Gå til innhold

Tilbehør til grov grønnsakspai?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Greta_*
Skrevet

Har en veldig god grønnsakspai som jeg og mannen lager av og til - grov bunn, fylt med squash, paprika, cherrytomater... Namnam! Tenkte å servere denne i en 'venninnekveld' - men hva vil dere anbefale som tilbehør?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Greta_*
Skrevet
En salat og baguetter kanskje.

...blir ikke baguetter litt 'overdrevet', i tillegg til paibunnen liksom? Men hørtes jo godt ut da...

Salat har jeg tenkt- men hvordan salat vil du/dere foreslå?

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Jeg synes faktisk at det er godt med ris til, jeg. Og salat, som sagt. Og en god rømmedressing.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes baguette blir som smør på flesk, og ville nok heller valgt en salat til, samt kanskje ris eller enda bedre, couscous.

Skrevet

Etter min smak vil alle former for "karbohydrattilbehør" til en pai være smør på flesk.

Jeg liker å gjøre ting enkelt og lett, og ville ha servert en blandet grønn salat til paien, dvs røde og grønne salatblader, minst tre ulike typer, gjerne inkludert bladsalat med litt smak som ruccola, bladspinat eller frisée. Med en god vinaigrette, med dijonsennep eller balsamico.

Synes du dette blir for "tynt", ville jeg ha valgt noen ekstra ingredienser i salaten som ikke finnes i paien, men som passer sammen med smakene i den. Feks nøtter (pinjekjerner eller valnøtter?), artisjokkhjerter, lettkokte aspargesbønner eller avokado.

Gjest Gjest_Greta_*
Skrevet
Etter min smak vil alle former for "karbohydrattilbehør" til en pai være smør på flesk.

Jeg liker å gjøre ting enkelt og lett, og ville ha servert en blandet grønn salat til paien, dvs røde og grønne salatblader, minst tre ulike typer, gjerne inkludert bladsalat med litt smak som ruccola, bladspinat eller frisée. Med en god vinaigrette, med dijonsennep eller balsamico.

Synes du dette blir for "tynt", ville jeg ha valgt noen ekstra ingredienser i salaten som ikke finnes i paien, men som passer sammen med smakene i den. Feks nøtter (pinjekjerner eller valnøtter?), artisjokkhjerter, lettkokte aspargesbønner eller avokado.

Dette syntes jeg hørtes glimrende ut! Så for meg noe sånt jeg også, nemlig, men var usikker på om det kanskje virket for 'stusselig'... Kan jo selvsagt evt. koke noe ris til, i tilfelle noen ønsker det... (Ser for meg at det ville være lurt hvis det er menn man serverer - det fyller liksom opp litt...hehe).

Hvor mye pai trenger man forresten til 8-10 stk.?

Skrevet

Spiste hos en i går kveld - fikk servert nydelig pai, salat (ruccola, rapidsalat, tomater, rødløk, paprika) og fantastisk godt steinovnsbakt brød som vi dyppet i olje og balsamicoeddik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...