Kryneren Skrevet fredag kl 15:58 #1 Skrevet fredag kl 15:58 Mine venner velger meg. Av og til velger de meg bort. Det er selvfølgelig ingen god følelse. Men så trer overskriften inn i bildet. Har dere noen tanker?
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:04 #2 Skrevet fredag kl 16:04 Ja, dette har jeg tenkt på. Mange føler et slags eierforhold til vennene sine. Men det er nettopp det som skyver dem bort. Jeg trekkes mot de vennene som blir glad på mine vegne når noe går bra, og som ikke blir snurt fordi jeg gjør noe uten dem. Anonymkode: 2cbe7...19e 1 1 1
Kryneren Skrevet fredag kl 16:28 Forfatter #3 Skrevet fredag kl 16:28 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, dette har jeg tenkt på. Mange føler et slags eierforhold til vennene sine. Men det er nettopp det som skyver dem bort. Jeg trekkes mot de vennene som blir glad på mine vegne når noe går bra, og som ikke blir snurt fordi jeg gjør noe uten dem. Anonymkode: 2cbe7...19e Men jeg blir ikke snurt av at en venn har det fint uten meg. Jeg gleder meg på vegne av dem Endret fredag kl 16:28 av Kryneren
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:34 #4 Skrevet fredag kl 16:34 Kryneren skrev (34 minutter siden): Mine venner velger meg. Av og til velger de meg bort. Det er selvfølgelig ingen god følelse. Men så trer overskriften inn i bildet. Har dere noen tanker? Jeg er enig i overskriften. Anonymkode: 42f75...6c3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:37 #5 Skrevet fredag kl 16:37 Kryneren skrev (7 minutter siden): Men jeg blir ikke snurt av at en venn har det fint uten meg. Jeg gleder meg på vegne av dem Så bra! Om du kan få vonde følelser når andre velger deg bort av og til, så gjør noe fint for deg selv. Pass på at du ikke gir den andre skyldfølelse for det. Anonymkode: 2cbe7...19e 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:45 #6 Skrevet fredag kl 16:45 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så bra! Om du kan få vonde følelser når andre velger deg bort av og til, så gjør noe fint for deg selv. Pass på at du ikke gir den andre skyldfølelse for det. Anonymkode: 2cbe7...19e Jeg skal prøve. Det kan jo være det bare er for en stund. Anonymkode: 4fbd5...544
exictence Skrevet fredag kl 16:47 #7 Skrevet fredag kl 16:47 Ja, det er fint. Unn den andre det han vil helst 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:48 #8 Skrevet fredag kl 16:48 Elsker du vennene dine @Kryneren? Hva slags kjærlighet er det snakk om? Anonymkode: 42f75...6c3
Kryneren Skrevet fredag kl 16:48 Forfatter #9 Skrevet fredag kl 16:48 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skal prøve. Det kan jo være det bare er for en stund. Anonymkode: 4fbd5...544 Obs-jeg var visst bortisnonym-knappen. Det var ikke meningen
Kryneren Skrevet fredag kl 16:51 Forfatter #10 Skrevet fredag kl 16:51 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Elsker du vennene dine @Kryneren? Hva slags kjærlighet er det snakk om? Anonymkode: 42f75...6c3 Vennskapelig kjærlighet er det snakk om. På engelsk er "love" mer enn romantikk, såvidt jeg vet. I alle fall er det sånn jeg tenker på det.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:57 #11 Skrevet fredag kl 16:57 Kryneren skrev (5 minutter siden): Vennskapelig kjærlighet er det snakk om. På engelsk er "love" mer enn romantikk, såvidt jeg vet. I alle fall er det sånn jeg tenker på det. Det kom ikke helt fram av overskriften. Anonymkode: 42f75...6c3
Kryneren Skrevet fredag kl 16:58 Forfatter #12 Skrevet fredag kl 16:58 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kom ikke helt fram av overskriften. Anonymkode: 42f75...6c3 Da har jeg i alle fall definert det nå.
Kryneren Skrevet fredag kl 16:59 Forfatter #13 Skrevet fredag kl 16:59 (endret) Fond of er kanskje bedre? Endret fredag kl 17:03 av Kryneren
Kryneren Skrevet fredag kl 17:02 Forfatter #14 Skrevet fredag kl 17:02 Men sier dere ikke til venner at dere er glad i dem?
Biloba Skrevet fredag kl 17:15 #15 Skrevet fredag kl 17:15 If it comes back, it is yours. If it dosen't, it never was. Mine tanker: Det er mange nivåer av vennskap og bekjentskap, og situationships. Gjennom livet er mange venner situationships, f.eks typisk tiden på studiet hvor man står i det samme på godt og vondt. Når situasjonen er over og man skal etablere seg i ulike byer, fader vennskapet ut. Det betyr ikke at det ikke er viktig i den fasen, eller feil at man kan ha ulike behov for å opprettholde kontakten senere. Noen vennskap eksisterer uten egentlig kontakt, f.eks min venninne jeg ikke har sett på 12 år pga avstand, er jeg sikker på at vi begge vil føle oss hjemme selv om vi kan ha år hvor vi bare er i våre separate liv, med en ekstremt sjelden telefonsamtale der vi kjenner at kontakten er der. Noen er bare bekjentskaper. Hva opplever du er å velge bort? Utestenges du fra en gjeng, går du i glemmeboken, har de travle liv og mange relasjoner som skal opprettholdes eller barn i familien som krever det meste? Er det lite plass til forskjellige personligheter og interesseområder? Blir det konflikter eller intriger? Deles gjengen i dem som har blitt mødre og bare snakker om det, og dem som lever et singelliv? 2 1
Kryneren Skrevet fredag kl 17:24 Forfatter #16 Skrevet fredag kl 17:24 Biloba skrev (2 minutter siden): If it comes back, it is yours. If it dosen't, it never was. Mine tanker: Det er mange nivåer av vennskap og bekjentskap, og situationships. Gjennom livet er mange venner situationships, f.eks typisk tiden på studiet hvor man står i det samme på godt og vondt. Når situasjonen er over og man skal etablere seg i ulike byer, fader vennskapet ut. Det betyr ikke at det ikke er viktig i den fasen, eller feil at man kan ha ulike behov for å opprettholde kontakten senere. Noen vennskap eksisterer uten egentlig kontakt, f.eks min venninne jeg ikke har sett på 12 år pga avstand, er jeg sikker på at vi begge vil føle oss hjemme selv om vi kan ha år hvor vi bare er i våre separate liv, med en ekstremt sjelden telefonsamtale der vi kjenner at kontakten er der. Noen er bare bekjentskaper. Hva opplever du er å velge bort? Utestenges du fra en gjeng, går du i glemmeboken, har de travle liv og mange relasjoner som skal opprettholdes eller barn i familien som krever det meste? Er det lite plass til forskjellige personligheter og interesseområder? Blir det konflikter eller intriger? Deles gjengen i dem som har blitt mødre og bare snakker om det, og dem som lever et singelliv? Takk for fine refleksjoner og spørsmål. I noen tilfeller har det vært at venner har sluttet å ta kontakt. De har vært i nærheten, men prioritert bort å kontakte meg. For andre har det nok vært situasjonsfellesskap, som på en naturlig måte tar slutt. Studentliv, en periode man arbeider nært sammen. Man er i en komité som planlegger en bestemt ting. Etterpå er det mindre å snakke om, liksom. Mine virkelige venner er der uansett, selv om vi ikke sees, eller vi trenger ikke snakkes hver dag hver uke eller måned. Jeg vet det er der likevel. Det oppdager jeg etter hvert. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:38 #17 Skrevet fredag kl 17:38 Kryneren skrev (12 minutter siden): Takk for fine refleksjoner og spørsmål. I noen tilfeller har det vært at venner har sluttet å ta kontakt. De har vært i nærheten, men prioritert bort å kontakte meg. For andre har det nok vært situasjonsfellesskap, som på en naturlig måte tar slutt. Studentliv, en periode man arbeider nært sammen. Man er i en komité som planlegger en bestemt ting. Etterpå er det mindre å snakke om, liksom. Mine virkelige venner er der uansett, selv om vi ikke sees, eller vi trenger ikke snakkes hver dag hver uke eller måned. Jeg vet det er der likevel. Det oppdager jeg etter hvert. Anonymkode: 42f75...6c3
Kryneren Skrevet fredag kl 17:48 Forfatter #18 Skrevet fredag kl 17:48 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Anonymkode: 42f75...6c3 Ja. Skulle ha satt et hjerte der, men finner ikke enojiene Akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:26 #19 Skrevet fredag kl 18:26 Kryneren skrev (1 time siden): Fond of er kanskje bedre? I forhold til vennskap så tenker jeg det er et klart skille. Så "fond of" er et bedre begrep synes jeg. Anonymkode: 42f75...6c3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:27 #20 Skrevet fredag kl 18:27 Kryneren skrev (1 time siden): Men sier dere ikke til venner at dere er glad i dem? Sjeldent. Anonymkode: 42f75...6c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå