Gå til innhold

Keramisk komfyr blir ikke varm?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en keramisk komfyr når man skrur platen på max. Så gløder alle varmetrådene. Men når man setter en stekepanne eller gryte på platen så slukker alle varmetrådene bortsett fra 1.  Dette gjør at kjøttet kokes og ikke stekes på høy nok temperatur. Er det noe jeg kan gjøre? De virker jo siden de gløder når ingen plate er påå platetoppen, og begynner å gløde når jeg tar gryten/pannen bort? Dette er en frittstående komfyr, se bilder vedlagt🙂

Takk for svar!

chatgpt-1756472025436.jpg

chatgpt-1756472010793.jpg

Anonymkode: d336c...48c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjer det hver gang uansett hvilken kjele du bruker? Klarer den f.eks ikke å koke opp vann, eller skjer det kun når du steker kjøttdeig/kjøtt? Jeg har ikke så stor erfaring med keramiske topper, men kanskje det kan være en form for overopphetingsvern når den merker at kjelen er veldig varm? Jeg hadde sendt en epost til produsenten og sendt med bildene. 

Og hva sier bruksansvinsingen? Den har gjerne en seksjon for feilsøking (du kan finne alle bruksanvsninger på nett). 

Men la merke til at på det nederste bildet at du har et mørkt felt i noen av varmetrådene, se markert ring på bildet under. Dette feltet ser ut til å påvirke alle trådene men bare litt på den som holder seg på.. Jeg tror derfor det kan være en skade i de trådene som gjør at de kobler ut ved høy varme, men det er bare en spekulasjon fra min side..

Du kan også sende bildene til en reparatør av hvitevarer, de har garantert vært borti slikt før. 

image.png.36a7c38628df161bab6a133d14dc361a.png 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...