Gå til innhold

Smerter som minner om kraftig urinveisinfeksjon tre dager etter egguttak

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg hadde egguttak på torsdag som gikk veldig fint, og jeg fikk en del smertestillende. Har kjent på både vondt i magen, men også en slags form for smerter oppi skjeden, som kan minne om de smertene jeg får ved kraftig urinveisinfeksjon (da er det sånn at paralgin forte ikke engang hjelper). 

Jeg kjente litt på det i går også, og at det var litt vondt å sitte, men har tenkt at det er pga alle stikkene kanskje..  Det har tiltatt i løpet av dagen i dag, og nå er det skikkelig vondt. 

Det er altså ikke de typiske menssmertene "i/gjennom magen", men oppi skjeden det gjør vondt. En slags svie, eller mer en slags følelse av "cold burn". Minner meg veldig om slik jeg har det ved kraftig UVI. 

Noen som kjenner seg igjen i dette og ver hva det kan være? 

Anonymkode: 5c565...5ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått paralgin forte etter egguttak? Det er virkelig ikke vanlig, så da er det nok best at du snakker direkte med klinikken. 

Jeg fikk ingenting, kun beskjed om at jeg kunne ta en paracett eller to, men unngå nsaids (åtte forsøk, tre klinikker), var sløv samme dag. Deretter kun det vanlige ubehaget (stinnhet, menskramper, stikk). 

Anonymkode: 5a6b6...2f2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Det jeg skrev om Paralgin Forte var i forbindelse med tidligere kraftige urinveisinfeksjoner som har vært så smertefulle at Paralgin Forte ikke har hatt tilstrekkelig effekt. Det har ikke hatt noe med egguttakk å gjøre, det var vel egentlig for å forsøke å beskrive at jeg får svært smertefulle UVIer, og at det er litt denne følelsen jeg har nå. Men ikke like vondt nå som på det verste med UVIene mine tidligere.

Jeg har hatt flere uttak tidligere med kun Paracet, men denne gangen fikk jeg også Oxynorm på egguttaksdagen etter å ha mast meg til det. For meg er egguttak ekstremt smertefullt, og er ofte langvarig fordi eggstokken "stikker av". 

I etterkant har jeg brukt litt Paracet, men da fordi jeg har hatt vondt i hodet. Jeg har kjent denne urinveisinfeksjonlignendefølelsen siden egguttaket på tirsdag, men det ble plutselig verre nå i ettermiddag..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette er noe du burde høre med klinikken om - det er jo godt mulig at det er noe for form betennelse eller infeksjon og da burde du ihvertfall ikke sette tilbake noe fersk embryo før det er avklart! 

Anonymkode: 897e4...749

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke ha tilbakesett denne runden, vi går for totalfrys og skal ha tilbakesett i neste syklus :)

Har googlet litt nå og har lest om noen som har fått punktert blære 😥 Men har funnet noen forumtråder der det blir nevnt smerter ved tissing. Jeg har hatt noen uttak tidligere, men har aldri følt det slik.. Og det at det har blitt verre nå i ettermiddag.. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville sett det an noen dager. Er vanlig med smerter etter man har ført apparater opp i vaginaen. Uvi er vel helst smerter fra urinrøret og blæren, ikke oppi kjeden?

Anonymkode: 0b46f...b4d

AnonymBruker
Skrevet

Ville sjekket det. Heller sjekke en gang for mye enn for lite. 

Anonymkode: 3e55e...5f7

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg fikk livets første UVI av IVF.

Tidenes fest. Fikk også noe annet greier av den pappmasjeen oppi huffsa.

Så en stund der puttet jeg ting og tang her og der i tur og orden. Og drakk masse tranebærjuice. Og måtte ha antibiotika. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar :)

Det jeg skrev om Paralgin Forte var i forbindelse med tidligere kraftige urinveisinfeksjoner som har vært så smertefulle at Paralgin Forte ikke har hatt tilstrekkelig effekt. Det har ikke hatt noe med egguttakk å gjøre, det var vel egentlig for å forsøke å beskrive at jeg får svært smertefulle UVIer, og at det er litt denne følelsen jeg har nå. Men ikke like vondt nå som på det verste med UVIene mine tidligere.

Jeg har hatt flere uttak tidligere med kun Paracet, men denne gangen fikk jeg også Oxynorm på egguttaksdagen etter å ha mast meg til det. For meg er egguttak ekstremt smertefullt, og er ofte langvarig fordi eggstokken "stikker av". 

I etterkant har jeg brukt litt Paracet, men da fordi jeg har hatt vondt i hodet. Jeg har kjent denne urinveisinfeksjonlignendefølelsen siden egguttaket på tirsdag, men det ble plutselig verre nå i ettermiddag..

Forstår. Jeg har nok mer erfaring enn de fleste. Og mitt råd er likevel; ring klinikken. Det er hovedregelen når man har smerter som smertelindring ikke tar. For det er ikke normalen. 

Det kan også være ohhs, blødning i buk, infeksjon, skader bukhule (sjeldent). Eller noe helt annet - som UVI. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår. Jeg har nok mer erfaring enn de fleste. Og mitt råd er likevel; ring klinikken. Det er hovedregelen når man har smerter som smertelindring ikke tar. For det er ikke normalen. 

Det kan også være ohhs, blødning i buk, infeksjon, skader bukhule (sjeldent). Eller noe helt annet - som UVI. 

Oi. Ikke meningen å skremme, ser jeg ble litt drastisk i siste avsnitt.

Jeg understreker; kan være. (sannsynligvis ikke) Og da bør du være tidlig på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...