Balooo Skrevet 29. august #1 Skrevet 29. august For en liten stund siden hadde jeg en uenighet med en venninne. Vi har vært nære i over 15 år, og jeg har ofte vært den som har stilt opp og ordnet ting. Vi har aldri kranglet før, mest fordi jeg har latt mye passere. Derfor opplevde jeg heller ikke denne diskusjonen som noe stort. Likevel har jeg ikke hørt noe fra henne siden. Jeg sendte en melding for å si at hun gjerne må si ifra om hun synes noe var ugreit, men jeg fikk ikke noe svar. Nå vet jeg ikke om jeg bør sende en ny melding, eller bare la det være – og det føles vanskelig å stå i. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #2 Skrevet 29. august Hun ble sikkert butthurt, gi det tid - ikke knegå mennesker som ikke klarer velge dialog, det fører ikke noe godt med seg. Anonymkode: ae40d...67f 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #3 Skrevet 29. august Alle parter merker friksjon som regel, du har latt det passere men for hennes del kan det ha ligget igjen som sår og gnag. Mulig denne uenigheten var den berømte dråpen? Det er ikke alltid lurt å unngå krangel/uenigheter. Det holder med den meldingen du har sendt. Anonymkode: e0aa4...e4c 1
Kålrota Skrevet 29. august #4 Skrevet 29. august Det kan jo være at hun synes det fungerer bedre med avstand, men voksne mennesker sier jo fra om slikt.
Balooo Skrevet 29. august Forfatter #5 Skrevet 29. august Dette er en venninne jeg har stilt opp mye for, spesielt i det siste da flere av hennes venninner har trukket seg unna. Så hun har selv kjent på at folk ikke svarer og vært nede grunnet det. Skuffet over at hun da også velger stillhet. Men mistenker at hun er så trygg på meg, at hun tror at hun kan behandle meg som hun vil. Enig i at man ikke skal løpe etter vennskap, men ting blir ikke det samme for min del etter dette. 1
LillaGorilla<3 Skrevet 29. august #6 Skrevet 29. august Det er garantert en grunn for at de andre har trukket seg vekk fra henne. Kanskje det er like greit at du også gjør det?
AnonymBruker Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august Kanskje hun rett og slett trenger å vite at du ikke også bare forsvinner. Anonymkode: b2b11...012 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august Har hun stilt opp for deg? Hvis du vil ha vennskapet med henne, så synes jeg du kan sende en ny melding. Du trenger ikke åpne opp for å snakke om uenigheten, løse konflikten, eller noe slikt nå, men rett å slett bare en "hei, lenge siden jeg har hørt fra deg, hvordan går det?" Altså starte mer nøytralt, ikke rett på at konflikten/uenigheten skal løses. Anonymkode: 8ec08...450 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #9 Skrevet 29. august Dropp henne! Er det normalen? Anonymkode: 9924c...dd7
AnonymBruker Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dropp henne! Er det normalen? Anonymkode: 9924c...dd7 Er ikke det normalen? Anonymkode: 9924c...dd7
Balooo Skrevet 29. august Forfatter #11 Skrevet 29. august Greia er at det nå er jeg som går gjennom noe tøft, og kunne trengt støtte. Etter mange år med at det er jeg som har stilt opp for henne. Hun er klar over hva som foregår, og derfor er det ekstra unødvendig av henne å skape denne situasjonen. Så jeg begynner vel å innse at hun ikke er den vennen jeg trodde. Blir ikke sjokkert om hun dukker opp igjen om hun trenger noe 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå