodd at man sluttet å tenke på når barn er født når en strever med å få de?
Susan Sto Helit Skrevet 28. mars 2006 #14 Skrevet 28. mars 2006 Jeg kjenner flere desemberbarn, som har bursdag tett på jul, både før og etter, og de har alltid vært plaget med dette. De må utsette bursdagsfeiringe, for det går ikke å ha i jula. Mange kjøper bare en gave, og de føler ikke at de egentlig har sin egen dag. Derfor er det klart jeg tenkte mye på dette før vi startet å prøve, men etter å ha prøvd i over året, så blir jeg glad bare jeg blir gravid jeg... Bryr meg ikke om barnet blir født i jula. Da var det bare meningen at det skulle bli sånn.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #15 Skrevet 28. mars 2006 Jeg har også familie som er født både rett før og rett etter julaften. Vi har alltid vært nøye på å gi 2 gaver, ikke slå sammen jule- og bursdagsgaver. Det pyntes ikke til jul før bursdagen før jul er over, og det fokuseres på bursdagsbarnet på bursdagen i romjulen. Det skal ikke være noe problem så lenge man er klar over problemet og fokuserer klart på at bursdagsbarnet skal få sin dag. F.eks ikke servere restejulekaker i bursdagsbesøket o.l.
Ephemera Skrevet 28. mars 2006 #16 Skrevet 28. mars 2006 På en måte skjønner jeg at du tenker sånn, men samtidig burde alle være glade hvis de får barn- uansett når. Vi strevde virkelig før vi fikk barn, prøvde i to år, hadde to spontanaborter mm. Nå prøver vi igjen og har straks prøvd ett år. Hvis vi er så heldige å bli foreldre igjen så betyr det ingenting om det er et desemberbarn. Jeg kjenner mange desemberbarn - og ingen har slitt med det. Jeg ville trodd at man sluttet å tenke på når barn er født når en strever med å få de? ← Veldig bra poeng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå