AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #1 Skrevet 28. august 2025 Har ved flere stressende anledninger tatt to stykk 20 mg propranolol. Fungerer helt ok, men ved de siste gangene som f.eks. muntlig eksamen før sommer, følte jeg likevel at nervøsiteten ødela for meg. Jeg har oppkjøring kl 08:10 lørdags morgen, og vil egt helst føle meg kvikk (ønsker en kopp kaffe f.eks), men blir gjerne trøtt av kaffe merker jeg.. hmm. Kan jeg evt ta pre workout + propranolol? eller kaffe + propranolol. Hvor mye propranolol? Har før vanligvis tatt 40 mg (20 mg * 2), men bør jeg ta mer eller noen i morgen (dagen før oppkjøringen ??) Kvinne 19, 174 høy, 70 kg Anonymkode: 4c407...a5f 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #2 Skrevet 28. august 2025 skal man spise før oppkjøring hvis man har så tidlig? Anonymkode: 4c407...a5f
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #4 Skrevet 28. august 2025 Dette må du ta med legen som har skrevet ut medikamentet til deg. Anonymkode: 0f778...3ea
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #5 Skrevet 29. august 2025 Om du skal spise eller ikke må du vel nesten avgjøre selv. Og dropp medikamenter. Stå i følelsen! Anonymkode: 86725...cbb 1
nordlending Skrevet 29. august 2025 #6 Skrevet 29. august 2025 Propranolol som i blodtrykksmedisin? Den bør visstnok tas sammen med mat, men det er vel en medisin man går fast på?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #7 Skrevet 29. august 2025 nordlending skrev (5 minutter siden): Propranolol som i blodtrykksmedisin? Den bør visstnok tas sammen med mat, men det er vel en medisin man går fast på? Noen bruker det for lette angsttilstander mener jeg på, men jeg kan ikke skjønne at det har noe særlig effekt annet enn placebo da jeg selv har brukt det fast mot migrene, og opplevde ikke at jeg var mindre stresset eller nervøs for ting som det er naturlig at man er nervøs for. TS: anbefaler meditasjon i stedet kvelden før og på morgenen. Bruk i alle fall 30 min. Gjør guidet meditasjon hvis du ikke er vant til å meditere: finnes masse på youtube. Evt en økt med hatha yoga på morgenen (finner også sikkert på youtube). Anonymkode: fd237...f7c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #8 Skrevet 29. august 2025 Husker jeg var plaget med mye nervøsitet på oppkjøring. Noe som ødela for meg. Ble drittlei og tok et glass vin før oppkjøringen. Var helt rolig da og besto oppkjøringen med glans. Ikke stolt av det. Dette er nå 30 år siden og jeg har aldri drukket alkohol under bilkjøring siden. Heller aldri hatt noen alvorlig trafikkforseelse eller prikker på førerkortet. Anonymkode: 99a2f...f1a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #9 Skrevet 29. august 2025 Hvis du skal ta propanolol så skal du ikke ta kaffe eller preworkout. Da motarbeider du effekten av propanolol. Det blir litt tullete Anonymkode: a2fc3...31d 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2025 #10 Skrevet 30. august 2025 update, tok ingenting, spiste bare frokost. bestod yey! Anonymkode: 4c407...a5f 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2025 #11 Skrevet 30. august 2025 Gratulerer 👏 Anonymkode: 2f3c6...ea0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2025 #12 Skrevet 30. august 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): update, tok ingenting, spiste bare frokost. bestod yey! Anonymkode: 4c407...a5f Gratulerer 🥳 Anonymkode: e17e1...ffb
AnonymBruker Skrevet 30. august 2025 #13 Skrevet 30. august 2025 nordlending skrev (På 29.8.2025 den 9.56): Propranolol som i blodtrykksmedisin? Den bør visstnok tas sammen med mat, men det er vel en medisin man går fast på? Propanolol er en type betablokkere som kan brukes mot flere ting. I tillegg til at noen tar det mot høyt blodtrykk (mindre vanlig nå enn før), kan man få det ved ulike hjertelidelser eller generelt mot høy puls av ulike årsaker. Noen går på dem fast, mens andre tar dem ved behov. Jeg har f.eks. tatt dem i perioder ved behov grunnet høyt stoffskifte og ubehagelig høy puls. På samme måte kan man også få dem skrevet ut av lege for å ta før ting man gruer seg veldig til, f.eks. foredrag, muntlig eksamen eller som i TS' tilfelle; oppkjøring. Betablokkere funker ikke mot angst eller nervøsitet, men de demper de fysiske plagene ved angst og nervøsitet; hjertebank/høy puls og skjelvinger. AnonymBruker skrev (På 29.8.2025 den 10.04): Noen bruker det for lette angsttilstander mener jeg på, men jeg kan ikke skjønne at det har noe særlig effekt annet enn placebo da jeg selv har brukt det fast mot migrene, og opplevde ikke at jeg var mindre stresset eller nervøs for ting som det er naturlig at man er nervøs for. Anonymkode: fd237...f7c Man blir ikke mindre nervøs av betablokkere, det bare blokkerer mye av de fysiske reaksjonene på å være stresset/nervøs. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): update, tok ingenting, spiste bare frokost. bestod yey! Anonymkode: 4c407...a5f Gratulerer! Anonymkode: e31b3...db5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå