Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. august Populært innlegg #1 Skrevet 29. august Mannen min har fått kreft, kun palliativ behandling. Vi er i midten av 30- årene, har 3 små barn. Mannen min er innlagt på sykehus nå på grunn av infeksjon. Der jobber en av hans ekser fra studietiden, hun er sykepleier. Jeg var på besøk i går og jeg overhører at hun sier til en kollega av seg «jeg er glad det ikke ble oss to, slik at mine barn ikke mister faren sin». Det var så forferdelig vondt å høre. Er dette noe jeg kan ta opp med hennes leder? Hun nevnte ingen navn, men jeg skjønte at det var mannen min hun snakket om.. Jeg gruer meg til å besøke mannen min nå, redd jeg treffer på henne i gangene (hun har ikke ansvar for min mann). Anonymkode: a0d90...a61 52
AnonymBruker Skrevet 29. august #2 Skrevet 29. august Uff, for en unødvendig kommentar. Hvis du orker, så si i fra til noen andre som jobber der. Jeg er avdelingsleder i helse, og vet at jeg hadde tatt opp at de ansatte må huske på taushetsplikt og profesjonell oppførsel på jobb Anonymkode: 74d34...870 24 7
AnonymBruker Skrevet 29. august #3 Skrevet 29. august Ufin kommentar, men hev deg over og fokuser på dere som familie nå💜 Anonymkode: 6efe5...b81 18 1 9
AnonymBruker Skrevet 29. august #4 Skrevet 29. august Når man er i sorg er man ikke alltid romslig og rasjonell. Men husk at andre rundt deg som kjenner mannen din, slik som eksen hans, også kan føle på sjokk og sorg. Og at det kan være bra for mannen din å bli ivaretatt av en eks i stedet for av en fremmed, hvid de to fortsatt har en god relasjon. Anonymkode: c7ba6...b66 30 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august Du er et bedre menneske, hev deg over det. Veldig trist å høre om mannen din. Håper du har mange gode folk rundt deg ❤️ Anonymkode: 07664...19d 14 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. august Populært innlegg #6 Skrevet 29. august Jeg tenker du er i sorg, sjokk og fortvilelse, og at du tar dette tøffere enn det det var tenkt som. Jeg tenker det er en helt naturlig reaksjon fra henne, og at hun ikke mente hverken noe vondt, spydig, nedlatende eller hovmodig med det. Hun er bare et menneske, og det hun sa er en naturlig reaksjon. Fokuser på at mannen din får god omsorg, og at barn dine får den støtten og hjelpen de trenger i tiden fremover, og glem dette. Styrkeklem ❤️ Anonymkode: c6b88...f4c 40 8 24
Ulven Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august Det var uheldig sagt, men ikke bruk krefter som du trenger til mannen, familien og deg selv på dette. 21 11
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august Dette kommer ikke til å føles bra uansett hva andre sier og gjør. Så det er ikke viktig nå. Sender deg en klem. Anonymkode: c7ba6...b66 11 5
AnonymBruker Skrevet 29. august #9 Skrevet 29. august Den kommentaren var ikke ment for deg å høre. Hvis det er vanskelig å slippe tak kan du jo konfrontere henne ved å si at du hørte hva hun sa. Det vil sannsynligvis få henne til å kikke rundt seg en ekstra gang, før hun slarver med kolleger der pårørende kan høre. Anonymkode: 8e645...ff8 20 2 15
skogsfugl Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august Jeg tenker som flere har at dette er ikke viktig nå. Dere har kort tid igjen sammen. Du må legge uvesentlige ting i en skoff. Bruk tid sammen med mannen din. Og barna. Ikke bruk energi på ting som ikke betyr noe i det store og hele. Hva oppnår du på å gå videre med det? Annet enn å bruke 30 min på et møte og 24 timer på å grue deg? 14 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. august Populært innlegg #11 Skrevet 29. august Veldig trist situasjon, og forstår at det er sårt. Men synes ikke kommentaren var så ille? Ubetenksomt, men selvsagt er hun glad barna hennes ikke skal miste far. Det betyr jo ikke at hun unner andre det fordi? Tvert i mot vitner det jo om at hun synes situasjonen er forferdelig. Synes mange i tråden her er drøye med reaksjoner.. Anonymkode: f03bd...f1f 38 6 18
Brunello Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ufin kommentar, men hev deg over og fokuser på dere som familie nå💜 Anonymkode: 6efe5...b81 Hva er ufint med denne kommentaren. Den var ikke ment for andre enn den hun snakket med. Og hun sa vel akkurat det absolutt alle ville ha tenkt. 22 8
AnonymBruker Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august Er du egentlig veldig sint på henne, eller er det slik at du "endelig" har funnet noe du kan være sint på, ordne og styre med i en veldig håpløs situasjon? Jeg forstår du er i en fortvilet situasjon, men det vil uansett ikke ende med at hun får sparken. Hva ønsker du å bruke energien din på nå? Anonymkode: d844d...bb9 15 3 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august (endret) Fryktelig trist å høre om mannen din, ta vare på deg selv og barna❤️ Du burde ikke «ta henne» på noe, legg heller tid og energi på mannen din. Forstår at situasjonen er håpløs og at du blir frustrert, men å ta det ut på andre og å drive voksenopplæring er sjelden verdt det. Tror bare du skaper unødig forstyrrelser i en periode der du nødvendigvis ikke er så rasjonell. Hennes kommentar er upassende, men en helt rimelig følelse å få, det er jo sannheten og det hadde du tenkt i hennes sko også. Med mindre de var i konflikt og hun sa dette i en kjip tone kan det jo være at hun lar det gå litt innpå seg også. Det er tross alt spesielt å være rundt jevnaldrende som er på slutten. Du har også lite å vinne på å sabotere for henne, ender brått opp med å slå tilbake på deg selv, det er ikke verdt det. Masse strykeklemmer for tiden fremover❤️ Anonymkode: e04d4...785 Endret 31. august av veronica<3 Fjernet sitering 6 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #15 Skrevet 29. august For en forferdelig kommentar å si, er selv sykepleier og ville aldri sagt noe slikt høyt. Men hev deg over det, det er lenge siden disse to var sammen. klem til deg og dine❤️ Anonymkode: 7a385...b4b 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #16 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mannen min er innlagt på sykehus, jeg venter på å få lov til å gå inn fordi det ikke er visittid før kl 14.00 (ja, selv for en med uhelbredelig kreft), men ellers takk for en omsorgsfull kommentar Anonymkode: a0d90...a61 Når min man var innlagt med kreft fikk jeg være der hele dagen. ellers enig i at det er en unødvendig kommentar og viser manglende forståelse for situasjonen og det å være pårørende. Jeg ville også sagt ifra til sykehuset om kommentaren. Anonymkode: a9b35...7b1 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #17 Skrevet 29. august Kjære ts Jeg har selv vært i din situasjon da samboer fikk uhelbredelig kreft diagnose i stadie 4, og føler med deg/dere❤️ Jeg hadde reagert akkurat slik som deg, og hadde nok følt for å konfrontere henne, for å få fred til å gå videre. Hvor var sykepleieren da du hørte kommentaren? Snakket hun veldig høyt så flere pasienter/pårørende hørte det? Ta det opp med avdelingsleder eller damen selv. Uprofesjonelt å snakke så høyt Anonymkode: db309...7f5 5
AnonymBruker Skrevet 29. august #18 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjære ts Jeg har selv vært i din situasjon da samboer fikk uhelbredelig kreft diagnose i stadie 4, og føler med deg/dere❤️ Jeg hadde reagert akkurat slik som deg, og hadde nok følt for å konfrontere henne, for å få fred til å gå videre. Hvor var sykepleieren da du hørte kommentaren? Snakket hun veldig høyt så flere pasienter/pårørende hørte det? Ta det opp med avdelingsleder eller damen selv. Uprofesjonelt å snakke så høyt Anonymkode: db309...7f5 P.s Som min manns nærmeste pårørende, fikk jeg være hos han så lenge han ønsket/orket. Spør om å få slippe å forholde deg til klokkeslett. Anonymkode: db309...7f5 4 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #19 Skrevet 29. august Jeg synes ikke kommentaren verken er upassende eller ufin. Hun sier det jo ikke direkte til deg, men en kollega. Ikke er det noe brudd på taushetsplikten heller, man kan prate med kollegaer om sitt tidligere kjæresteliv. At du tar deg nær av det er ikke så rart, i en presset og vanskelig situasjon. Men sånn sett utenfra så kan jeg ikke se hva som skulle være å ta opp her. Anonymkode: e61bc...69f 18 3 7
Lillemy8 Skrevet 29. august #20 Skrevet 29. august All medfølelse i denne tunge tiden ts, jeg ville varslet leder/hr skriftlig. Hadde ikke orket å gjøre det ved fysisk møte. Formidlet hva som ble sagt og hvordan du reagerte på det og at liknende ikke bør skje igjen foran andre pårørende. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå