Gå til innhold

Kollega som har tullet mye om konas kropp. Fikk sjokk da jeg så henne irl.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om jeg overdriver som nå ser han i et helt nytt lys. Kollegaen er en mann i slutten av 30-årene og det er ofte litt "gutta-stemning" på jobb hvor flere spøkefullt klager over koner og samboere og fremstår overdreven mannsjåvinistiske på tull osv. Later som om de vil skille seg fordi middagen ikke stod på bordet da de kom hjem og lignende. Som regel er det gøy satire. En gjenganger er at flere spøker med at damene har forfalt, har fått mammamage, ser ustelte ut osv. Har sett noen av disse konene tidligere og ja, de er litt smålubne. Ikke enorme eller grusomt stygge, men ikke akkurat noe man ville snudd seg etter på gata. Så jeg tenker jo at det ligger litt sannhet i det, selv om de antakeligvis fortsatt elsker konene sine.

I dag møtte jeg denne ene kollegaen med kone og barn på ettermiddagen etter jobb, og fikk nesten bakoversveis. Kona så på ingen måte ut som bildet jeg hadde i hodet av henne. Hun var helt gjennomsnittlig høy og antakelig maks 50 kg, altså på ingen måte stor. Jeg så at hun var heldig med fettfordelingen og dermed hadde litt former, men ellers veldig petit og helt flat mage. Ser ut som om hun trener, for hun hadde litt den figuren. Hun var i tillegg pen og velstelt (ikke botox etc). Hun virket også veldig varm med barna den lille jeg så.

Jeg fikk en skikkelig uggen følelse etter dette. Ble litt redd for at kollegaen driver med fysisk eller på vold hjemme. 

Overdriver jeg, eller ville dere tenkt det samme? 

Anonymkode: b7072...6de

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ingenting av dette? 🤯

Pleier du å overtenke alt?

• Liker 47
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke trodd ut fra det du sier. Det er sikkert heller et tilfelle der han ikke vil skille seg ut blant kollegene og derfor henger seg på klagingen fordi det er viktig for ham å være en av gutta. 

I det skjulte er han sikkert stolt av å ha en så flott kone.

• Liker 20
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Du lurer på om mannen er voldelig fordi kona er petite? Skjønner ikke tankerekka di her.

Anonymkode: 61ad4...e77

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som kollegaen din er 14 år. Hadde faktisk ikke giddet å sitte å høre på slik dritt på jobben

Anonymkode: 8ed15...f07

• Liker 28
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? At han er voldelig fordi han henger seg på gutta-stemningen og klager litt på at kona har "forfalt" etter flere barn? 

Hvordan i alle verden kom du til den konklusjonen? 

Han vil vel bare være en av gutta.

Anonymkode: b3bc8...27f

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

For et dustete miljø, føler med deg. Men nei, jeg kan ikke sette meg inn i tankegangen din om vold ut fra det mennene prater om på jobb, og det faktum at denne kona var slank og pen. En for meg pussig slutning. Hvis hun hadde vært lubben ville du altså ikke tenkt slik? Skjønner ingenting.

Anonymkode: 67c68...822

• Liker 20
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke noen grunn til å mistenke vold?

Det eneste jeg ser ut fra beskrivelsen, er en umoden fyr som henger seg på alt det de andre guttene sier og gjør. 

Anonymkode: 5561c...4bc

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Lurer på om jeg overdriver som nå ser han i et helt nytt lys. Kollegaen er en mann i slutten av 30-årene og det er ofte litt "gutta-stemning" på jobb hvor flere spøkefullt klager over koner og samboere og fremstår overdreven mannsjåvinistiske på tull osv. Later som om de vil skille seg fordi middagen ikke stod på bordet da de kom hjem og lignende. Som regel er det gøy satire. En gjenganger er at flere spøker med at damene har forfalt, har fått mammamage, ser ustelte ut osv. Har sett noen av disse konene tidligere og ja, de er litt smålubne. Ikke enorme eller grusomt stygge, men ikke akkurat noe man ville snudd seg etter på gata. Så jeg tenker jo at det ligger litt sannhet i det, selv om de antakeligvis fortsatt elsker konene sine.

I dag møtte jeg denne ene kollegaen med kone og barn på ettermiddagen etter jobb, og fikk nesten bakoversveis. Kona så på ingen måte ut som bildet jeg hadde i hodet av henne. Hun var helt gjennomsnittlig høy og antakelig maks 50 kg, altså på ingen måte stor. Jeg så at hun var heldig med fettfordelingen og dermed hadde litt former, men ellers veldig petit og helt flat mage. Ser ut som om hun trener, for hun hadde litt den figuren. Hun var i tillegg pen og velstelt (ikke botox etc). Hun virket også veldig varm med barna den lille jeg så.

Jeg fikk en skikkelig uggen følelse etter dette. Ble litt redd for at kollegaen driver med fysisk eller på vold hjemme. 

Jeg ville tenkt at menn som hele tiden driver å latterliggjør og håner kona si er tapere. 

• Liker 35
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok også fått en uggen følelse, ikke av noe potensielt vold nødvendigvis men av denne her «gutta-stemningen». Herregud så skuffa jeg hadde blitt om jeg hadde funnet ut at min mann spøkte om slikt på jobben sin, eller andre steder.

Anonymkode: 58009...31f

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis min ektefelle hadde «spøkt» slikt om meg på jobb, så hadde vi vært skilt på dagen.

Anonymkode: a6c25...eb2

• Liker 15
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei de er bare dårlige partneremner. Hvem vil ha guttastemning kvinnehat mennene?

Anonymkode: ead05...a47

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det er greit med disse karene på jobben din som snakker dritt om konene sine når de ser ut som mennesker. Men denne ene som også snakker dritt kona, men hun er pen, det tar kaka? Kjære tid.

Anonymkode: daf3f...4fb

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Så moralen din er at det er greit å baksnakke og trakassere kona og kalle de stygge ting på konto av guttastemning så lenge de er lubben. Men hvis man er slank og vakker, er det fullstendig krise. Du fremstår ikke som videre sympatisk selv 

Anonymkode: 97de3...472

• Liker 22
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Æsj, for et ekkelt miljø du har på jobb!!!! 🤢🤢 hva slags bransje og bedrift er dette???

Anonymkode: 8baf8...373

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke alle «satire-gutta» legger like mye i vitsene sine som deg…. Hva synes du egentlig om konen din? Er det overhodet noe du liker ved henne? Liksom ?🙄 

Anonymkode: 56257...256

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, for en usedvanlig dust gjeng de "gutta" på jobben din virker å være. Hva er det med sånne fyrer som tror de selv er den reneste fruktkurven men snakker nedsettende om utseendet til konene sine for å "hevde" seg på et eller annet uforklarlig vis. Poor me, konetingen min har forfalt, liksom, som om det er snakk om en båt eller noe. Har dere så lite innhold i livene deres og er så redde for å snakke om noe betydningsfullt at det der ender opp med å bli samtalene? Les ei bok eller noe

Anonymkode: 01709...8ef

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo definitivt slå fast at det er konene det er synd på, med sånne illojale "kæiller" som vedheng.

Anonymkode: 01709...8ef

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk tuller om partnerne sine enten de er tjukk eller ei! Her har nok din kollega tøyset, selv om humoren ikke traff deg. Jeg forstår ikke problemet, men jeg leser humor og ironi lett, og hadde synes dette var litt morsomt. 

Anonymkode: 9f0e8...b8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2025 den 19.47):

Min eks pleide å fleipe om at han måtte høre med dragen før han reiste noe sted med kompiser. Sannheten var psykisk vold fra hans kant mot meg, konstant kontroll på at jeg skulle være hjemme med barna, han gjorde som han ville når han ville og min mening betydde ingenting. 

Anonymkode: acf5d...6c0

• Liker 1
  • Hjerte 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...