Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksisterer ikke, da det er uinteressant å jobbe.

Anonymkode: c068f...aa6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En saksbehandlingsjobb med minst mulig brukerkontakt. Må også være fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor når jeg måtte ønske det (om så hver dag). Gjerne med langt mindre press og hets enn i nåværende stilling.

Ellers kunne jeg nok tenkt meg til å jobbe med blomster, eller å leve av å fotografere (men er redd det hadde drept den lille kreativiteten min).

Anonymkode: 31921...2c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunstner eller illustratør 😊

Anonymkode: 20349...543

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2025 den 9.54):

Ja, selvsagt. Det er et ganske grunnleggende behov for mennesker å kjenne at man gjør noe nyttig for andre og for en selv. Også det å utvikle seg, gjøre noe man ikke mestret i fjor, alt dette gir positive følelser de fleste av oss trenger. Jobb er mye mer enn kun en jobb.

Anonymkode: 732b6...992

Og det kan man gjøre uten å gå på jobb

Anonymkode: e32ce...ebe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forfatter, noe innen kunst i hvert fall

Anonymkode: 97caa...d25

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok utdannelse som viste seg å være feil for meg. Jeg jobbet med det i mange år, men drømte om noe annet. Det jeg drømte om var en rådgiverrolle i en stor trygg organisasjon. Med fine lokaler, litt reising, varierte oppgaver, kollegaer jeg kan samarbeide med og  flexibilitet mtp hvor og når jeg jobber. Etter å ha drømt om de ti noen år, satte jeg i gang planen om å nå denne drømmen. Begynte på ny 5 års studie og sto på. Nylig startet jeg i det som den gang var drømmejobben min. Den er nok det enda. Følelsen av å oppnå drømmen var verdt å ta ny utdannelse. Jeg har fått en super jobb hvor jeg trives så godt den tikker så og si alle bokser på ønskelista mi :) 

Anonymkode: a31f1...d38

• Hjerte 1
Skrevet

Romanforfatter. Svære, feite romaner som anmeldes i New York Times og Süddeutscher Allgemeine.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gullsmed.

Er helsesykepleier, og det var drømmejobb nr 2 ☺️

Anonymkode: 9030a...611

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Omtrent den jeg har nå - jobber som saksbehandler i det offentlige. Interessante og utfordrende oppgaver, veldig flotte kollegaer og ordende forhold. Alternativt forfatter. 

Anonymkode: f69c7...911

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Drømmen er å jobbe som simultantolk innen FN. Det kommer aldri til å skje. 

Anonymkode: 718ab...e21

AnonymBruker
Skrevet

Bioteknolog. Oppfinne vaksiner som hindrer aldring samt en rekke sykdommer og mot gift blant annet. 
Er nå for gammel så det skjer aldri.

Det jeg utdannet meg til har jeg ikke fått jobb innen. 

Anonymkode: dd2c1...a75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2025 den 9.56):

Min drøm var å bli psykolog, og det klarte jeg. Jeg har på mange måter drømmejobben, men er stadig på randen av utbrenthet fordi det er krevende. Så hvis jeg skulle valgt om igjen ville jeg gått i retning av landskapsarkitekt, gartner, noe mer fysisk og håndfast som yrke. Men jeg er heldig som klarte å følge drømmen min og har en veldig spennende hverdag i jobben.

Anonymkode: 732b6...992

Det er sikkert krevende å være gartner eller landskapsarkitekt også, hver på sin måte. Er det ikke slik når vi drømmer om et annet yrke så ser vi kun deler av det og idylliserer det?  Til eksempel hun over som drømmer om å bli besøksgårdsbetyrer og tusle rundt på tunet. Man glemmer de dagene der dyre har slitt seg, barnehagen kom ikke til avtalt tid, været er dårlig og det er søle og drit overalt, medarbeidere er syke og papirarbeidet må ligge og man løper rundt på tunet for å gjøre gården presentabel for neste besøk, mens man bekymrer seg for at det hele skal gå opp økonomisk og man skal ha råd til å lønne ansatte. 

Anonymkode: 1dd3d...a93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2025 den 8.01):

Er det noen som drømmer om å jobbe??

Anonymkode: e32ce...ebe

Ja, jeg!

Anonymkode: 511e0...b68

AnonymBruker
Skrevet

Sovende nattevakt på hjemmekontor :D 

Anonymkode: caf8f...b57

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sovende nattevakt på hjemmekontor :D 

Anonymkode: caf8f...b57

Det jobber jeg som. Trenger bare trykke enter hver andre time så gjør maskinvaren jobben for meg.

Anonymkode: ebb9b...5bf

AnonymBruker
Skrevet

Å synge. Gjerne backup eller kor. Er ikke så glad i oppmerksomhet. Men jeg er god!

Eller jobbe med kostymer og rekvisitter i et teater.

Anonymkode: 02599...7f9

AnonymBruker
Skrevet

Ingen jobb. Evig ferie.

Hadde jeg begynnt å jobbe med en av mine hobbyer hadde nok det ødelagt hobbyen. Og hvis man skulle hatt som jobb å ha ferie som f.eks å reise rundt og skrive om eller ta bildder og film av reisene ville jeg nok gått lei av det også fordi jeg da hadde hatt et press om å dokumentere og promotere innholdet, og ikke bare nyte reisen.

Anonymkode: 72c8d...542

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen jobb. Evig ferie.

Hadde jeg begynnt å jobbe med en av mine hobbyer hadde nok det ødelagt hobbyen. Og hvis man skulle hatt som jobb å ha ferie som f.eks å reise rundt og skrive om eller ta bildder og film av reisene ville jeg nok gått lei av det også fordi jeg da hadde hatt et press om å dokumentere og promotere innholdet, og ikke bare nyte reisen.

Anonymkode: 72c8d...542

Samme her. En må ha 3-4-5 hobbyer å veksle mellom. Går aldri lei.

Anonymkode: c068f...aa6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 7.52):

Drømmen er å jobbe som simultantolk innen FN. Det kommer aldri til å skje. 

Anonymkode: 718ab...e21

Det må jo være en latterlig stressende jobb!

Anonymkode: 9cbd4...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...