Gå til innhold

Hjelp! Sopp eller STD??😭

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir offisielt snart gal her. Klør konstant der nede! Vært sånn endel uker. Vært hos gynekologen. Hun så inni meg og mente sopp, men tabletten har ikke hatt effekt på kløen og heller ikke canesten kremen jeg kjøpte! Føler nesten kremen har gjort kløen verre 😯👿.For å gjøre saken vondt verre har jeg nå fått en skikkelig ekkel utfold som er klumpete og mørk i fargen (gråish/svart) Aldri hatt mørk utflod før og hvertfall ikke klumper.

Hva skal jeg gjøre? Kan det være en STD istedenfor sopp?? Gynekologen testet meg ikke for STD da hun var helt sikker i sin sak på sopp, men hun har gitt meg feil diagnose en gang tidligere. Hun mente da sopp samme som nå, men det var feil diagnose viste det seg etter at dyrking ble sendt inn til laben🥺😩 Er derfor usikker om jeg kan stole på hu. Hjelp! 

Anonymkode: 6a98a...3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til legen og for en sjekk 😅

Skrevet
TildaTegneGlad skrev (2 minutter siden):

Dra til legen og for en sjekk 😅

Ny time hos gynekologen? 🤷

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ny time hos gynekologen? 🤷

Uhm tenkte din lege, men Shure, dersom du vil prøve gynekologen igjen. Høres uansett ikke ut som sopp, men jeg er verken lege eller gynekolog. 

Skrevet
TildaTegneGlad skrev (17 minutter siden):

Uhm tenkte din lege, men Shure, dersom du vil prøve gynekologen igjen. Høres uansett ikke ut som sopp, men jeg er verken lege eller gynekolog. 

Fastlegen min er mann så det blir kleint, men er enig med deg🥴 Føler meg ikke trygg på henne siden jeg har fått feil diagnose før og ingen tester ble sendt til laben.

Hvordan oppleves sopp egentlig? Aldri hatt det før så vanskelig for meg å vite. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fastlegen min er mann så det blir kleint, men er enig med deg🥴 Føler meg ikke trygg på henne siden jeg har fått feil diagnose før og ingen tester ble sendt til laben.

Det klør, men ikke no mer en det. Aldri hørt om eller opplevd mørk utflod😅

• Hjerte 1
Skrevet

jeg hadde en gang mellomblødning og rar gugge greie som var mørk og luktet.. vet ikke om det var en spontan abbort eller noe. men sluttet av seg selv etter neste mensen. (Jeg hadde ikke kløe da) 

Anonymkode: 7d865...41a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

jeg hadde en gang mellomblødning og rar gugge greie som var mørk og luktet.. vet ikke om det var en spontan abbort eller noe. men sluttet av seg selv etter neste mensen. (Jeg hadde ikke kløe da) 

Jeg svir og klør sååå mye akkurat nå 😤😖. Spurte chat gp og den mener kløen peker imot sopp, men mørk utflod er ikke vanlig i det hele tatt så da er man like lang 😂. Får bli en tlf til legen eller gynekologen i morgen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Abort eller noe i den gata er utelukket så er ikke det som feiler meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Bytt fastlege i så fall. Upraktisk å ha fastlege som du ikke lar hjelpe med noe såpass vanlig for oss kvinner. 

Anonymkode: 47311...851

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det kvinnelige leger ved kontoret? Isåfall kan du høre om du kan få en time hos en av dem, det pleier ikke å være noe problem fordi legene har tilgang til pasientjournalene likevel.

Anonymkode: b129a...061

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det kvinnelige leger ved kontoret? Isåfall kan du høre om du kan få en time hos en av dem, det pleier ikke å være noe problem fordi legene har tilgang til pasientjournalene likevel.

Anonymkode: b129a...061

God tanke, men er ikke det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fastlegene er jo klar over de blir nødt til å utføre gynekologiske undersøkelser på pasienter, så han vil ikke synes at det er kleint. 

Min fastlege har rota rundt nedi der mange, mange ganger og hver eneste gang han får sjansen til å gjøre det, så blir han flinkere til det. Nå varmer han opp glidegeelen om han oppfatter at den er kald, holder litt på spekulumet for å gjøre den kroppsvarm og spør om hvilken størrelse han skal bruke etc, for jeg har kjefta på han ett par ganger etter å ha fått ett iskaldt spekulum som var for stort nedi der. 😂

• Hjerte 1
Skrevet

Enkelte ganger spar man ikke legen: "Hva kan det være?"

Man sier: "Test meg for x, x og x."

Anonymkode: bc580...260

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enkelte ganger spar man ikke legen: "Hva kan det være?"

Man sier: "Test meg for x, x og x."

Anonymkode: bc580...260

Mhm! Endte opp med å ringe gynekologen i dag, fikk time på fredag neste uke. Da kommer jeg til å si at vi må teste for alt. Har vondere nå så verste fall får det bli en tur til legevakta hvis ting ikke roer seg. 

Skrevet
Bålkaffe skrev (3 timer siden):

Fastlegene er jo klar over de blir nødt til å utføre gynekologiske undersøkelser på pasienter, så han vil ikke synes at det er kleint. 

Min fastlege har rota rundt nedi der mange, mange ganger og hver eneste gang han får sjansen til å gjøre det, så blir han flinkere til det. Nå varmer han opp glidegeelen om han oppfatter at den er kald, holder litt på spekulumet for å gjøre den kroppsvarm og spør om hvilken størrelse han skal bruke etc, for jeg har kjefta på han ett par ganger etter å ha fått ett iskaldt spekulum som var for stort nedi der. 😂

Haha. Artig lesing, men jeg er ikke en pasient som kan være forsøkskanin 😂❤️. Jeg er mer i kategorien hysterisk pasient.

Gynekologen min er heldigvis veldig trygg og flink i jobben sin så vi får det til på et vis! Er bare det med at jeg fikk feil diagnose forrige gang som gjør meg skeptisk om det faktisk er sopp eller noe helt annet 🤨 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Haha. Artig lesing, men jeg er ikke en pasient som kan være forsøkskanin 😂❤️. Jeg er mer i kategorien hysterisk pasient.

Gynekologen min er heldigvis veldig trygg og flink i jobben sin så vi får det til på et vis! Er bare det med at jeg fikk feil diagnose forrige gang som gjør meg skeptisk om det faktisk er sopp eller noe helt annet 🤨 

Da er det nok lurere at du besøker noen du er trygge på, men må ett tidspunkt må du jo gi folk sjansen. Du var jo ikke trygg på gynekologen i starten heller? 

Det kan jo vært sopp, men så har det utvikla seg eller at det har vært både sopp og UVI?

Du må nok uansett til noen for å undersøke hva det er for noe, for bare sopp er det nok ikke. 

• Nyttig 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (11 minutter siden):

Da er det nok lurere at du besøker noen du er trygge på, men må ett tidspunkt må du jo gi folk sjansen. Du var jo ikke trygg på gynekologen i starten heller? 

Det kan jo vært sopp, men så har det utvikla seg eller at det har vært både sopp og UVI?

Du må nok uansett til noen for å undersøke hva det er for noe, for bare sopp er det nok ikke. 

Har hatt henne lenge og vi har klart å bygge opp et bra forhold. Som gjør at jeg klarer selve undersøkelsen❤️. Er ikke det at jeg ikke vil gi sjanser, men har nok litt legeskrekk og er ikke glad i fysisk kontakt hvis det ikke er familien eller nære venner. Forstår jo at leger og gynekologer må ta på meg, men liker ikke 😂

Ja helt enig om diagnosen, jeg tenker at hadde det bare vært sopp så ville pillen og canesten kremen funka! Helt enig at det er noe mer på gang. I følge chat gp er bakteriell diagnose, sopp, uvi og klamidia aktuelle diagnoser.. 🤷

• Hjerte 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (19 minutter siden):

edit bakteriell vaginose. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...