AnonymBruker Skrevet 29. august #1 Skrevet 29. august Liker beste å pynte meg med dressbukse/pen bukse og bluse/pen topp. Tenkte å kjøpe et pararineblå bukser til avveksling fra svarte. Er det pent, eller er det "kjerring"? Jeg er i 40-årene. Anonymkode: df6ae...cad
AnonymBruker Skrevet 29. august #2 Skrevet 29. august Ville valgt grå eller brun eller med hundetannmønster. Rette ben og høy i livet. Anonymkode: 17c0e...be8
AnonymBruker Skrevet 29. august #3 Skrevet 29. august Jeg forstår ikke hvorfor marineblått skulle være noe mer “kjerring” enn svart. Anonymkode: 800ce...03a 20
AnonymBruker Skrevet 29. august #4 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor marineblått skulle være noe mer “kjerring” enn svart. Anonymkode: 800ce...03a Nei, var bare noen som mente det. Lurte på om det var en almenn oppfatning. TS Anonymkode: df6ae...cad
Ullvott Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august Jeg kan ikke tenke meg ett eneste plagg som er kjerring i seg selv. Det er hvordan man kombinerer og setter sammen antrekk, hvordan man styler det, og hvor godt det sitter på kroppen som avgjør. Som overvektig har jeg erfart at veldig mye av det som kalles kjerring egentlig betyr "ukledelig på en overvektig kropp", og akkurat det er det dessverre mye som er! 9 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #6 Skrevet 29. august Marineblått er liksom BI og finans farge, litt sånn harry og vil virke rik og vellykket. Har ikke sansen for marineblått. Den er også vanskelig å kombinere med noe annet enn hvitt. Anonymkode: 17c0e...be8 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Marineblått er liksom BI og finans farge, litt sånn harry og vil virke rik og vellykket. Har ikke sansen for marineblått. Den er også vanskelig å kombinere med noe annet enn hvitt. Anonymkode: 17c0e...be8 Helt uenig. Marineblått går jo til mange andre farger. Anonymkode: e4fe0...b7c 13 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, var bare noen som mente det. Lurte på om det var en almenn oppfatning. TS Anonymkode: df6ae...cad Jeg vil heller si at et overveldende flertall av dem som kler seg «kjerring» i mine øyne (dersom man i det hele tatt skal gå rundt og analysere andre), kler seg i mye sort fordi de tror det kler alle, og de kler seg i hvert fall i sort når de skal pynte seg. Jeg kler generelt mørkeblått mye bedre enn sort, og synes gjerne mørkeblått ser mer elegant ut enn sort, men det er bare min personlige mening. Anonymkode: 800ce...03a 4 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #9 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg vil heller si at et overveldende flertall av dem som kler seg «kjerring» i mine øyne (dersom man i det hele tatt skal gå rundt og analysere andre), kler seg i mye sort fordi de tror det kler alle, og de kler seg i hvert fall i sort når de skal pynte seg. Jeg kler generelt mørkeblått mye bedre enn sort, og synes gjerne mørkeblått ser mer elegant ut enn sort, men det er bare min personlige mening. Anonymkode: 800ce...03a Jeg kler egentlig ikke så godt blått. Men marineblå bukse tenker jeg skal funke, og en annen farge opp mot ansiktet. AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Marineblått er liksom BI og finans farge, litt sånn harry og vil virke rik og vellykket. Har ikke sansen for marineblått. Den er også vanskelig å kombinere med noe annet enn hvitt. Anonymkode: 17c0e...be8 Tenkte med hvit bluse til. F.eks som 17.mai-antrekk. TS Anonymkode: df6ae...cad
AnonymBruker Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august Marineblått er nydelig sammen med f.eks. spesielt lys brunt (sko, veske, belte, armbånd, div. detaljer), kremhvitt, hvitt, lyseblått, lys rosa, mørkere grønt, mørkere rød og mange andre farger. Hvor "kjerring" det blir kommer jo fullstendig an på hvordan du styler det, veldig sært å mene at en farge alene definerer dette. Da har de liksom et forutintatt bilde i hodet av kombinasjonen føler jeg. Etter min mening kan det bli alt fra elegant og classy til kunstnerisk og bohemsk. Anonymkode: 62905...8a0 6 1
Clusia Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Liker beste å pynte meg med dressbukse/pen bukse og bluse/pen topp. Tenkte å kjøpe et pararineblå bukser til avveksling fra svarte. Er det pent, eller er det "kjerring"? Jeg er i 40-årene. Anonymkode: df6ae...cad Det er ikke fargen som avgjør om noe blir *kjerring* det er snittet. 😊 6
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenkte med hvit bluse til. F.eks som 17.mai-antrekk. TS Anonymkode: df6ae...cad Unnskyld at jeg sier det, men dette høres stusselig ut som penantrekk - dette er slik jeg kunne kledd meg på jobb. Hva med en annen farge som f.eks. gyllenbrun, vinrød, flaskegrønn eller dyp lilla? Anonymkode: bf8d9...308 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #13 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Unnskyld at jeg sier det, men dette høres stusselig ut som penantrekk - dette er slik jeg kunne kledd meg på jobb. Hva med en annen farge som f.eks. gyllenbrun, vinrød, flaskegrønn eller dyp lilla? Anonymkode: bf8d9...308 Tenkte du disse fargeforslag ene i stedet for marineblå bukse, eller i stedet for hvit bluse? Jeg tenkte blått og hvitt er fine farger til 17.mai, da de tar opp noen av fargene i flagget (ja, vet at flagget ikke er marineblått, men..) Jobbantrekk for meg er uformelt. Anonymkode: df6ae...cad
AnonymBruker Skrevet 30. august #14 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Marineblått er nydelig sammen med f.eks. spesielt lys brunt (sko, veske, belte, armbånd, div. detaljer), kremhvitt, hvitt, lyseblått, lys rosa, mørkere grønt, mørkere rød og mange andre farger. Hvor "kjerring" det blir kommer jo fullstendig an på hvordan du styler det, veldig sært å mene at en farge alene definerer dette. Da har de liksom et forutintatt bilde i hodet av kombinasjonen føler jeg. Etter min mening kan det bli alt fra elegant og classy til kunstnerisk og bohemsk. Anonymkode: 62905...8a0 Tenker ikke at marineblått i seg selv er "kjerring", men kombinasjonen marineblå dressbukser. Anonymkode: df6ae...cad
Iia Skrevet 30. august #15 Skrevet 30. august Marineblå dressbukse er et klassisk og veldig anvendelig plagg dersom materiale og fasong er gode. Et bra basisplagg i garderoben som kan kombineres med veldig mye. 5
AnonymBruker Skrevet 30. august #16 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): Marineblått er liksom BI og finans farge, litt sånn harry og vil virke rik og vellykket. Har ikke sansen for marineblått. Den er også vanskelig å kombinere med noe annet enn hvitt. Anonymkode: 17c0e...be8 Hæ? Marineblått er jo nydelig i kombinasjon med blant annet lysblå, med mange grønnfarger, og med ulike toner av rosa. Anonymkode: 0273c...a4e 4
Bacteria Skrevet 30. august #17 Skrevet 30. august (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Marineblått er liksom BI og finans farge, litt sånn harry og vil virke rik og vellykket. Har ikke sansen for marineblått. Den er også vanskelig å kombinere med noe annet enn hvitt. Anonymkode: 17c0e...be8 Er ikke BI og finans og bruker mye marine. Har nesten ikke sorte klær. Hvitt er vel den verste fargen du kan kombinere med marine. Da får du den BI/høyrefrue-looken du misliker. Her er farger jeg kombinerer med marine: -lyst blå/jeannsblå -rosa/rødt (tenk kalde bærfarger) -oliven -Rene grønnfarger -rust -oker Endret 30. august av Bacteria
AnonymBruker Skrevet 30. august #18 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg kler egentlig ikke så godt blått. Men marineblå bukse tenker jeg skal funke, og en annen farge opp mot ansiktet. Tenkte med hvit bluse til. F.eks som 17.mai-antrekk. TS Anonymkode: df6ae...cad Jeg ville styrt unna marineblått/sort med hvit bluse om du skal på et arrangement eller restaurant. Jeg hadde det en gang og ble tatt for å være serveringspersonale av flere andre gjester. Ble bedt om både å rydde bord og hente mer champagne🤣. Anonymkode: c0e72...ee2 3
AnonymBruker Skrevet 30. august #19 Skrevet 30. august Man kan godt ha hvit overdel til marineblått uten å gi finansvibber hvis man velger et mykt materiale eller evebtuekt en litt mer bohemsk eller romantisk stil på overdelen! Ikke gå for en stiv hvit bluse/skjorte eller klassisk silkeskjorte liksom, med mindre du bryter det opp med tilbehør i veldig avslappet stil Anonymkode: 62905...8a0 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #20 Skrevet 30. august Finstrikket genser eller t-skjorte f.eks., eventuelt hvitbtopp i litt fuzzy stoff som mohair eller i myk kasjmir i en avslappet passform Anonymkode: 62905...8a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå