Gå til innhold

Forlovelsesring - er jeg bare bortskjemt?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

For å legge til noe, enkle ringer i hvitt gull er ikke veldig dyre heller. Vi betalte 4000 kr for våre gifteringer. For 10 år siden, da. 

Anonymkode: ad343...42b

Nettopp, for 10! år siden. Den koster vell 9000-10 000 nå

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dere skal jobbe litt på kommunikasjonen før dere forlover/gifter dere? 😉 Jeg hadde også blitt skuffet, mest på grunn av materialet og ikke verdien. 

Anonymkode: 03658...e79

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Kobber er bakteriedrepende. Kanskje han tenkte på hygienen :) 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

veel, jeg forlovet meg første gang i 1987 og ringen jeg fikk var nydelig og det var en stor greie den gang.. Vi ble dessverre skilt, men jeg fikk forlovelsesring av min nåværende ektemann i 2000 også - og det var like stor greie da 😍 gifteringen derimot er en enkel ring som passer fint på innsiden av den andre som et lite bånd.. De fleste jeg kjenner har en forlovelsesring og en giftering mens mannen har en giftering.

Anonymkode: c6b58...b3e

Jeg giftet meg i 2003. Ingen av de jeg kjenner har to ringer. Forlovelsesringen ble gifteringen. Jeg vet av kun unge folk som har to ringer. 

Anonymkode: 0f1e1...08e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du er skuffet. Jeg sendte også masse bilder av forskjellige ringer og vi ble også enig om prisklasse. Jeg har en 2 karat prinsessering, ja den er kanskje voldsom og dyr for noen men den betyr så mye for meg. Vi skal ikke ha noe fest så pengene ble heller brukt på ring til meg. 

Anonymkode: 542c9...fb9

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

In the end, etter f.eks 10 år som gift, kommer du til å riste på hodet av de tankene du har nå. En ring har absolutt ingenting å si. 

Anonymkode: bc465...080

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg gått. Jeg bruker ikke smykker av kobber og hadde en mann gitt meg dette ville jeg opplevd det som at mannen ikke kjenner meg og at denne ringen ikke var noe han la veldig mye omtanke i. 

Jeg forventer kvalitet viss jeg får et smykke jeg er ment til å bruke daglig. Jeg har ikke behov for en ring til ekstreme summer men jeg forventer edelt metall som hvit gull eller minimum rhodinert sølv. 

Jeg har mange dyre smykker med store smaragder, diamanter, rubiner og alt mulig. Jeg trenger ikke en mann for å kjøpe meg dyre smykker men en ring i kobber ville jeg latt være å bruke. Jeg sliter en del med allergi og reagerer på blandt annet billige smykker laget med billige metaller. En ring i sølv koster ikke all verden så dette er jo faktisk litt spesielt. Selv kirurgisk stål hadde vært et bedre alternativ.

Anonymkode: fd67e...657

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig, spesielt fordi han laget en skikkelig «show» ut av det, med alle bildene og spørsmålene om hva du likte best, for å til slutt kjøpe den billigste? 

Anonymkode: 4c0c8...b01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

In the end, etter f.eks 10 år som gift, kommer du til å riste på hodet av de tankene du har nå. En ring har absolutt ingenting å si. 

Anonymkode: bc465...080

Eller så innser hun at hun har en mann som legger mindre i forlovelsesringen enn det jeg ei fremmed dame gjør i helge handelen.

Anonymkode: 12e17...324

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg forstår at du er skuffet. Selv om det er betydningen som er viktig, og ikke summen, så er det jo også noe med at man vil at fine minner, som en ring symboliserer, skal holde livet ut. Og det sier noe om hva han «investerer». Og så er det av litt betydning hvilken alder og inntekt man har, tenker jeg.

Anonymkode: 354a4...109

Hva skal hun «investere», da? Grunnen til at forlovelsesringen skulle ha en viss verdi var vel at kvinnen skulle kunne selge ringen for å fø seg selv og barna dersom mannen døde. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva skal hun «investere», da? Grunnen til at forlovelsesringen skulle ha en viss verdi var vel at kvinnen skulle kunne selge ringen for å fø seg selv og barna dersom mannen døde. 

Han kjøper seg sikkert spillmaskin eller annet han interiserer seg for til flere tusen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han kjøper seg sikkert spillmaskin eller annet han interiserer seg for til flere tusen.

I forlovelsesgave fra kvinnen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også blitt skuffet. Synes jo hele greia høre slitt rar ut, spesielt når mannen bruker så mye energi på å velge ut en ring som hun liker. 
Mulig han ikke fant riktig design i bedre kvalitet ? 
Jeg bruker forlovelsesringen min daglig, og da ønsker jeg ikke noe som irrer og blir grønt av bruk. 

Anonymkode: 36581...662

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I forlovelsesgave fra kvinnen?

Nei. Til seg. 

Jeg skjønner hva du mener, men da kan de heller si de skal ha felles ringer, mange som har det. 

AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (27 minutter siden):

Jeg forstår ikke at verdien har noe å si, virkelig ikke. Du synes ringen er fin, men ikke hvis den ikke koster en halv årslønn?

Jeg forstår heller ikke skikken med at mannen skal overraske dama med ring heller (vi valgte ringer sammen). 

Det er så utrolig langt mellom en kobber-ring til 500kr og en halv årslønn. TS har aldri sagt at hun forventer en ring til en halv årslønn, og formulerer seg på en måte at jeg har ingen grunn til å tro at hun forventet det heller. Så her er det mulig å kommunisere med litt mer empati 🥰

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde også blitt skuffet. Synes jo hele greia høre slitt rar ut, spesielt når mannen bruker så mye energi på å velge ut en ring som hun liker. 
Mulig han ikke fant riktig design i bedre kvalitet ? 
Jeg bruker forlovelsesringen min daglig, og da ønsker jeg ikke noe som irrer og blir grønt av bruk. 

Han kunne jo da gått til en butikk og spurt om noe FINT de kunne anbefale, ikke kjøpe Glitter shit til 500 kroner. 

Det minner meg om eksen min som brukte tre uker (!) på «Det er snart jul, jeg må kjøpe deg noe fint til jul…», bla bla i tre uker. Gjett hva han kjøpte til meg! Han ga meg en TOM julesokk fra Nille (10 kroner). Tom! 

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han kunne jo da gått til en butikk og spurt om noe FINT de kunne anbefale, ikke kjøpe Glitter shit til 500 kroner. 

Det minner meg om eksen min som brukte tre uker (!) på «Det er snart jul, jeg må kjøpe deg noe fint til jul…», bla bla i tre uker. Gjett hva han kjøpte til meg! Han ga meg en TOM julesokk fra Nille (10 kroner). Tom! 

Hun elsket den jo helt til hun så prisen på ringen!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble skuffet. Jeg hadde også blitt skuffet.

Min ring kostet rundt 20.000,- og er en ordentlig diamantring. Har fått den forsikret. Hverken jeg eller mannen er materialistiske, men denne ringen skal jeg bære resten av mitt liv. Og det betyr så mye for meg at den er ekte. Akkurat som kjærligheten vi har for hverandre. Denne skal jeg bære for alltid, og barna mine skal arve den etter meg. Jeg har hverken bunad, gull og sølvsmykker. Denne ringen er kanskje det eneste verdifulle jeg har.

Mannen min sparte lenge og ble lutfattig etter at han kjøpte den. Men det var så viktig for han å gi meg noe som var ordentlig. Noen ting her i livet, kan man investere litt i. Spesielt ting man skal ha hele livet. 500,- er jo bare et par hamburgere og noen cola på nærmeste Esso.

Kan det hende han ble lurt? Scammet? Ikke så uvanlig dersom han kjøpte ringen på nettbutikk.

Anonymkode: 9584a...936

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor har dere det fra at det ikke var et frieri eller at de ikke er forlovet? Det har ikke TS sagt. 

Jeg forstår godt at du er skuffet. Alle dere som mener at prisen ikke har betydning - det er jo en mellomting mellom 500,- og 30 000,-, da. Og det er kun her på KG ingen bryr seg om ringer. Alle i min omgangskrets har diamantringer til 20-30 000,-. 

Anonymkode: e556d...4f8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun elsket den jo helt til hun så prisen på ringen!

Selvfølgelig ble hun skuffet. Hun tenkte sikkert at hennes verdi i kjærestens øyne var mer enn 500 kroner 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...