Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal man med en mann til å hjelpe med husarbeid hvis man har en robot som støvsuger og vasker? Det er løsningen for alle dere som klager på at mannen gjør lite! 

Så løp og kjøp! 

Anonymkode: f5880...b3a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er det mer enn det som må gjøres i et hus. Det må feks ryddes så roboten kan gå, ellers blir den bare stående.

En mann, eller en kvinne for den del, skal heller ikke «hjelpe til» med husarbeid, men ta sin del som der voksne mennesket de er. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da kan jo alle menn om skriker og bærer seg over at dama ikke gir sex ofte nok bare kjøpe seg en oppblåsbar knulledukke.

Løp og kjøp! 

Anonymkode: fe4a5...b2c

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Ginny skrev (13 minutter siden):

Dessverre er det mer enn det som må gjøres i et hus. Det må feks ryddes så roboten kan gå, ellers blir den bare stående.

En mann, eller en kvinne for den del, skal heller ikke «hjelpe til» med husarbeid, men ta sin del som der voksne mennesket de er. 

Rydding er piece of cake når man har robot til å vaske. Men du foretrekker å ha noe å krangle om kanskje? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da kan jo alle menn om skriker og bærer seg over at dama ikke gir sex ofte nok bare kjøpe seg en oppblåsbar knulledukke.

Løp og kjøp! 

Anonymkode: fe4a5...b2c

Er det mulig å være så sær og ikke se poenget? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ginny skrev (26 minutter siden):

Det bør ryddes ja, og jeg er enig at fordelingen bør være lik. Det er riktignok verdt å nevne at de mest avanserte robotene nå forsøker å unngå rotet. Det betyr at de kan gå selv om det ikke er strøkent. Ikke alltid de klarer f.eks. ledninger, men de er blitt vesentlig bedre på dette de siste par årene.

Anonymkode: 7f5ed...9de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Næh, det går bra det.
Har heldigvis en oppegående mann til samboer som ble ferdig med slaskete livsstil da han ble voksen, og som gjør husarbeid helt uoppfordret, ikke for å hjelpe meg, men som den voksne, ansvarlige mannen han er.

Anonymkode: 0ed05...6e6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Rydding er piece of cake når man har robot til å vaske. Men du foretrekker å ha noe å krangle om kanskje? 

Om det er piece of cake så kan jo mannen gjøre det, så blir det ingen krangling....

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En robotstøvsuger verken rydder, tømmer oppvaskmaskinen, vasker klær, bytter sengetøy eller lager mat. Ja takk til menn som forstår hva det innebærer å drive en husholdning. Jeg hadde blitt irritert over å få en robotstøvsuger i hus som "kompensasjon" for et udugelig mannfolk.

Anonymkode: f0ee2...224

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mann som tar ansvar for sin del av husarbeid, ikke en som hjelper til. Støvsuging er hans ansvar, og han har valgt å kjøpe seg en robotstøvsuger. Helt greit!

Anonymkode: fd17f...732

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har robotstøvsuger. Det har vel tatt bort sånn 5% av husarbeidet i løpet av en uke. Gulvet er jo det minste problemet.

Tror veldig mange av de som klager på menn som ikke tar tak nok hjemme, allerede har en mann som gjør 5% . Men det holder jo ikke.

En del bruker vaskehjelp, det er en bedre løsning på diskusjoner rundt husarbeid, om man har råd til det. De kan i det minste også tørke støv, vaske ned bad og toalett, bytte sengetøy, ta alle flater.

Selv med vaskehjelp så sitter du jo igjen med alt som har med barn å gjøre om dere har det, planleging og koordinering, matlaging, oppvask, klesvask, innkjøp, rydding, sortering, kasting osv.

Anonymkode: 98f51...119

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han støvsuger sofaer, renser tepper, tar over lister, løfter ut møbler og tar bak og under. Kom nettopp med et glass rødvin. Og er i gang med å lage en bedre middag. 

Så ja-takk til å beholde mannen. 

Anonymkode: 6a068...627

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det bør ryddes ja, og jeg er enig at fordelingen bør være lik. Det er riktignok verdt å nevne at de mest avanserte robotene nå forsøker å unngå rotet. Det betyr at de kan gå selv om det ikke er strøkent. Ikke alltid de klarer f.eks. ledninger, men de er blitt vesentlig bedre på dette de siste par årene.

Anonymkode: 7f5ed...9de

Nettopp! Og en sånn er verdt pengene. 😀

Skrevet

Bare en mann tror at gulvflatene utgjør en stor del av oppgavene i et familiehjem🤣

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har robotstøvsuger. Det har vel tatt bort sånn 5% av husarbeidet i løpet av en uke. Gulvet er jo det minste problemet.

Tror veldig mange av de som klager på menn som ikke tar tak nok hjemme, allerede har en mann som gjør 5% . Men det holder jo ikke.

En del bruker vaskehjelp, det er en bedre løsning på diskusjoner rundt husarbeid, om man har råd til det. De kan i det minste også tørke støv, vaske ned bad og toalett, bytte sengetøy, ta alle flater.

Selv med vaskehjelp så sitter du jo igjen med alt som har med barn å gjøre om dere har det, planleging og koordinering, matlaging, oppvask, klesvask, innkjøp, rydding, sortering, kasting osv.

Anonymkode: 98f51...119

Fem prosent? Vel,her tar den mye mer. Det er dessuten mye lettere å holde det i orden når man har en robot. Man får en rutine. Og når jeg kommer hjem fra jobb setter jeg i gang robot og så går jeg i dusjen.

Et helt nytt liv! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Biloba skrev (Akkurat nå):

Bare en mann tror at gulvflatene utgjør en stor del av oppgavene i et familiehjem🤣

Jeg er ikke mann . Og hvem snakker om familiehjem? Her er vi to voksne som har helt andre prioriteringer enn renhold av gulv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har robotstøvsuger som også vasker, elsker det. Men altså, det er sjukt mye annet husarbeid uansett. Men altså, vi vasket ikke gulvet så mye i utgangspunktet. Så det har jo bare gjort at vi har det renere hjemme, det har ikke egentlig tatt bort veldig mye jobb.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser det ut hos deg egentlig om det eneste du gjør av husarbeid er å støvsuge/vaske gulv? Du har ikke klær som må vaskes? Oppvask? Støv? Vinduer? 

Anonymkode: 99d13...44e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan ser det ut hos deg egentlig om det eneste du gjør av husarbeid er å støvsuge/vaske gulv? Du har ikke klær som må vaskes? Oppvask? Støv? Vinduer? 

Anonymkode: 99d13...44e

Joda,jeg gjør andre ting og. Men roboten tok vekk mye stress. Vasker ikke klær mer enn maks to dager i uka,har oppvaskmaskin,vinduer tar jeg om våren og ellers i reklamepauser når jeg ser på tv. Støvtørk er gjort på fem minutter,tar ikke hele huset hver dag. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er ikke mann . Og hvem snakker om familiehjem? Her er vi to voksne som har helt andre prioriteringer enn renhold av gulv. 

Ah, men da høres det også ut som det kan være piece of cake å ta over gulvene selv også, egentlig.

Vi har robotstøvsuger, men får av litt sære grunner ikke brukt den så ofte og må ta gulvene selv for det meste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...