AnonymBruker Skrevet 29. august #1 Skrevet 29. august Skal på andregangsintervju som rådgiver. Skal få et case på forhånd som jeg trolig skal presentere. Pleier det å være to eller tre intervjurunder? Er en jobb i det offentlige. Anonymkode: dcf74...64d
AnonymBruker Skrevet 29. august #2 Skrevet 29. august Om du er best kvalifisert og det blir mange runder med intervjuer og krav om flere referanser gjør de det ofte for å utelukke deg. Da har de sitt på det tørre, ved at de kan samle og blåse opp alle små negative ting i innstillingen. Slik unngår de å bli tatt på det. Anonymkode: 3e0e7...384
AnonymBruker Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om du er best kvalifisert og det blir mange runder med intervjuer og krav om flere referanser gjør de det ofte for å utelukke deg. Da har de sitt på det tørre, ved at de kan samle og blåse opp alle små negative ting i innstillingen. Slik unngår de å bli tatt på det. Anonymkode: 3e0e7...384 Takk for info! Håper en avgjørelse fastsettes snarlig andregangsintervjuet mitt 🤞 Ts. Anonymkode: dcf74...64d
AnonymBruker Skrevet 30. august #4 Skrevet 30. august Jeg hadde bare ett intervju da jeg ble ansatt som rådgiver i det offentlige. Anonymkode: 33c68...75c
AnonymBruker Skrevet 30. august #5 Skrevet 30. august Jeg hadde også bare ett intervju da jeg ble ansatt som rådgiver i det offentlige. På min arbeidsplass har vi nesten alltid ett intervju. Presentasjon av case-oppgaver har vi heller ikke, men det stilles en del åpne faglige spørsmål i intervjuene. Fagspørsmålene våre kan virke enkle og tilforlatelige, men de åpner for refleksjon. Det er dette som skiller virkelig gode fra middelmådige kandidater. De få gangene vi har hatt to intervjuer, har det vært for å vurdere om kandidaten skal utelukkes. Det har hendt at vi har vært i tvil om vi egentlig har fått de søkerne vi ønsket oss, om vi vil ha kandidaten i det hele tatt, eller om vi skal omarbeide stillingsbeskrivelsen og lage en ny utlysning. Anonymkode: 9db56...b1b 2
c_buk Skrevet 30. august #6 Skrevet 30. august (endret) Mitt inntrykk er at 2 runder er det vanligste. Men har vært borti alt fra 1 til 4 runder i mine prosesser. Felles for alle prosessene er at det har blitt opplyst om hvor mange runder de skal ha før eller under første intervju. Endret 30. august av c_buk 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #7 Skrevet 30. august Hos oss, et statlig universitet, er det vanlig med et kort førstegangsintervju og så noen færre kandidater på et lengre andregangsintervju. Unntaket er hvis det er et vikariat, da er ofte ett intervju nok. Anonymkode: 8b89d...462
AnonymBruker Skrevet 30. august #8 Skrevet 30. august Har vært borti opptil 3 selve intervjurunder FØR man får tilbud. Det er det jeg har opplevd er vanligst fra mitt ståsted, men jeg har ikke mastergrad eller doktorgrad som 99% av kvinneguiden har. Vært arbeidsaktiv i 20 år. Anonymkode: 76025...26e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #9 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hadde bare ett intervju da jeg ble ansatt som rådgiver i det offentlige. Anonymkode: 33c68...75c Samme her. Begynte nylig i jobben. Anonymkode: a02b8...9e2
AnonymBruker Skrevet 30. august #10 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde også bare ett intervju da jeg ble ansatt som rådgiver i det offentlige. På min arbeidsplass har vi nesten alltid ett intervju. Presentasjon av case-oppgaver har vi heller ikke, men det stilles en del åpne faglige spørsmål i intervjuene. Fagspørsmålene våre kan virke enkle og tilforlatelige, men de åpner for refleksjon. Det er dette som skiller virkelig gode fra middelmådige kandidater. De få gangene vi har hatt to intervjuer, har det vært for å vurdere om kandidaten skal utelukkes. Det har hendt at vi har vært i tvil om vi egentlig har fått de søkerne vi ønsket oss, om vi vil ha kandidaten i det hele tatt, eller om vi skal omarbeide stillingsbeskrivelsen og lage en ny utlysning. Anonymkode: 9db56...b1b Sånn var det på intervjuet jeg var på også. Ingen case, men ble stilt spørsmål og hvordan jeg ville løst en gitt problemstilling. Da problemstillingen gikk direkte på masteroppgaven jeg skrev brukte jeg kunnskapen jeg hadde fra den. Da mye av jobben skulle handle om lignende problemstillinger, var jeg en kandidat som skilte meg ut med kunnskap de var ute etter så de var aldri i tvil om at jeg var riktig kandidat til jobben. I tillegg til at jeg ville passe inn sosialt, det var de også veldig opptatt av da det er mye samarbeid. Så da ble det med bare det ene intervjuet, selv om de innledningsvis sa at det muligens kunne bli et lite intervju til. Anonymkode: a02b8...9e2
AnonymBruker Skrevet 30. august #11 Skrevet 30. august c_buk skrev (5 timer siden): Mitt inntrykk er at 2 runder er det vanligste. Men har vært borti alt fra 1 til 4 runder i mine prosesser. Felles for alle prosessene er at det har blitt opplyst om hvor mange runder de skal ha før eller under første intervju. c_buk skrev (5 timer siden): Mitt inntrykk er at 2 runder er det vanligste. Men har vært borti alt fra 1 til 4 runder i mine prosesser. Felles for alle prosessene er at det har blitt opplyst om hvor mange runder de skal ha før eller under første intervju. Ts her. Hadde et kort intervju på Teams på første intervju, den andre blir på bedriftens lokasjon med case som sagt. De fortalte på første intervju at hvis jeg fremdeles var aktuell ville jeg bli kalt inn på et andre intervju i september. Så satser på at det kun er noen få passende kandidater igjen, og at en avgjørelse er rett rundt hjørnet. Anonymkode: dcf74...64d 1
c_buk Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her. Hadde et kort intervju på Teams på første intervju, den andre blir på bedriftens lokasjon med case som sagt. De fortalte på første intervju at hvis jeg fremdeles var aktuell ville jeg bli kalt inn på et andre intervju i september. Så satser på at det kun er noen få passende kandidater igjen, og at en avgjørelse er rett rundt hjørnet. Anonymkode: dcf74...64d Lykke til
AnonymBruker Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august c_buk skrev (7 timer siden): Lykke til Tusen takk 😃❤️ Anonymkode: dcf74...64d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå