AnonymBruker Skrevet 29. august #1 Skrevet 29. august Hvordan deler dere som har veldig ulik månedslønn? Anonymkode: 8e9a2...263
AnonymBruker Skrevet 29. august #2 Skrevet 29. august Vi betaler utgifter og mat prosentvis etter inntekt, slik at jeg betaler 2/3-deler og han 1/3-del.jeg betaler også langt oftere ting til huset og når vi er ute og spiser. Anonymkode: f90c1...f81 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #3 Skrevet 29. august Alt i en pott, alt mitt er ditt osv. Anonymkode: e76c5...cff 5 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #4 Skrevet 29. august Min mann betaler mer av faste utgifter. Siden vi er gift og familien har x antall utgifter uansett tenker vi det ikke har noe å si hvem som betaler hva. Anonymkode: a8690...19c
AnonymBruker Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan deler dere som har veldig ulik månedslønn? Anonymkode: 8e9a2...263 nei hvrfor skulle jeg det? jeg er jo ikke en hore heller Anonymkode: 130d3...4fb
AnonymBruker Skrevet 29. august #6 Skrevet 29. august Jeg og mannen møttes som fattige studenter. Og etter det har inntektsforskjellene vært veldig store, begge veier. Har bare alltid sett på det som vårt. Ikke gjort det mer komplisert enn det. Litt usikker på hva du mener med fordeling? Vi ser hva vi samlet kan bo for, hvilken bil vi kan kjøpe, hvilken mat vi kan unne oss, hva slags ferier vi kan dra på. Og begge har jo nok økonomisk sans til å forstå om nye vintersko, en pedkyrtime, eller ny skykkel, er et rasjonelt kjøp, eller ikke. Anonymkode: 600d2...0bb 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august Jeg har aldri betalt en strømregningen i mitt liv for å si det slik. Min konto er bare min, min samboers er felles. På den andre side bruker jeg mitt på det daglige til meg og barna. Større utgifter diskuterer vi oss fram til. Anonymkode: 9cbc4...0c0 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august Nope. Det kunne ikke falle meg inn engang å ta imot penger fra partner bare fordi han har mer enn meg. Det hender at han vil kjøpe noe som han har råd til og jeg ikke, eller at han prioriterer annerledes enn meg, da blir vi enige om at jeg for eksempel betaler det jeg har råd til og han resten eller at han kjøper det alene fordi han vil ha det og ikke jeg. Ett eksempel, ny tv i fjor fordi bilde og lyd var bedre, jeg ville ikke bruke penger på det da jeg mente vår to år gamle tv var bra nok. Han ville ha den så da stoppa jeg han ikke. Oppgradering av flybiletter er et lignende eksempel, jeg hverken trenger eller prioriterer oppgradering og er helt OK med økonomiplass, han vil ha bedre beinplass og slikt så da enten deler vi oss eller han betaler for begge. På lengre turer har det skjedd at jeg også ønsker oppgradering og da naturligvis selv betaler dette. Dette går også andre veien, om jeg vil ha noe han ikke vil ha så betaler jeg. Anonymkode: 2d77c...d3a
AnonymBruker Skrevet 29. august #9 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri betalt en strømregningen i mitt liv for å si det slik. Min konto er bare min, min samboers er felles. På den andre side bruker jeg mitt på det daglige til meg og barna. Større utgifter diskuterer vi oss fram til. Anonymkode: 9cbc4...0c0 Er du eier i boligen, ihvertfall'a? Det høres ut som klassisk kvinnefelle. Anonymkode: d61c0...e67 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): nei hvrfor skulle jeg det? jeg er jo ikke en hore heller Anonymkode: 130d3...4fb De fleste kvinner i Norge får mer penger av partneren enn motsatt vei. Det er vel ikke horeri strengt tatt, men ser poenget ditt ja... Anonymkode: 36cb4...592 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august Nei, jeg får ikke månedslønn av samboeren min… Anonymkode: 0dd1b...f27 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august Få penger? Nei. Ikke hadde jeg tatt i mot heller😅 Vi deler alt av faste utgifter 50/50. Eneste i livet vårt han ofte betaler mer en meg, er når han kjøper bursdagsgave/julegave. Anonymkode: 59d00...238
AnonymBruker Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nope. Det kunne ikke falle meg inn engang å ta imot penger fra partner bare fordi han har mer enn meg. Det hender at han vil kjøpe noe som han har råd til og jeg ikke, eller at han prioriterer annerledes enn meg, da blir vi enige om at jeg for eksempel betaler det jeg har råd til og han resten eller at han kjøper det alene fordi han vil ha det og ikke jeg. Ett eksempel, ny tv i fjor fordi bilde og lyd var bedre, jeg ville ikke bruke penger på det da jeg mente vår to år gamle tv var bra nok. Han ville ha den så da stoppa jeg han ikke. Oppgradering av flybiletter er et lignende eksempel, jeg hverken trenger eller prioriterer oppgradering og er helt OK med økonomiplass, han vil ha bedre beinplass og slikt så da enten deler vi oss eller han betaler for begge. På lengre turer har det skjedd at jeg også ønsker oppgradering og da naturligvis selv betaler dette. Dette går også andre veien, om jeg vil ha noe han ikke vil ha så betaler jeg. Anonymkode: 2d77c...d3a Så du tar i mot penger i form av bedre TV enn du ellers ville ha råd til. Eller bedre flyseter... Anonymkode: 600d2...0bb
AnonymBruker Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august Alt er felles. Overfører alt til felles konti. Anonymkode: bbb07...c0a 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #15 Skrevet 29. august Vi har felles økonomi, separate kontoer, men tilgang til hverandres kontoer. Hender inni mellom at jeg henter litt penger fra hans konto rett før jeg får lønn. Anonymkode: dccad...8ab 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #16 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Få penger? Nei. Ikke hadde jeg tatt i mot heller😅 Vi deler alt av faste utgifter 50/50. Eneste i livet vårt han ofte betaler mer en meg, er når han kjøper bursdagsgave/julegave. Anonymkode: 59d00...238 Tjener dere ganske likt, da? Eller bor og reiser dere etter den som tjener minst sitt budsjett. Mens den som tjener mest 1) kan gå ut å spise på restaurant, kjøpe seg dyre ting, reise på dyre helgeturer. eller 2) sparer til likskjorta. Som min mann sa da han gikk ut i arbeidslivet, mens jeg fortsatt studerte. Og jeg sa fem år senere da jeg tjente veldig godt og han tok etterutdanning; "jeg vil bo bedre enn på et kollektiv, jeg vil reise til Frankrike i sommer, jeg vil gå ut og spise - men alt dette er mye mer verdt hvis du er en del av det". Anonymkode: 600d2...0bb
AnonymBruker Skrevet 29. august #18 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Oppgradering av flybiletter er et lignende eksempel, jeg hverken trenger eller prioriterer oppgradering og er helt OK med økonomiplass, han vil ha bedre beinplass og slikt så da enten deler vi oss eller han betaler for begge. På lengre turer har det skjedd at jeg også ønsker oppgradering og da naturligvis selv betaler dette. Dette går også andre veien, om jeg vil ha noe han ikke vil ha så betaler jeg. Anonymkode: 2d77c...d3a Jeg hadde ALDRI sent han bak i flyet mens jeg sitter foran. Det er ikke et sunt forhold. De gangene jeg har fått gratis oppgradering (reiser mye i jobb) så betaler vi ekstra for at han også kan sitte foran, eller sitter sammen bak. At ene skal betale for å sitte bedre alene foran er bare sykt. Anonymkode: 600d2...0bb 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #19 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du tar i mot penger i form av bedre TV enn du ellers ville ha råd til. Eller bedre flyseter... Anonymkode: 600d2...0bb Du leste ikke biten om at vi deler oss på flyreiser feks? At jeg betaler for oppgradering selv når jeg ønsker dette og at jeg kjøper ting alene om mannen ikke ønsker å kjøpe ting? Det går begge veier. Det er delt. At tv’n mannen vil ha står i stua som er vår felles stue begge betaler 50/50 for er ikke det samme som at alle innkjøp i den må deles 50/50, han har ikke betalt for å nyte potteplantene mine og jeg har ikke betalt for tv’n hans. Jeg betalte halvparten på vår forrige, felles tv. At han vil ha bedre plasser på flyet og jeg ikke betyr at han står fritt til å velge om han vil ha både bedre plasser og mitt selskap på flyturen, er OK med mitt selskap og dårligere plasser eller bare prioriterer bedre plasser. Hans valg, jeg aksepterer alle alternativer like lett. Leseforståelse er vanskelig for mange så du er ikke alene. Anonymkode: 2d77c...d3a
AnonymBruker Skrevet 29. august #20 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De fleste kvinner i Norge får mer penger av partneren enn motsatt vei. Det er vel ikke horeri strengt tatt, men ser poenget ditt ja... Anonymkode: 36cb4...592 mannen min tjener mer enn det dobbelte enn meg å ville alderi tatt i mot penger fra han, jeg er ikke sammen han fordi han tjener mer. jeg har alltid klart meg fint med det jeg har så trenker ikke og vil ikke ha en håndstrekning Anonymkode: 130d3...4fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå