Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn fra før, og vet jeg burde være takknemlig med det. Det tenkte jeg selv før jeg fikk barn fordi jeg slet lenge med å bli gravid. Denne gangen var gleden like stor som de andre, men jeg var kommet uti uke 6 uten symptomer. Noe som kan være normalt men jeg ønsket da å få ultralyd fordi jeg fikk ømme bryster samtidig med positiv test på begge mine forrige, og kvalme i uke 5 på begge mine forrige. 

Var på ultralyd idag. Skulle vært uke 8 men ble målt til 5+3 som er umulig mtp eggløsning og samleie (hadde kun et samleie). Fikk beskjed om at det nok er MA.

Jeg kjenner på en ordentlig sorg… og føler meg så alene. Gruer meg til å fortelle det til folk som allerede vet om graviditeten fordi jeg vil sørge i fred. Noen som har stått i det samme?

Anonymkode: a1f50...971

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har to barn fra før, og vet jeg burde være takknemlig med det. Det tenkte jeg selv før jeg fikk barn fordi jeg slet lenge med å bli gravid. Denne gangen var gleden like stor som de andre, men jeg var kommet uti uke 6 uten symptomer. Noe som kan være normalt men jeg ønsket da å få ultralyd fordi jeg fikk ømme bryster samtidig med positiv test på begge mine forrige, og kvalme i uke 5 på begge mine forrige. 

Var på ultralyd idag. Skulle vært uke 8 men ble målt til 5+3 som er umulig mtp eggløsning og samleie (hadde kun et samleie). Fikk beskjed om at det nok er MA.

Jeg kjenner på en ordentlig sorg… og føler meg så alene. Gruer meg til å fortelle det til folk som allerede vet om graviditeten fordi jeg vil sørge i fred. Noen som har stått i det samme?

Anonymkode: a1f50...971

Det er skikkelig trist når det skjer. Har opplevd missed abortion selv. Drt kan også være fint å dele det med noen. Folk er mer forsåelsesfulle enn man tror. Og om du ikke vil snakke om det, send en tekstmelding og skriv at det gikk galt denne gangen, men at du ikke føler behov for å prate om det. 

Anonymkode: 603bd...0b7

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt forståelig at du synes det er tøft selv om du har to barn du er takknemlig for ❤️ jeg har ikke hatt MA, men hadde to SA mellom de to barna jeg har. Det føltes egentlig godt at noen visste, for jeg synes det var vanskeligere å si at jeg hadde vert gravid men ikke var det lengre. Holder med hun over at det kan være greit å sende en SMS, da slipper du å gjøre det face to face. Sender deg en stor klem ❤️

Anonymkode: 5ccef...5f9

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig å miste før uke 12, så det er det mange som har opplevd. Det er så lite fokus på det, så dermed tror folk det ikke skjer så ofte.

MA betyr vel mest sannsynlig at du må foreta en utskrapning, men er de helt sikre? 

Uansett vondt, men tenker at man bare må være klar over at sånt kan skje så tidlig ❤️

Anonymkode: bfb56...c4c

AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde meg men ikke før uke 11. Før det var alt normalt med hjertelyd og utvikling. Så fosteret sist i 8+5. 
Har også to barn fra før. Var en super sorg og gikk i depresjon. Vet det ikke er ens egen skyld men jeg følte likevel det var noe galt med kroppen min så var redd jeg ikke skulle bli gravid igjen. Første syklusen etter alt var ute så satt det igjen, denne gangen var alt bra ❤️ Nå er sorgen «borte». 

Anonymkode: f7c99...1df

AnonymBruker
Skrevet

Etter 4 MA/SA på rad er jeg nummen i forhold til nåværende graviditet og forventer at jeg mister igjen. Den første gangen var jeg helt knust som du sier, og gang nr 3 var verst, da hadde jeg vært på ul og sett liv i uke 8 og 10, men på OTUL hadde hjertet sluttet å slå 4 dager før.. 

Den eneste trøsten er at når det skjer så tidlig, går det som regel greit å få alt ut, enten ved tabletter eller utskraping. Og som de andre skriver, bare send sms og si du ikke ønsker å prate om det. Etter den første har vi ikke fortalt noen om graviditeten, for å slippe å fortelle om det går galt. 

Det er tungt i starten, men en "trøst" er at det som regel er noe galt med fosteret når dette skjer. Ta den tiden du trenger til å sørge, bare du vet hva du trenger og vi er alle ulike. 

Anonymkode: 72b96...bc9

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etter 4 MA/SA på rad er jeg nummen i forhold til nåværende graviditet og forventer at jeg mister igjen. Den første gangen var jeg helt knust som du sier, og gang nr 3 var verst, da hadde jeg vært på ul og sett liv i uke 8 og 10, men på OTUL hadde hjertet sluttet å slå 4 dager før.. 

Den eneste trøsten er at når det skjer så tidlig, går det som regel greit å få alt ut, enten ved tabletter eller utskraping. Og som de andre skriver, bare send sms og si du ikke ønsker å prate om det. Etter den første har vi ikke fortalt noen om graviditeten, for å slippe å fortelle om det går galt. 

Det er tungt i starten, men en "trøst" er at det som regel er noe galt med fosteret når dette skjer. Ta den tiden du trenger til å sørge, bare du vet hva du trenger og vi er alle ulike. 

Anonymkode: 72b96...bc9

Fikk du vite grunnen til at du har mistet 4 ganger? 

Anonymkode: f7c99...1df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde MA for 2 måneder siden. Fant det ut ved TUL i uke 12, hadde sluttet å utvikle seg i uke 8. Gravidsymptomene var fortsatt sterke. 

Det var en sorg, pg både jeg og mannen brukte en del tid på å fordøye det. Nå er vi snart klare for å prøve igjen.

Klem til dere!

Anonymkode: ace34...552

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg sitter her med en 4 mnd baby som kom etter en MA. Har også hatt en SA før første kom. Jeg tok MA'en mye hardere for jeg var så full av symptomer og i tillegg hatt en positiv ultralyd med hjerteslag osv. Begynte å blø da jeg var akkurat 12 uker. Da ble det oppdaget at fosteret døde da det var 9 uker og 4 dager. Det var et sjokk for det her skjedde bare en dag før vi skulle fortelle familien om graviditeten. Siden det skjedde og jeg tok det så tungt ble vi å fortelle om det allikevel. Det hjalp for meg å komme raskt tilbake til hverdagen. Og i tillegg se fremover og fokusere på barnet jeg hadde fra før. Ikke minst drøyde vi ikke prøvingen alt for lenge. Ble gravid på nytt 8 måneder etter MA. Nå tenker jeg bare på at jeg hadde ikke hatt den herlige babyen jeg har nå om forrige graviditet gikk fint. Det er litt rart å tenke på.

Anonymkode: 8b133...679

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...