AnonymBruker Skrevet 28. august #1 Skrevet 28. august Min nye kjæreste kom så stolt hjem fra fisketur. Så begynte han med oppskjæring og filetering. Valset fisken og fiskestykker rett i kjøkkenvasken, og lå blodig fiskestykker rett på benken. Kanskje normalt for andre , men ikke for meg 🙈 Kjøkkenvasken mener jeg er full av basseluslker, og benken med alt rett på er så ekkelt . Syns dete jeg er prippen som resgeter på dette ? Veldig stas at han får fisk da 😁 Anonymkode: 9279f...617 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #2 Skrevet 28. august Jeg fisker, jeg vasket både vasken og området rundt før jeg starter med fisken, og vasker veldig nøye etterpå og. Dette er sløvt. Anonymkode: def3f...b8a
AnonymBruker Skrevet 28. august #3 Skrevet 28. august Han mangler grunnleggende kjøkkenhygiene. Anonymkode: f28eb...949 1
Illuminatum Skrevet 28. august #4 Skrevet 28. august Hvorfor skulle ikke det være greit, bare man vasker godt etter seg 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #5 Skrevet 28. august En pleier vel å vaske kjøkkenvasken og benken etter seg, så om han slengte fisken i vasken og så på benken er da ikke noe å ta på veg for. Hva tror du en gjør på fjellet med fisken når en ikke har kjøkkenvask eller benk? En bruker en stein å legger fisken på f.eks. Anonymkode: cb81b...ee6 3
AnonymBruker Skrevet 28. august #6 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En pleier vel å vaske kjøkkenvasken og benken etter seg, så om han slengte fisken i vasken og så på benken er da ikke noe å ta på veg for. Hva tror du en gjør på fjellet med fisken når en ikke har kjøkkenvask eller benk? En bruker en stein å legger fisken på f.eks. Anonymkode: cb81b...ee6 Ville heller lagt fisken min på den steinen enn uvaska kjøkkenbenker ja. Anonymkode: def3f...b8a 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august Vasker dere ikke ned vask og benk skikkelig? Dette skal jo være rene og hygieniske soner. Jeg bruker ofte vasken til å vaske ned matvarer. Og benken til å bake på. Det er jo ikke mer uhygienisk enn å bruke en fjøl som er vasket? Anonymkode: 1b6d2...f7d 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august Man bør vel helst ha en steril operasjonsstue til å lage mat for tilfredsstillende dagens bakteriehysterikere. Er det for bankens skyld eller fisken sin skyld at fisken ikke skal ligge rett på benken forresten? Anonymkode: 01b77...d33 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #9 Skrevet 29. august Dyr blir slaktet midt i skogen, tror det der går bra 😂 Anonymkode: 19d63...b54 1
Seff Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august Illuminatum skrev (10 timer siden): Hvorfor skulle ikke det være greit, bare man vasker godt etter seg Og før man starter.
AnonymBruker Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august fisken skal varmebehandles går jeg ut fra og ikke brukes til sushi så dette er helt normalt, man vasker ETTERPÅ for å få det rent etter seg. Anonymkode: b8d8a...b5b 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): fisken skal varmebehandles går jeg ut fra og ikke brukes til sushi så dette er helt normalt, man vasker ETTERPÅ for å få det rent etter seg. Anonymkode: b8d8a...b5b Man skal likevel jobbe på hygieniske overflater. Da bakterievekst kan gå veldig raskt i matvarer. Men en vasket benk er like ren som en vasket fjøl. Anonymkode: 1b6d2...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august Her går vasken som uren sone, den skyller vi jo ut etter hvert måltid i +++. Må jeg legge ting i vasken setter jeg en bolle i den først. Ingenting som skal spises legges direkte oppi, det er bare ekkelt. Og selv om benken er ren bruker vi da alltid skjærefjøl. Anonymkode: 62e1d...749 1
Carrot Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august vi gjør opp fisken i båten skrekk og gru, det er ikke "rent" der akkurat selv om både fjøl og kniv "vaskes" i sjøvann men så kan vi kaste fiskesloet rett til måsen da.. slik vi har gjort i en mannsalder..
AnonymBruker Skrevet 29. august #15 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her går vasken som uren sone, den skyller vi jo ut etter hvert måltid i +++. Må jeg legge ting i vasken setter jeg en bolle i den først. Ingenting som skal spises legges direkte oppi, det er bare ekkelt. Og selv om benken er ren bruker vi da alltid skjærefjøl. Anonymkode: 62e1d...749 Vasken er ikke ekkel. Det er manglende renhold av vasken som er ekkelt. Når vi er ferdig med å bruke vasken for dagen så sprayer vi ned med zalo, og skurer godt med kost. Innimellom svamp på og under slukrist. Det er jo som du sier mye rart som blir tømt og skylt gjennom dagen. Tilsvarende vasker jeg ned i forkant om vasken skal brukes til å rense større volum av noe. Anonymkode: 1b6d2...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #16 Skrevet 29. august Carrot skrev (2 minutter siden): vi gjør opp fisken i båten skrekk og gru, det er ikke "rent" der akkurat selv om både fjøl og kniv "vaskes" i sjøvann men så kan vi kaste fiskesloet rett til måsen da.. slik vi har gjort i en mannsalder.. Vi pleier ta det på bryggekanten, rett på brygga der folk går. Kun sløying. Filitering tar jeg som regel hjemme. Anonymkode: 1b6d2...f7d 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #17 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vasken er ikke ekkel. Det er manglende renhold av vasken som er ekkelt. Når vi er ferdig med å bruke vasken for dagen så sprayer vi ned med zalo, og skurer godt med kost. Innimellom svamp på og under slukrist. Det er jo som du sier mye rart som blir tømt og skylt gjennom dagen. Tilsvarende vasker jeg ned i forkant om vasken skal brukes til å rense større volum av noe. Anonymkode: 1b6d2...f7d Vi har ikke noe behov for å legge mat rett i vasken. Vasker den selvfølgelig med Zalo og kost, men langt ifra like nøye, derfor går den som uren sone vi ikke legger direkte opp. Vi har dessutten matallergier som gjør at vi aldri legger ned mat på noe annet enn en ren fjøl eller asjett for å unngå smitte av allergener. Anonymkode: 62e1d...749
AnonymBruker Skrevet 29. august #18 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har ikke noe behov for å legge mat rett i vasken. Vasker den selvfølgelig med Zalo og kost, men langt ifra like nøye, derfor går den som uren sone vi ikke legger direkte opp. Vi har dessutten matallergier som gjør at vi aldri legger ned mat på noe annet enn en ren fjøl eller asjett for å unngå smitte av allergener. Anonymkode: 62e1d...749 Hos dere, ja. Men jeg ser ikke dette behovet for å kalle andre, som har bedre kjøkkenhygiene enn dere, for ekle? Anonymkode: 1b6d2...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #19 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hos dere, ja. Men jeg ser ikke dette behovet for å kalle andre, som har bedre kjøkkenhygiene enn dere, for ekle? Anonymkode: 1b6d2...f7d Jeg kalte ikke deg ekkel, jeg sa at de å legge mat rett i vasken er ekkelt. Og om det å legge mat rett i vasken eller i bolle som har vært igjennom oppvaskmaskinen er best kjøkkenhygien kan vel diskuteres. Anonymkode: 62e1d...749
AnonymBruker Skrevet 29. august #20 Skrevet 29. august Fisken slenger vi rett i vasken. Vasken er jo vasket og ren selvsagt. Legger ikke fisken i utslagsvask en, der vaskes det hender osv, så der kan jeg ikke garantere at det er rent til enhver tid. Skjærer fisken opp på fjøl. Men hadde ikke vært noe i veien for å skjære den opp direkte på benken når det kommer til hygiene. Anonymkode: dd1fd...fd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå