MsJoppe Skrevet 29. august #1 Skrevet 29. august Jeg kjører en venninne til og fra trening 3 ganger pr. uke. Vi trener på samme treningssenter som ligger ca. 6 km fra hennes hjem. Det tar ca. 16 minutter en vei. Hun har tilbudt seg å bidra med penger til drivstoff og jeg sitter å lurer på hva som blir rimelig sum. Har noen en ide om en grei sum pr. mnd? ;)
Merlin Skrevet 30. august #2 Skrevet 30. august En god venninne, ingenting. En perifer venninne, 200-300 kroner. 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august Må du kjøre ekstra eller omvei for å hente henne og kjøre henne helt hjem? Jeg tror ikke jeg hadde tatt noe om dette var en nabo, og jeg uansett fikk treningskompis og selskap på veien. Anonymkode: 7a80c...d2e 14 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #4 Skrevet 30. august Hvor mange kilometer omvei er det for deg? Hva ville det kostet henne komme seg frem og tilbake uten skyss fra deg? Og ikke minst, hvor mye betyr det for deg at hun er med på treningen? Gjør dere andre ting sammen også, eller kun disse treningene? Anonymkode: 33367...fe6 5
Mr.Nurse Skrevet 30. august #5 Skrevet 30. august Si det koster deg ca 1 liter bensin/diesel pr gang x15 turer= 15 liter x 21 kr= 315 kr. Så får du vurdere evt ekstra forsikring/slitasje osv... 1
Slarti Skrevet 30. august #6 Skrevet 30. august Fint kompromiss. Be henne invitere deg på middag en gang i blant. Eller at hun spanderer gelato og en kaffe på deg etter trening en dag. Jeg hadde aldri tatt betalt om det var en nær venn. Er også koselig med selskap i bilen. Har litt det samme selv, hjelper masse folk selv om det er en utgift for meg, og om dem vil betale meg så ber jeg om noe lignende selv. Er dem fra en annen kultur bruker jeg alltid å spørre om dem ikke kan lage meg mat fra sin hjemplass ❤️ Det har mye større verdi en noen hundrelapper Har fått en del gode hjemmebakte brød på det viset, og setter mer pris på det en pengene. 12 3
MsJoppe Skrevet 30. august Forfatter #7 Skrevet 30. august Merlin skrev (6 timer siden): En god venninne, ingenting. En perifer venninne, 200-300 kroner. Takk for svar. Høres rimelig ut
MsJoppe Skrevet 30. august Forfatter #8 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Må du kjøre ekstra eller omvei for å hente henne og kjøre henne helt hjem? Jeg tror ikke jeg hadde tatt noe om dette var en nabo, og jeg uansett fikk treningskompis og selskap på veien. Anonymkode: 7a80c...d2e Nei, ikke direkte noen omvei, men noen ganger kjører jeg innom butikken fordi hun trenger det. Jeg forsøker da å kjøpe i samme butikken når vi er sammen.
MsJoppe Skrevet 30. august Forfatter #10 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor mange kilometer omvei er det for deg? Hva ville det kostet henne komme seg frem og tilbake uten skyss fra deg? Og ikke minst, hvor mye betyr det for deg at hun er med på treningen? Gjør dere andre ting sammen også, eller kun disse treningene? Anonymkode: 33367...fe6 Ingen kilometer omvei. Buss ville kostet ca. 40,- hver vei. Jeg synes det er koselig at hun er med meg på trening. Det har vært en måte for henne å kommer igang på. 2
MsJoppe Skrevet 30. august Forfatter #11 Skrevet 30. august Slarti skrev (6 timer siden): Fint kompromiss. Be henne invitere deg på middag en gang i blant. Eller at hun spanderer gelato og en kaffe på deg etter trening en dag. Jeg hadde aldri tatt betalt om det var en nær venn. Er også koselig med selskap i bilen. Har litt det samme selv, hjelper masse folk selv om det er en utgift for meg, og om dem vil betale meg så ber jeg om noe lignende selv. Er dem fra en annen kultur bruker jeg alltid å spørre om dem ikke kan lage meg mat fra sin hjemplass ❤️ Det har mye større verdi en noen hundrelapper Har fått en del gode hjemmebakte brød på det viset, og setter mer pris på det en pengene. Jeg synes bare det er hyggelig å kunne hjelpe. Hvis en person kunne gjort noe tilbake, så er penger det jeg trenger mest akkurat nå.. Vipps en 50-lapp eller 100-lapp i ny og ne
AnonymBruker Skrevet 30. august #12 Skrevet 30. august Hvis det ikke er omvei for deg hadde jeg ikke tatt betalt. Men hadde ikke sagt ja til å stoppe på butikken hvis jeg ikke skulle handle. Anonymkode: 9d988...15b 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis det ikke er omvei for deg hadde jeg ikke tatt betalt. Men hadde ikke sagt ja til å stoppe på butikken hvis jeg ikke skulle handle. Anonymkode: 9d988...15b enig her. Anonymkode: f5a0f...a00 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august Hvis det ikke er omvei, hadde jeg ikke tatt betalt. Men jeg hadde ikke kjørt innom butikk ol. hvis det ble en omvei og jeg ikke skulle handle noe selv. Anonymkode: ee63b...814 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #15 Skrevet 31. august Synes det er smålig å ta betalt når det ikke er noe ekstra for deg og hadde og kunne stoppet av og til for handling. Bare for å være grei. Anonymkode: ef2f1...37d 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #16 Skrevet 31. august Hadde ikke tatt betalt nei. Anonymkode: 13446...3d7
MsJoppe Skrevet 31. august Forfatter #17 Skrevet 31. august bundaberg skrev (17 timer siden): 100 kr per uke, dvs 100 kr x 4 = 400 kr/mnd Jo, høres rimelig ut. Men jeg glemte å skrive at hun ikke trener mer enn 3 ganger pr. uke, så jeg ville redusert beløpet på grunn av det. Buss en vei koster 30,- her i fjorden. Da tenker jeg at jeg kunne tatt 20,- pr. vei evt
AnonymBruker Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august Jeg hadde aldri fått meg til å ta imot betaling for at en venninne sitter på når jeg uansett skal samme vei. Anonymkode: 7a80c...d2e 8
MsJoppe Skrevet 31. august Forfatter #19 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde aldri fått meg til å ta imot betaling for at en venninne sitter på når jeg uansett skal samme vei. Anonymkode: 7a80c...d2e Hun er et nytt bekjentskap. Kun kjent hverandre et par måneder. Vi ble kjent fordi hun hadde lyst til å trene sammen med meg da jeg tilbudte henne å hente å bringe i den forbindelse. Dette fordi jeg har bil tilgjengelig hele tiden. Hun har hele tiden sagt at hun skal bidra økonomisk. Foreløpig har hun spandert et par middager og en pose kaker, noe som selvsagt er veldig koselig. Men nå er det slik at jeg er på diett, så disse bidragene er egentlig noe jeg ikke trenger. Jeg har sagt at jeg heller ønsker litt penger i stede.
MsJoppe Skrevet 31. august Forfatter #20 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde ikke tatt betalt nei. Anonymkode: 13446...3d7 Hun er et nytt bekjentskap. Kun kjent hverandre et par måneder. Vi ble kjent fordi hun hadde lyst til å trene sammen med meg da jeg tilbudte henne å hente å bringe i den forbindelse. Dette fordi jeg har bil tilgjengelig hele tiden. Hun har hele tiden sagt at hun skal bidra økonomisk. Foreløpig har hun spandert et par middager og en pose kaker, noe som selvsagt er veldig koselig. Men nå er det slik at jeg er på diett, så disse bidragene er egentlig noe jeg ikke trenger. Jeg har sagt at jeg heller ønsker litt penger i stede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå