AnonymBruker Skrevet 29. august #1 Skrevet 29. august Heihei, har diverse spørsmål om den berømte stolen stokke -tripp-trapp 😄 1. Er det forskjell på eik og bøk? Ser de selges i begge tresorter og at eik er litt dyrere, men er det forskjell i utseenet eller funksjon som gjør prisforskjellen? 2. Vi fikk låne en tripp trapp av mine foreldre da vi fikk første barnet som blir 3 år ila 2025. De har to stk. En står hos dem og blir mye brukt når barnet er på besøk, ca en gang i uken. Nå skal vi ha nr 2 snart, og vi vurderer å kjøpe to nye å ha hos oss så de to gamle stolene kan være hos besteforeldrene. Eller bør 3åringen få annen type stol og lillebror ta over hans gamle? Tanker? 3. Hva er den billigste prisen i nyere tid stokk tripp trapp har blitt solgt? Både fysiske og nettbutikker er aktuelle, bor i stavanger men reiser en del til Oslo så kan lett besøke butikker. 4. Hvor mange år bruker barn tripp trapp stolen? Foreldrene mine brukte stolene til yngste barnet var 10, men det var nok mest i gjerrighetens navn så dem slapp å kjøpe flere stoler. De er gode på å kjøpe kvalitet, slik som stokke, men da skal dem jaggu bruke det opp også 😁 5. Hvilke farger synes dere er finest? Jeg er veldig glad i grønn, men liker ikke den grønnfargen som stolen kommer i. Burde vært like dyp som den blå. Ellers er jeg veldig glad i naturlig tre som bare er oljet. Kan selvsagt Male, men det gidder jeg ikke 😅 Anonymkode: b1676...8d5
AnonymBruker Skrevet 29. august #2 Skrevet 29. august Jeg tenker at du overtenker litt.. Det er ikke funksjonsforskjell på de ulike tretypene. Gjør det du synes er mest praktisk mtp stoler. Hvor lenge unger bruker dem, er veldig individuelt. Min eldste nektet blankt sitte på sin etter han fylte 4, da var han "stor gutt". Mens min søster sine elsket sine og satt på dem til de omtrent hadde knærene oppunder haken. Min minste på 4 liker fremdeles sin godt. Jeg aner ikke hvilke farger de finnes i. Vi kjøpte brukt, til omtrent 1/4 av prisen av ny, til begge våre unger. Foreldrene mine har også kjøpt et par brukt, og har én hjemme hos seg selv, og én på hytten. Anonymkode: 2511c...9a4 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #3 Skrevet 29. august Hvilket treverk og farge er litt personlig preferanser og øvrig interiør. Vi hadde valnøtt. Brukte stolen i mange år. Veldig fornøyd med den. Anonymkode: 34bc9...c2a 1
Stor pike Skrevet 29. august #4 Skrevet 29. august Vi overtok fra besteforeldrene den mannen hadde brukt. Jeg malte den hvit og den var i bruk i mange år. Husker ikke hvor gammel han var. Men selvsagt tok vi vekk "gjerdet" bøylen foran.
HeleneHS Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august Tretype eller farge har ingenting å si mtp funksjon, så kjøp det du har lyst på. Jeg brukte tripp trappen min frem til jeg flyttet ut hjemmefra - det er jo hele vitsen at den kan vokse med barnet. Man bruker da den store plata til å sitte på, funka bra som "kontorstol" for å gjøre lekser og chatte på internett 😅
AnonymBruker Skrevet 29. august #6 Skrevet 29. august 11åringen min bruker sin fortsatt, har den på rommet ved skrivepulten sin. 8åringen har sin ved spisebordet i stua. De er veldig glad i dem. 11åringen sin kjøpte vi i hvitoljet eik, men etter 5-6år demonterte jeg den og pussa den ned før jeg malte den i matt 3stjerners gulvmaling og den ble som ny igjen! Anonymkode: 28e98...dd1
AnonymBruker Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august Har kjøpt begge våre tripp trapp-stoler brukt på finn. Til førstemann kjøpte vi en ny modell med både bøyle og nyfødtsete. Den fikk nr to overta da hun ble født. Dermed kunne vi kjøpe første og beste (og rimeligste) som vi likte utseendet på, og det gjorde ikke noe at det var gammel modell ettersom vi uansett ikke skulle bruke bøyle på den. Tripp trapp er lurt å kjøpe brukt - det er mye billigere, men ettersom det er god kvalitet, er de brukte stolene også i god stand. Anonymkode: f6854...108 1
PostmannPat Skrevet 30. august #8 Skrevet 30. august Er kun utseendet som er forskjell.. Vi kjøpte “white wash”(?). De som er malt blir stygge fort fordi malingen flasser av. Kjøpte nyfødtdelen pent brukt på Finn, og sittedelen med brett for penger som ble gitt til dåpen. Mest sannsynlig kjøper vi en stol til når vi skal ha en baby til. Så skal de bli brukt så lenge ungene vil sitte på dem. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #9 Skrevet 30. august Kjøp den du helst vil ha på finn, mal evnt den fargen du vil ha. Anonymkode: 6993d...b82 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august PostmannPat skrev (21 timer siden): Er kun utseendet som er forskjell.. Vi kjøpte “white wash”(?). De som er malt blir stygge fort fordi malingen flasser av. Kjøpte nyfødtdelen pent brukt på Finn, og sittedelen med brett for penger som ble gitt til dåpen. Mest sannsynlig kjøper vi en stol til når vi skal ha en baby til. Så skal de bli brukt så lenge ungene vil sitte på dem. Støtter denne. Vi har lakkert eik, og slitasjen på den vises mye dårligere enn de som er malt. Anonymkode: b2626...a1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå