Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kunne valgt yrke uavhengig av lønn: hva ville du jobbet med?

Anonymkode: effb4...576

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Besøksgårdsbestyrer 🥰

Eller ridelærer for barn/nybegynnere. Hundelufter. Småbruksbonde. Alpakkaoppdretter. 

"Noe med dyr" er drømmejobben. 

Men det går jo ikke an å leve av... Jeg har allerede gjort en del av dette, og det er fantastisk og givende, men herrefred, man tjener jo ikke penger. Nå har jeg en spesialisert rådgiverjobb og tjener 800 000. Helt greit, og godt betalt for innsatsen.

Men jeg drømmer om den dagen jeg kan pensjonere meg og bare tusle rundt med en haug med dyr på et lite tun, og invitere barnehagene i nærheten på besøk 😊

Anonymkode: 6315e...242

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvis du kunne valgt yrke uavhengig av lønn: hva ville du jobbet med?

Anonymkode: effb4...576

Det samme som jeg gjør i dag. 

Jobber med avfall/søppel.

Anonymkode: 3a7be...602

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg gjør - jobber med internrevisjon.

Det er givende og utviklende. Jobber med oppegående mennesker, og inn mot ulike avdelinger og ledelse, på ulike geografiske lokasjoner. Full frihet, mye av jobben kan gjøres akkurat når jeg ønsker det, og hvor jeg vil. Men også mulighet for å reise en del. Og veldig godt betalt. 

Anonymkode: 3584a...d00

AnonymBruker
Skrevet

Enten jeg gjør nå, er lektor i ungdomsskolen, eller så kenne jeg ønsket å være labratoriearbeider på et legekontor. Ser gøy ut å ta blodprøver, ekg, rense ører og byller og kviser. 

Anonymkode: 0a94f...4ad

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som drømmer om å jobbe??

Anonymkode: e32ce...ebe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kurér, til fots eller hest, for beskjeder som ikke hastet så veldig men var viktige nok til at det kjentes meningsfullt.

Anonymkode: 8c59b...878

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde gjort akkurat det samme dersom jeg hadde fått det samme i lønn for å gå hjemme. Kunne nok også akseptert å gå ned i lønn for å fortsette å jobbe. Synes det gir meg veldig mye på mange nivåer her i livet. 

Anonymkode: 3584a...d00

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer om en prestisjefull jobb med god lønn og mulighet for hjemmekontor et par dager i uken. Ut fra hobby burde det vært arkitekt som er drømmejobben, men drømmejobben med utgangspunkt i mitt studie er veldig nær; skal på andregangsintervju i september 😃

Anonymkode: afd6a...a21

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sanger, låtskriver, musiker og komponist. Kunne kanskje bare skrevet musiker. 

Anonymkode: ee5e8...f2c

AnonymBruker
Skrevet

Politi eller etterforsker. Men jeg tenkte aldri i de baner da jeg var yngre, så jeg tok yrkesfag og fagbrev innen et teknisk fag. Har senere tatt ingeniørutdannelse og bachelor i ledelse, jobber i dag som avdelingsleder for ca 80 personer og trives godt med det ☺️

Anonymkode: d4c26...bb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, selvsagt. Det er et ganske grunnleggende behov for mennesker å kjenne at man gjør noe nyttig for andre og for en selv. Også det å utvikle seg, gjøre noe man ikke mestret i fjor, alt dette gir positive følelser de fleste av oss trenger. Jobb er mye mer enn kun en jobb.

Anonymkode: 732b6...992

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne hatt akkurat samme jobb som nå, men litt høyere lønn og hjemmekontor hver dag. Jobber som seniorrådgiver. 

Anonymkode: f961e...53e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min drøm var å bli psykolog, og det klarte jeg. Jeg har på mange måter drømmejobben, men er stadig på randen av utbrenthet fordi det er krevende. Så hvis jeg skulle valgt om igjen ville jeg gått i retning av landskapsarkitekt, gartner, noe mer fysisk og håndfast som yrke. Men jeg er heldig som klarte å følge drømmen min og har en veldig spennende hverdag i jobben.

Anonymkode: 732b6...992

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Lærer, klasseforstander. 

Jeg er i dag lærer, kontaktlærer.

• Liker 3
Skrevet

Naturfotograf

AnonymBruker
Skrevet

Skuespiller, psykolog eller rådgiver på vgs.

Anonymkode: 688a9...6c6

AnonymBruker
Skrevet

Naturoppsyn. Med lite papirarbeid og mye praktisk inspeksjon.

Anonymkode: 6c318...67f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange drømmejobber.  

Jeg er realfagslektor og det er på mange måter drømmejobben,  eller det kunne vært det om rammene rundt ikke ble stadig strammere. 

Samtidig så drømmer jeg også om å jobbe med fagfeltet mitt, gjerne en kombinasjon av forskning og formidling. 

Jeg elsker formidling, men innimellom savner jeg å utvide min faglige dybde (Jeg har tatt masse fag parallelt med lektorjobben som har utvidet min faglige bredde, men jeg savner å jobbe i dybden). 

Anonymkode: f6794...a0b

AnonymBruker
Skrevet

Min drømmejobb hadde vært å skrive om ting jeg er interessert i  - og da først og fremst mat og drikke. Om alt mulig av dette, egentlig, særlig knyttet opp mot kultur og historie, og ikke minst da også kunne jobbe som restaurantanmelder. Og skive saklig og skikkelig, ikke slik som disse tøysegreiene som man ser i sosiale medier om dagen. 

Anonymkode: e9413...651

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...