AnonymBruker Skrevet 28. august #1 Skrevet 28. august Synes du den dagen og julen ellers er vanskelig? Føler du deg ensom som singel i julen, eller er du singel av fritt valg? Kjenner jeg sliter litt med å være singel i julen, føler meg alene. Ser på Askepott med en bismak etter hvert, fordi jeg skulle ønske jeg hadde min egen " prins ", men ser ut til at dating er så vanskelig. Kan skje når man minst venter det, jeg vet, men allikevel. Har du noen tips? Som singel i jula? Anonymkode: cde36...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 28. august #2 Skrevet 28. august Føles mest at det er en vanlig dag, men bare ekstra kjedelige saker på tv. Anonymkode: 1739e...39c 2
AnonymBruker Skrevet 28. august #3 Skrevet 28. august Det er tristere å være singel på sommeren syns jeg. Anonymkode: cf788...3e7 1 1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 28. august #4 Skrevet 28. august Det er nok mitt sammensatt. Søndager er vanskeligere for meg enn valentines, jul og bursdager 😅 På julaften er jeg takknemlig for å slippe å måtte lage all maten, stå for alle innkjøp, osv. Slipper heretter «gaveskuffelser» fra en kjæreste som aldri gadd å tenke tanken på hva jeg kunne tenke meg. Samtidig så skjønner jeg godt at de som savner å ha en kjæreste, eller egne barn, kan få det ekstra tøft i julen
AnonymBruker Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august De få gangene jeg feirer jul alene, så koser jeg meg. Da kan jeg lage favoritt maten, og se på nøyaktig hva jeg vil på tv. Anonymkode: c77c7...088 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #6 Skrevet 29. august Koser meg. Jobber koselige vakter og drar hjem til familien på besøk. Da er vi ofte samlet alle, både søsken, tantebarn og foreldre., Nyter det og våkne av hærlig barnelatter. Nyter og være tanten som holder seg våken til alle er sovnet og passer på å fylle på julestrømper. Jeg kan aldri få barn selv, men i julen får jeg ta del i magien av det og ha små barn. Julen er igrunn den tiden på året jeg føler meg minst ensom. Syns det er mer kjipt om sommeren og på valentines 😅 Anonymkode: 50867...e12 3 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august Vet ikke.... første gang alene blir i år😅 barn skal til ex, kjæresten har jeg gjort det slutt med. Vil prøve å få fri fra jobb på julaften. Håper jeg kan klare å lage meg en hyggelig dag uansett. Anonymkode: dcff5...245
Nymphadora Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august Feirer ikke jul alene selv om jeg er enslig, så det tenker jeg ikke noe over. Førjulstid og jul er en sosialt travel tid, nesten litt for mye til tider. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #9 Skrevet 29. august Juleaften er ikke er større dag enn det man gjør det til. Som voksen synes jeg ikke det er så spesielt. Jeg feirer med venner, men hadde ikke hatt noe problem med å være alene den dagen. Anonymkode: ffc25...e6b
AnonymBruker Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Synes du den dagen og julen ellers er vanskelig? Føler du deg ensom som singel i julen, eller er du singel av fritt valg? Kjenner jeg sliter litt med å være singel i julen, føler meg alene. Ser på Askepott med en bismak etter hvert, fordi jeg skulle ønske jeg hadde min egen " prins ", men ser ut til at dating er så vanskelig. Kan skje når man minst venter det, jeg vet, men allikevel. Har du noen tips? Som singel i jula? Anonymkode: cde36...1b5 Nei, det har eg aldri syns. Har vært med familien eller venner, men kunne like så godt feiret jul aleine med favorittmaten og noe på tv. Kan hende handler en del om å lære å sette pris på det man har og det som er fint med det, og ikkje lage seg problemer av det man ikkje har for øyeblikket. Det er alltid noen som har mer eller bedre, så da blir en fort aldri fornøyd. Anonymkode: ea262...615 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august Foreløpig er jeg hos foreldrene mine hver jul. Men når det ikke er mulig lenger vet jeg ikke helt hvordan det blir. Søskenet mitt er opptatt med sitt forhold, og jeg har egentlig ingen andre det er naturlig å feire med. Så sannsynligvis kommer jeg til å begynne å reise over julen, for å slippe å sitte helt alene her hjemme. Dette er helt ærlig noe av det jeg gruer meg til med å være singel. Til vanlig synes jeg det er helt fint, men det er enkelte ting som ikke er det. Jeg kommer aldri til å innrømme det til folk rundt meg, for jeg vil ikke bli oppfattet som stakkarslig, og jeg vil ikke at de skal føle de må inkludere meg. Om de vil det er det fint, men det skal komme fra et genuint ønske hos dem, ikke fordi de synes synd på meg eller føler de må. Anonymkode: c3819...71b 2
Hmmmmmm Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Synes du den dagen og julen ellers er vanskelig? Føler du deg ensom som singel i julen, eller er du singel av fritt valg? Kjenner jeg sliter litt med å være singel i julen, føler meg alene. Ser på Askepott med en bismak etter hvert, fordi jeg skulle ønske jeg hadde min egen " prins ", men ser ut til at dating er så vanskelig. Kan skje når man minst venter det, jeg vet, men allikevel. Har du noen tips? Som singel i jula? Anonymkode: cde36...1b5 Ikke for å fremstå som slem/streng, men hva er det som mirakuløst vis endrer seg til noe bedre av at det sitter en annen person der? Jeg er en av de som er lykkelig singel. Julaften er den beste dagen i året. Det endrer seg ikke om jeg er alene eller har gjester. Jeg lager god mat og koser meg like mye alene som med andre. Håper du vet konkret hvorfor du mener den dagen blir komplett bare fordi du har kjæreste?! Jeg har vært i ett 20 år langt forhold, og min jul er nå bedre som singel fordi den er mer forutsigbar. Jeg slipper å stresse rundt for å lage en jul som passer hans forventninger. 1
Hmmmmmm Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Føles mest at det er en vanlig dag, men bare ekstra kjedelige saker på tv. Anonymkode: 1739e...39c Du kan jo endre det. Pynt masse, sett på julemusikk uker før julaften. Prøv å kom i den rette stemninga. Det fins små sett med julepynt man kan kjøpe fra Europris som du kan lage med julemusikk i bakgrunnen. Eller du kan bake litt. Det kan tro det eller ei, endre ditt syn på julefeiring 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august Jeg synes faktisk at det er helt fantastisk å feire julaften og nyttårsaften på egen hånd! Men dette kan være fordi hele julefeiringen som barn / ungdom stort sett bare var stress og mas fra ende til annen. Det var alltid noen som aldri gadd å gjøre en forbanna dritt, bortsett fra å spise maten som blir lagd - eller sitte å glo på tv. Som voksen kan jeg selvfølgelig lage den maten jeg selv har lyst til å lage, uten noen sure miner fra andre. Veldig kjekt å for eksempel se hva jeg selv ønsker på TV, i stedet for å høre på sutring og klaging fra noen andre hele tiden. Anonymkode: b38ac...3ff 1 1
princeofithilien Skrevet 29. august #15 Skrevet 29. august Jeg er frivillig singel, og jeg elsker jul! Jul for meg betyr masse kos og hygge med familien - foreldrene mine, tante, og søsken med deres familier, og alle tradisjonene vi har i forbindelse med jula. I romjula besøker vi hverandre, spiller brettspill og spiser julekaker og deilig mat, og har det veldig koslig. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #16 Skrevet 29. august Jul betyr familie. Om jeg er single eller ikke har veldig lite å si i den sammenheng. Det er nok andre tider på året jeg heller ville savnet enn kjæreste. Anonymkode: 051ca...6bd 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #17 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har du noen tips? Som singel i jula? Anonymkode: cde36...1b5 svelg bismaken med et glass eller en kopp med noe godt å drikke, ikke dvel ved den og la den ta plassen til gleden. Det er ditt valg om du vil sitte å sture eller ikke - ta valget. Anonymkode: 81f64...f72
AnonymBruker Skrevet 29. august #18 Skrevet 29. august jeg er gift og syns det blir værre og værre for vert år siden vi har en litt vanskelig svigers familie og forholde oss til, jeg selv har ikke egen familie Anonymkode: 6c7ad...9ab
AnonymBruker Skrevet 29. august #19 Skrevet 29. august Tenk på at det er noen hundretusen som er i samme situasjon! Så det er i alle fall ikke noe sært eller unormalt. For egen del går det helt fint nå, men når jeg begynte å komme litt opp i 30-åra var det vel verst. Jeg kommer fra et lite sted der "alle kjenner alle" og det ble etter hvert noe slitsomt å reise "hjem" (til mor og far, med annen slekt på besøk) til jul å være uten familie og barn. Dette skjer da samtidig som klassekamerater og andre stort sett har funnet seg partner og etter hvert fått barn. Nå bryr jeg meg ikke særlig om dette - men synes likevel at jula er slitsomme greier. Både følelsesmessig og på andre måter. Egentlig kunne jeg tenke meg å feire jul alene i storbyen, men så er det disse forvetningene andre har. Og ikke mist så må man jo leve opp til ønskene til foreldre som begynner å bli så gamle at det kan bli siste jul. Så en får bare bite det i seg. Anonymkode: 1ce01...5ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå