AnonymBruker Skrevet 29. august #1 Skrevet 29. august Vi skal bygge på ety vindfang, som i samme slengen fanger inn en ytterbod som nå blir innebod. Har ingen annen gang, nå går ytterdøren rett inn på kjøkkenet. Når vi er ferdige å bygge ut får vi ca 4 kvm gang+ ca 10 kvm med innebod som vi river veggen imellom på og får ett åpent rom inn. Hva blr vi tenker på av praktiske/kjekke ting? Det er ett firma som skal ta selve byggingen for oss. Av det jeg har tenkt på er: varme i gulvet, fliser på gulvet, flush med resten av gulv, speil på veggen, vindu med ekstra bred karm slik at vi kan ha en skål der å legge nøkler i, oppbevaring til uteklær, vurderer ett varmeskap(?), og tenke praktisk belysning fremfor estetisk. Andre ting? Anonymkode: 80a6e...a3e
AnonymBruker Skrevet 29. august #2 Skrevet 29. august Vi har gjort noe av det samme, bygget inn uteområdet slik at vi fikk ny gang og utebod ble innebod. Men vi beholdt veggen til boden og gjorde det til Walk In Closet til ytterklær. Ble helt knall. Ellers er fliser på gulvet og varmekabler et must. Anonymkode: eb4f8...ed9
Daisy-love Skrevet 29. august #3 Skrevet 29. august Nå kommer det litt an på hvilken type organisering som passer dere som familie (sjekk gjerne ut Clutterbug for gode tips der). Noen passer best med detaljerte systemer, andre med lettvinte, noen synlige, andre foretrekker skjulte. Jeg synes det er godt å ha noe yttertøy fremme og klart til bruk, men kun det viktigste/mest brukte, og resten gjemt i et skap. Jeg får bedre oversikt da. Varmeskap, er det noe form for tørking du tenker på? Det tror jeg er lite brukt om dagen, og jeg vet ikke om jeg personlig hadde brukt plass til det. Våte klær henger jeg i dusjen til de er tørre nok til å tørke resten på plassen sin eller opphengt annet sted. Med varmekabler og fliser er gangen et fint sted å henge fra seg når det ikke er ekstremt vått, og det hadde holdt her, og her er det veldig aktivt friluftsliv. Veldig lurt med et sted for nøkler, men også en «landing station», for brev og papirer fra skolen osv. Selv om en har gode systemer så må de ofte legges et sted først. Tenk også over et sted hvor gjester kan henge fra seg. Er kjipt når det er helt fullt av egne ting, og gjester ikke får plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå