AnonymBruker Skrevet 28. august #1 Skrevet 28. august Noen år siden jeg har solgt sist, men kan ikke huske at det tok mer enn 2-3 uker før jeg fikk overført pengene fra salget. På mandag er det 4 uker siden jeg solgte og jeg har fortsatt ikke fått de. Jeg kontaktet megleren EIE men de sa bare at det tar den tid det tar. Alle dokumenter er signert av meg og kjøper, så det er ikke noe som utestår sånn sett. Jeg skal jo både leie og kjøpe noe nytt etter hvert så trenger de pengene snart. Er det noen meglere som er treigere enn andre? Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 45bbe...613
AnonymBruker Skrevet 28. august #2 Skrevet 28. august Tror jeg fikk pengene på konto 3 dager etter overtakelse. Alt skjedde jo digitalt. Megler advarte om opptil 2 uker. Fire uker høres fryktelig lenge ut, og litt som om noen ikke gjør jobben sin ... Anonymkode: 0d16a...3f9 2 3
AnonymBruker Skrevet 28. august #3 Skrevet 28. august De gangene jeg har solgt har det tatt Max to uker. Fire uker høres voldsomt lenge ut. Anonymkode: 87233...548
AnonymBruker Skrevet 28. august #4 Skrevet 28. august Det er latterlig frekt, for megler tar jo da fortjenesten på rentene. Krev å få både kjøpesummen og rentene.   Dette er IKKE normalt og ikke ok Anonymkode: 5e844...714
AnonymBruker Skrevet 28. august #6 Skrevet 28. august Det har tatt et par dager etter overtakelse for oss ved salg, både for to år siden og gangen før det, 8-9 år siden. Anonymkode: 7bbb3...3e4
AnonymBruker Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen år siden jeg har solgt sist, men kan ikke huske at det tok mer enn 2-3 uker før jeg fikk overført pengene fra salget. På mandag er det 4 uker siden jeg solgte og jeg har fortsatt ikke fått de. Jeg kontaktet megleren EIE men de sa bare at det tar den tid det tar. Alle dokumenter er signert av meg og kjøper, så det er ikke noe som utestår sånn sett. Jeg skal jo både leie og kjøpe noe nytt etter hvert så trenger de pengene snart. Er det noen meglere som er treigere enn andre? Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 45bbe...613 Har de overtatt boligen? Anonymkode: d3050...86a
AnonymBruker Skrevet 28. august #8 Skrevet 28. august IKKE normalt om kjøper har tatt over boligen! Som annen skriver - krev pengene i morgen MED renter. Jeg har bare solgt én gang, og da stod det i kontrakten med megler at pengene skulle overføres til min konto innen senest en uke, og megler sa den gangen at eneste grunnen til at de hadde satt en uke var for å sikre seg i tilfelle oppgjør kom inn i høytid o.l. Jeg fikk pengene etter 3-4 dager. Sjekk kontrakten din med megler, det skal stå der. Om det ikke står noe, eller megler har gått over tiden - klag. Skriv en mail nå til megler om at du krever at pengene overføres til din konto i morgen! Og så ringer du megler med det samme de åpner i morgen og krever det samme. Om megler ikke overfører både pengene og renter for 2-3 av disse ukene, så sier du at du kommer til å klage megler inn for Reklamasjonsnemda for Eiendomsmeglingstjenester. Og etterpå ringer du Forbrukerrådet og varsler dem om denne megleren. Anonymkode: 460bc...a12
AnonymBruker Skrevet 28. august #9 Skrevet 28. august Har nye eiere tatt over for 4 uker siden?! Det skal absolutt ikke ta så lang tid. Anonymkode: 63afc...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #10 Skrevet 28. august Kjekk måte for de å få inn mye renter da… og hva ville skjedd med pengene hvis de gikk konk i mellomtiden 🤔 Her har det bare gått et par virkedager etter kjøper tok over. Anonymkode: 24208...369
AnonymBruker Skrevet 28. august #11 Skrevet 28. august nordlending skrev (29 minutter siden): Har kjøper overtatt boligen? Nei, som sagt solgte jeg boligen for 4 uker siden (blir 4 uker mandag 01/09). Jeg og kjøper signerte kjapt alt av dokumenter innen et par dager (inkl. pant osv). Overtagelse er i midten av oktober. Men uansett syns jeg det her tar utrolig lang tid. Får purre igjen i morgen. Megler skylder på oppgjørsavdelingen og at hun ikke får gjort noe med det.. men hallo, det er MINE penger, hun vet at jeg må ha penger til depositum etc for å leie. Ikke fornøyd med denne megleren! Anonymkode: 45bbe...613
AnonymBruker Skrevet 28. august #12 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, som sagt solgte jeg boligen for 4 uker siden (blir 4 uker mandag 01/09). Jeg og kjøper signerte kjapt alt av dokumenter innen et par dager (inkl. pant osv). Overtagelse er i midten av oktober. Men uansett syns jeg det her tar utrolig lang tid. Får purre igjen i morgen. Megler skylder på oppgjørsavdelingen og at hun ikke får gjort noe med det.. men hallo, det er MINE penger, hun vet at jeg må ha penger til depositum etc for å leie. Ikke fornøyd med denne megleren! Anonymkode: 45bbe...613 Men man får jo ikke pengene før etter overtakelse? Anonymkode: d3050...86a 4 5
AnonymBruker Skrevet 28. august #13 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har nye eiere tatt over for 4 uker siden?! Det skal absolutt ikke ta så lang tid. Anonymkode: 63afc...5ee Nei, boligen ble solgt for 4 uker siden. Overtakelse er i midten av oktober. Men jeg er ganske sikker på at jeg har fått pengene overført mye tidligere når jeg har brukt andre meglere. Husker bare ikke hvor lang tid det tok. Anonymkode: 45bbe...613
AnonymBruker Skrevet 28. august #14 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men man får jo ikke pengene før etter overtakelse? Anonymkode: d3050...86a Er det sant? Mener jeg fikk de før overtakelse sist men som sagt husker jeg ikke hvordan det var. Anonymkode: 45bbe...613
nordlending Skrevet 28. august #15 Skrevet 28. august (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, som sagt solgte jeg boligen for 4 uker siden (blir 4 uker mandag 01/09). Jeg og kjøper signerte kjapt alt av dokumenter innen et par dager (inkl. pant osv). Overtagelse er i midten av oktober. Men uansett syns jeg det her tar utrolig lang tid. Får purre igjen i morgen. Megler skylder på oppgjørsavdelingen og at hun ikke får gjort noe med det.. men hallo, det er MINE penger, hun vet at jeg må ha penger til depositum etc for å leie. Ikke fornøyd med denne megleren! Anonymkode: 45bbe...613 Da må du vente enda ei stund - pengene får du etter kjøper har overtatt boligen. Det er i alle fall det normale. Endret 28. august av nordlending 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #16 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det sant? Mener jeg fikk de før overtakelse sist men som sagt husker jeg ikke hvordan det var. Anonymkode: 45bbe...613 Kjøper overfører pengene til megler når salget er gjort, pengene står på meglers konto til etter overtakelse. De kan jo ikke gjennomføre før overtakelse er gjort, det skal gi signeres papirer og godkjennes… når overtakelse har vært får du pengene, skal vel ta maks 14 virkedager. Anonymkode: d3050...86a 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #17 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, som sagt solgte jeg boligen for 4 uker siden (blir 4 uker mandag 01/09). Jeg og kjøper signerte kjapt alt av dokumenter innen et par dager (inkl. pant osv). Overtagelse er i midten av oktober. Men uansett syns jeg det her tar utrolig lang tid. Får purre igjen i morgen. Megler skylder på oppgjørsavdelingen og at hun ikke får gjort noe med det.. men hallo, det er MINE penger, hun vet at jeg må ha penger til depositum etc for å leie. Ikke fornøyd med denne megleren! Anonymkode: 45bbe...613 Da får du ikke pengene før i oktober. De har jo ikke innbetalt til megler enda. Anonymkode: 7b342...d61 3 1
Ny Bruker Skrevet 28. august #18 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen år siden jeg har solgt sist, men kan ikke huske at det tok mer enn 2-3 uker før jeg fikk overført pengene fra salget. På mandag er det 4 uker siden jeg solgte og jeg har fortsatt ikke fått de. Jeg kontaktet megleren EIE men de sa bare at det tar den tid det tar. Alle dokumenter er signert av meg og kjøper, så det er ikke noe som utestår sånn sett. Jeg skal jo både leie og kjøpe noe nytt etter hvert så trenger de pengene snart. Er det noen meglere som er treigere enn andre? Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 45bbe...613 2 dager etter overtakelse. Solgte 3 mnd før overtakelsen.
AnonymBruker Skrevet 28. august #19 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, boligen ble solgt for 4 uker siden. Overtakelse er i midten av oktober. Men jeg er ganske sikker på at jeg har fått pengene overført mye tidligere når jeg har brukt andre meglere. Husker bare ikke hvor lang tid det tok. Anonymkode: 45bbe...613 Pengene får du når overtakelsen og tinglysningen er gjennomført. Før overtakelsen finner sted må kjøper ha overført pengene til meglers konto, og der står de til overtakelsen er gjennomført og tinglysningen er gått igjennom. Det holder i teorien at pengene er inne på konto hos megler i øyeblikket overtakelsesprotokollen skal signeres. Anonymkode: e498b...57c 2
AnonymBruker Skrevet 28. august #20 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, som sagt solgte jeg boligen for 4 uker siden (blir 4 uker mandag 01/09). Jeg og kjøper signerte kjapt alt av dokumenter innen et par dager (inkl. pant osv). Overtagelse er i midten av oktober. Men uansett syns jeg det her tar utrolig lang tid. Får purre igjen i morgen. Megler skylder på oppgjørsavdelingen og at hun ikke får gjort noe med det.. men hallo, det er MINE penger, hun vet at jeg må ha penger til depositum etc for å leie. Ikke fornøyd med denne megleren! Anonymkode: 45bbe...613 Du får ikke pengene før etter overtakelse. Anonymkode: 57c6b...c0f 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå