Gå til innhold

Er det mulig å håndvaske en langpanne av glass ren for fettflekker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere erfaring med dette? jeg har forsøkt natrium og eddik. Det løsnet noe av det, men helt ren får jeg den ikke. 

Anonymkode: 704c3...786

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig Zalo løser opp fett. Legg langpannen i bløt i skikkelig varmt vann med noen dråper Zalo, skrubb deretter med en oppvaskbørste eller svamp og husk å skylle godt etterpå.

Anonymkode: 58bb5...f00

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

sett den inn fx med zalo og varmt vann og la den stå en stund før du vasker den med Zalo, varm vann og børst. 

Anonymkode: 604dc...66b

• Nyttig 1
Skrevet

Det er en type svamp som er veldig god til å fjerne flekker fra glatte flater, magic sponge eller flekkfjerner svamp. Prøv den? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett den i bløt over natten med godt varmt vann og zalo. (Eventuelt oppvaskmaskin pulver eller tablett) Vask den med oppvaskkost dagen etter  da vil alt fastbrent forsvinne lett. 

Anonymkode: 353f6...540

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil påstå at svaret er nei. Ingen av tipsene ovenfor virker hvis fettet har brent seg skikkelig og grundig inn i glasset. De flekkene er nesten som glasur på keramikk! Jeg har testet alle tipsene over, og joda; jeg kan få vekk noe, men aldri alt. Jeg regner med det er en ildfast form omtrent som dette du mener: 

image.thumb.png.b157d90801b78a7b3efede09961abc0a.png

Anonymkode: 2ce13...0c6

• Liker 1
Skrevet

Hvis du snakker om skikkelig fastbrente flekker med fett, så vil jeg anbefale å bruke en vindusskrape eller sånn skrape du får tak i til komfyrtopper i glass. 

Ellers så skal jo bløtlegging med zalo og varmt vann fungere, for det fungerer her på en ildfast form i glass. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker stålull på glassplatene i ovnsdøra. Jeg vil tro det funker på en ildfast form/langpanne av glass også.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg vil påstå at svaret er nei. Ingen av tipsene ovenfor virker hvis fettet har brent seg skikkelig og grundig inn i glasset. De flekkene er nesten som glasur på keramikk! Jeg har testet alle tipsene over, og joda; jeg kan få vekk noe, men aldri alt. Jeg regner med det er en ildfast form omtrent som dette du mener: 

La formen bli varmet opp før du skurer godt? La den ligge i ovnen på noen grader før du prøver?

Anonymkode: 9f943...d0e

AnonymBruker
Skrevet

Kaffetrakterrens. La den stå natten over i dette, det tar alt.

Anonymkode: f5777...cfe

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tull. Hele formen bløtlegges over natten, så er det bare å gyve løs med stålull. Det tar litt tid, men ALT forsvinner så lenge man ikke gir opp.

Anonymkode: 7ba92...108

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

ALLE SVAR HER ER FEIL.

Eneste som fungerer er å la den stå i vann med 1-2 oppvasktabletter i. Da løsner alt sammen.

Anonymkode: 936ba...c8e

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tull. Hele formen bløtlegges over natten, så er det bare å gyve løs med stålull. Det tar litt tid, men ALT forsvinner så lenge man ikke gir opp.

Anonymkode: 7ba92...108

Bruk oppvasktablett så slipper du å gnure noe som helst. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vanlig Zalo løser opp fett. Legg langpannen i bløt i skikkelig varmt vann med noen dråper Zalo, skrubb deretter med en oppvaskbørste eller svamp og husk å skylle godt etterpå.

Anonymkode: 58bb5...f00

Når jeg ser svar som dette, tenker jeg at du aldri har prøvd selv 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ovn og grill-rens. Løsner absolutt alt. 

Anonymkode: 6fbd8...d07

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

ALLE SVAR HER ER FEIL.

Eneste som fungerer er å la den stå i vann med 1-2 oppvasktabletter i. Da løsner alt sammen.

Du så kanskje ikke at det allerede var svart?

Anonymkode: 3f75f...43b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

ALLE SVAR HER ER FEIL.

Nei, alle er ikke feil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når jeg ser svar som dette, tenker jeg at du aldri har prøvd selv 😂

Ro ned, det er bare en form som skal bli ren.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du så kanskje ikke at det allerede var svart?

Anonymkode: 3f75f...43b

Ah ja ett sted, det burde vært uthevet til 100 for det er eneste tips som fungerer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det er en sånn jeg har ja. 

Noe av utfordringen er at fettflekkene legger seg høyt opp til kanten, altså steder hvor det blir vanskelig å komme til, fordi det er vanskelig å komme til, og hvor det ikke hjelper å legge alt i vann. 

Ts.

Anonymkode: 704c3...786

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...