&@12&@ Skrevet 28. august #1 Skrevet 28. august Hvem mener du har gjort den beste rollen i ha jobben som verdens mektigste mann? Og hvorfor? J.F Kennedy? Bill Clinton? Trump? Obama? Det er så sterke meninger på dette området både fra venstre og høyrevridde politiske engasjerte og velgere. Jeg personlig klarer ikke engang å bestemme meg om jeg er demokratisk eller republikansk. Så vil gjerne høre fra noen som kanskje har mer kunnskap på dette området:)
Sitronterte Skrevet 28. august #2 Skrevet 28. august Obama. Men egentlig ingen. De har så mye greier at jeg nesten ikke klarer å skille dem. 4
&@12&@ Skrevet 28. august Forfatter #3 Skrevet 28. august Sitronterte skrev (3 minutter siden): Obama. Men egentlig ingen. De har så mye greier at jeg nesten ikke klarer å skille dem. Hvorfor er obama bedre enn andre presidenter? 4
Sitronterte Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august &@12&@ skrev (1 time siden): Hvorfor er obama bedre enn andre presidenter? Vet ikke. Jeg tenkte jeg bare måtte velge noen utenom Trump.
&@12&@ Skrevet 29. august Forfatter #6 Skrevet 29. august Magnifique skrev (1 time siden): Abraham Lincoln. Hvorfor?
Lurium Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august (endret) Har alltid likt Theodor Roosevelt siden jeg leste om ham i Kjell Hallbings Morgan Kane-serie som 14-åring. "Roosevelt began his presidency at age 42 once McKinley was killed. He thus became (and remains) the youngest person to assume the position. As a leader of the progressive movement, he championed his "Square Deal" domestic policies, which called for fairness for all citizens, breaking bad trusts, regulating railroads, and pure food and drugs. Roosevelt prioritized conservation and established national parks, forests, and monuments to preserve U.S. natural resources. In foreign policy, he focused on Central America, beginning construction of the Panama Canal. Roosevelt expanded the Navy and sent the Great White Fleet on a world tour to project naval power. His successful efforts to end the Russo-Japanese War won him the 1906 Nobel Peace Prize, the first American to win a Nobel Prize. Roosevelt was elected to a full term in 1904 and convinced William Howard Taft to succeed him in 1908." Han gjorde vel mer for miljøet enn noen annen president, og det er tragisk at Trump holder på å ødelegge denne arven. Endret 29. august av Lurium 5 1
miamusen Skrevet 29. august #9 Skrevet 29. august &@12&@ skrev (2 timer siden): Hvorfor? Ikke meg du siterer, men det var vel han som gjorde slutt på slaveriet 2
Flintis Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august Ronald Reagan. Gjorde mye for fred og miljø. Franklin D Roosevelt. New Deal og berget Europa. I vår tid blir det nok Obama. 1
Hansehan Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august FDR. New Deal, som nevnt over, Social Security Act, andre verdenskrig, styrking av fagforeningene og grunnleggingen av FN. For å nevne noe. 5 1
Leifr Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august George Washington fortjener å regnes med, for én ting spesielt: At han valgte å ikke stille for en tredje periode, slik at han skapte en sedvane for at presidenter skulle nøye seg med maks to perioder, og den unge republikken dermed unngikk å bli belemret med livstidspresidenter. (En sedvane kun brutt av FDR under krigen, og deretter lovfestet.) 5
Bokormsen Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august Roosevelt, innførte velferdsstaten og sikret alle gode kår, samt reddet Europa fra økonomisk ruin. 4
Stonegiant Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august Hansehan skrev (45 minutter siden): FDR. New Deal, som nevnt over, Social Security Act, andre verdenskrig, styrking av fagforeningene og grunnleggingen av FN. For å nevne noe. Helt enig. Jeg kjenner ikke nok til de skikkelig gamle gubbene, men i "moderne" tid tenker jeg definitivt først og fremst på FDR. 1
Kvittre Skrevet 29. august #15 Skrevet 29. august miamusen skrev (5 timer siden): Ikke meg du siterer, men det var vel han som gjorde slutt på slaveriet Ble det gjort på en god måte? Tidens blodigste borgerkrig? 1
Bacteria Skrevet 29. august #17 Skrevet 29. august Han som gjorde den beste rollen må vel bokstavelig talt være Reagan. Skuespilleren. Vet ikke om han var en spesielt bra president, men jeg likte fyren. Sikkert fordi han var min ungdoms «president» på samme måte som når jeg hører 007 ser jeg for meg Roger Moore. Hører jeg amerikansk president ser jeg for meg det smilende fjeset til Ronald Reagan. Det var bedre tider.
Magnifique Skrevet 30. august #19 Skrevet 30. august &@12&@ skrev (På 29.8.2025 den 3.14): Hvorfor? Han kom fra lutfattige kår, bygget seg opp, gjorde slutt på slaveriet. 1
Tiuren Skrevet 31. august #20 Skrevet 31. august Flintis skrev (På 29.8.2025 den 6.13): Ronald Reagan. Gjorde mye for fred og miljø. Franklin D Roosevelt. New Deal og berget Europa. I vår tid blir det nok Obama. Bacteria skrev (På 29.8.2025 den 23.56): Han som gjorde den beste rollen må vel bokstavelig talt være Reagan. Skuespilleren. Vet ikke om han var en spesielt bra president, men jeg likte fyren. Sikkert fordi han var min ungdoms «president» på samme måte som når jeg hører 007 ser jeg for meg Roger Moore. Hører jeg amerikansk president ser jeg for meg det smilende fjeset til Ronald Reagan. Det var bedre tider. Og allikevel ble han idiotforklart til tider, han var jo en skuespiller og ikke "skikkelig president". Om jeg ikke husker feil (det er lenge siden, og jeg var nok fortsatt ganske ung på den tiden). Egentlig ikke helt ulikt dagens situasjon, der det meste blir tolket på verst tenkelige måte? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå