AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #1 Skrevet 28. august 2025 Jeg har hele livet opplevd å se/føle/høre ting som jeg ikke kan forklare som annet enn noe spirituelt. Dette opplever jeg til tider fortsatt. Opplevde f.eks nylig at «et lys» strømmer gjennom meg når jeg lå i sengen. Det kjennes ut som jeg ble fullt av lys og varme og at kroppen nærmest lettet. Der og da var jeg overbevist om at «noe» gikk gjennom kroppen min og at jeg ble helbredet fra alt av vondter/sykdom. Jeg tenkte og at jeg var utvalgt til noe større og at jeg nå hadde helbredende krefter. Samtidig har jeg nylig fått diagnosen bipolar lidelse. Når jeg leser om diagnosen, så blir jeg redd dette kan ha vært psykose? Jeg har tidligere opplevd grensepsykotiske symptomer som førte til at jeg ikke kjente meg selv igjen og var overbevist om at jeg hadde forandret utseende. Var besatt av dette i lang tid. Dette var i en depressiv episode som kom etter en høy periode. Er dette noe jeg burde ta opp med min behandler? Hva tenker dere? Andre med lignende erfaringer? Går nå kun på stemningsstsbilisende medisiner Anonymkode: 1635a...35a 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #2 Skrevet 28. august 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har hele livet opplevd å se/føle/høre ting som jeg ikke kan forklare som annet enn noe spirituelt. Dette opplever jeg til tider fortsatt. Opplevde f.eks nylig at «et lys» strømmer gjennom meg når jeg lå i sengen. Det kjennes ut som jeg ble fullt av lys og varme og at kroppen nærmest lettet. Der og da var jeg overbevist om at «noe» gikk gjennom kroppen min og at jeg ble helbredet fra alt av vondter/sykdom. Jeg tenkte og at jeg var utvalgt til noe større og at jeg nå hadde helbredende krefter. Samtidig har jeg nylig fått diagnosen bipolar lidelse. Når jeg leser om diagnosen, så blir jeg redd dette kan ha vært psykose? Jeg har tidligere opplevd grensepsykotiske symptomer som førte til at jeg ikke kjente meg selv igjen og var overbevist om at jeg hadde forandret utseende. Var besatt av dette i lang tid. Dette var i en depressiv episode som kom etter en høy periode. Er dette noe jeg burde ta opp med min behandler? Hva tenker dere? Andre med lignende erfaringer? Går nå kun på stemningsstsbilisende medisiner Anonymkode: 1635a...35a Dersom dette er den eneste episoden ville jeg ventet og sett det an. Mange er jo alternative og tror på healing, uten at det kan kalles psykose av den grunn. Men å tro at man er større/bedre/viktigere enn andre kan fort bli et varseltegn. Anonymkode: caf33...721
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #3 Skrevet 28. august 2025 Det høres ut som en kort psykose, absolutt. Dette må du ta opp med behandler så fort du kan, og finne en plan for hva du skal gjøre dersom det skjer igjen. Neste gang er det ikke sikkert det går over så fort. Anonymkode: e16a5...dbd 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #4 Skrevet 28. august 2025 Klink psykose. Anonymkode: a1c01...146
AnonymBruker Skrevet 28. august 2025 #5 Skrevet 28. august 2025 Ja du bør absolutt fortelle behandleren din om dette. Kanskje vedkommende vil råde deg til å benytte antipsykotiske legemidler. Psykoser er ikke bra for hjernen. Anonymkode: eadcf...a98
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #6 Skrevet 29. august 2025 Takk for svar alle sammen🥰 skal prøve å fortelle behandler om dette. Men må innrømme at jeg syns det er fryktelig ubehagelig å dele dette men noen som helst. En del av meg vet jo at det er usannsynlig at jeg er «utvalgt» osv. men så er det de opplevelsene som er så virkelige at jeg der og da blir 100% overbevist om at dette er sant. Jeg er så redd behandler skal tenke at jeg er helt ute å kjøre. Men så er jeg kanskje det… Anonymkode: 1635a...35a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #7 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar alle sammen🥰 skal prøve å fortelle behandler om dette. Men må innrømme at jeg syns det er fryktelig ubehagelig å dele dette men noen som helst. En del av meg vet jo at det er usannsynlig at jeg er «utvalgt» osv. men så er det de opplevelsene som er så virkelige at jeg der og da blir 100% overbevist om at dette er sant. Jeg er så redd behandler skal tenke at jeg er helt ute å kjøre. Men så er jeg kanskje det… Anonymkode: 1635a...35a Dette tyder på at du egentlig ikke er helt ute av psykosen. Lov oss at du forteller det, ok? Anonymkode: e16a5...dbd
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #9 Skrevet 29. august 2025 Gud får deg ikke til å føle deg «utvalgt» eller gjør deg overbevist om at du har sjeldne krefter. Ser vi til de åndelige tekstene, er det heller demoniske krefter som får en person til å føle seg slik. Nå tror jeg heller psykose som regel er en mental lidelse enn en ond åndelig invasjon av sjelen. Anonymkode: 4267f...93e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #10 Skrevet 29. august 2025 Tror ikke på gud. Er mer som at universet snakker til meg på en måte. Om det gir mening? Ser og tegn overalt. F.eks tall som repeterer seg. Å så disse opplevelsene da, som jeg ikke kan forklare med ord. Men om jeg skal snakke med behandler om dette, hvordan starter jeg den samtalen liksom?😅 Anonymkode: 1635a...35a 1
Bergknapp Skrevet 1. september 2025 #11 Skrevet 1. september 2025 Hva med å vise behandler denne tråden? Da kan behandler lese det du har skrevet her. Gode tanker til deg❤️
veronica<3 Skrevet 1. september 2025 #12 Skrevet 1. september 2025 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Med vennlig hilsen, veronica<3, mod. 1
Fremhevede innlegg