Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg varslet om mobbing  på jobben min,  nær kollega som jeg jobber med som mobbet meg. Dette var  rundt høsttider ifjor.

Leder tok meg ikke på alvor. Og jeg fikk beskjed om å ignorere dette. Jeg ville ta dette med HR også. Men leder sa at det ikke er noe poeng å ta det så langt som til HR. Jeg ble ikke møtt med forståelse. Nå flere måneder senere opplever jeg å bli møtt med taushet fra min leder. H*n ignorerer meg. Snakker såvidt med meg.  Holder avstand til meg.

Jeg forsøker å ta meg sammen, men det blir enkelte dager for mye for meg.  Jeg gråter når jeg er hjemme. Skal jeg begynne å søke på andre jobber nå eller hva ville dere ha gjort? 

Anonymkode: 32143...9a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk ny jobber ja.

Varsling blir sjeldent ok for varsleren. 

Anonymkode: c32a8...a23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en gang i fjor, så er det for lang avstand fra da til nå, så vanskelig å gjøre noe med. Men er det noe gjentakende, før logg om hva som blir sagt og når, slik at du har noe mer konkret å vise til. For HR blir det antakeligvis for vagt å referere til noe som skjedde i fjor hvis det var en engangshendelse. 

Anonymkode: 11da8...521

Skrevet

For en utrolig kjip situasjon som det høres vanskelig å gjøre noe med. Jeg ville søkt ny jobb så du ikke blir helt ødelagt. Masse lykke til!

Skrevet

Se etter ny jobb, vi har bare ett liv, ikke kast bort tiden din med dårlige mennesker. 

AnonymBruker
Skrevet
Tuba skrev (Akkurat nå):

For en utrolig kjip situasjon som det høres vanskelig å gjøre noe med. Jeg ville søkt ny jobb så du ikke blir helt ødelagt. Masse lykke til!

Det kan gjøres noe med hvis det er gjentakende, men da bør man loggføre underveis. Er det en engangshendelse som skjedde for lenge siden er det vanskeligere. Skal man ta opp noe, så bør det være relativt ferskt og detaljert. Kommer man lenge etterpå, så vil man gjerne selv fremstå som den som er vanskelig, noe som naturlig nok ikke er ønskelig. 

Skrevet

Skriv ned ting fortløpende.

Ta vare på skriftlig dokumentasjon. 

Ville ha startet å søke meg nye jobber.

Slikt blir sjeldent bedre over tid.

Skrevet

Hvis du er keen på å fortsette der, er dette et varsel både på kollega, men også leder nå, som har brutt arbeidsmiljøloven ved å ikke sørge for et forsvarlig arbeidsmiljø for deg.

Jeg ville derimot funnet meg et annet sted å jobbe, som andre har skrevet, varsling straffer seg for varsler så og si alltid, selv om det egentlig er ulovlig å sanksjonere varsleren.

AnonymBruker
Skrevet
Teknoil skrev (10 minutter siden):

Hvis du er keen på å fortsette der, er dette et varsel både på kollega, men også leder nå, som har brutt arbeidsmiljøloven ved å ikke sørge for et forsvarlig arbeidsmiljø for deg.

Jeg ville derimot funnet meg et annet sted å jobbe, som andre har skrevet, varsling straffer seg for varsler så og si alltid, selv om det egentlig er ulovlig å sanksjonere varsleren.

Som regel bedre å ta det opp utenom varslingskanalen med vedkommende (evt. med leder tilstede) og vise evne til å forsvare seg. Man blir behandlet slik man lar seg bli behandlet i dagens samfunn, og det gjelder på alle arenaer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...