Gå til innhold

Eksen la meg til som venn på Facebook, gjorde meg usikker på alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nei, det er ikke det at jeg savner eksen, har egentlig ikke tenkt noe særlig på han etter det ble slutt, om noe bare vært nysgjerrig hvordan livet hans er blitt. Jeg har ikke godkjent forespørselen, og har ikke tenkt begynne snakke med han. Så er ikke det. 

men etter han gjorde det har jeg blitt så usikker på alt. Valgene jeg har tatt.. har i dag en flott samboer jeg er veldig glad i. Vi har et godt liv, eier hus sammen, ingen barn. Og han er ikke så opptatt av sex, nå er det VELDIG lenge siden sist! Jeg må innrømme jeg begynner å slite med å kjenne på kjæreste følelsen, tilhørigheten. Var i et forhold før hvor sex og intimitet opphørte, og det gikk jo utover følelsene. 

Begynte tenke på en mann jeg skrev med før jeg møtte samboer, han var veldig snill, veldig klar på at han ville ha meg, men jeg hadde ikke de rette følelsene. Følte ingen dragning mot han, når vi satt ved siden av hverandre var det ingen følelse av at jeg ville være nære han som kjæreste. I dag er han gift og har barn, og jeg tenkte kanskje skulle jeg gitt han en sjanse. 
Men kan man være lykkelig i et forhold uten kjæreste følelsen? 

langt innlegg jeg beklager det. Har du lest alt er jeg veldig takknemlig for innspill:) 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virker som om du er litt uenig med deg sjølv om du har eit godt samlov med noverande sambuar eller ikkje....?

Anonymkode: 1a6fa...cf0

• Liker 1
Skrevet

Du snakker jo mot deg selv i hvertfall tre runder. Helt ærlig? Det høres ut som at du trenger å være litt alene. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Virker som om du er litt uenig med deg sjølv om du har eit godt samlov med noverande sambuar eller ikkje....?

Anonymkode: 1a6fa...cf0

Ja det er nok det det bunner i ja. Jeg merker at jeg savner den intimiteten. Føler det er viktig, er jo det som skiller det fra vennskap. Handler egentlig ikke om eksen, jeg vil ikke møte han, tror mer han setter i gang tanker rundt valgene jeg har tatt. Ts

Skrevet
Kålrota skrev (Akkurat nå):

Du snakker jo mot deg selv i hvertfall tre runder. Helt ærlig? Det høres ut som at du trenger å være litt alene. 

Mot meg selv?

Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 time siden):

Mot meg selv?

Ja, du sier først at du har det fint og så at du egentlig ikke liker eksen og så er det plutselig en tredje i bildet. Det henger ikke sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Du savner sex og intimitet.

Punktum.

Så da må jo du prate med samboeren og prøve å fikse det. Om ikke mangler jo det noe viktig for deg i forholdet.

Hadde ikke klart å leve med en mann som hadde null seksualdrift.

Vi er i 40 og 50 årene og har masse deilig sex. 

Anonymkode: 62ba9...1df

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du savner sex og intimitet.

Punktum.

Så da må jo du prate med samboeren og prøve å fikse det. Om ikke mangler jo det noe viktig for deg i forholdet.

Hadde ikke klart å leve med en mann som hadde null seksualdrift.

Vi er i 40 og 50 årene og har masse deilig sex. 

Anonymkode: 62ba9...1df

Ja jeg gjør det. Savner det veldig. 
men så begynner jeg å tenke om jeg er for kravstor? Er det vanlig å leve i langvarige forhold uten sex, for de fungerer ellers?

AnonymBruker
Skrevet

Om langvarige forhold fungerer uten sex kommer helt an på paret. Dersom en av partene har høy sexlyst og knytter seg til partner gjennom intimitet, mens den andre har liten eller ingen interesse, så blir det fort vanskelig. Det jo den med høy sexlyst som nødvendigvis må føye seg.

Tror også det er ekstremt viktig med god og konstruktiv kommunikasjon dere mellom, slik at det er forståelse for hvert sitt utgangspunkt. Og det bør helst ikke være eksplisitt eller implisitt sexpress på den med minst lyst.

Anonymkode: 2e4ff...018

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om langvarige forhold fungerer uten sex kommer helt an på paret. Dersom en av partene har høy sexlyst og knytter seg til partner gjennom intimitet, mens den andre har liten eller ingen interesse, så blir det fort vanskelig. Det jo den med høy sexlyst som nødvendigvis må føye seg.

Tror også det er ekstremt viktig med god og konstruktiv kommunikasjon dere mellom, slik at det er forståelse for hvert sitt utgangspunkt. Og det bør helst ikke være eksplisitt eller implisitt sexpress på den med minst lyst.

Anonymkode: 2e4ff...018

Jeg er så dårlig på å snakke om sånne ting, men skjønner jeg må det for å komme noen vei. Vi har noen forskjellig lyst, men det er greit. Jeg kan tilpasse meg, må ikke være så ofte. Men par ganger i måneden tenker jeg.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...