Gå til innhold

Forlovelsesring - er jeg bare bortskjemt?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kjæreste. Det har lenge ligget i kortene at vi skal gifte oss. Jeg skulle (selvsagt) få en ring. Det var mye styr med denne ringen. Han sendte meg massevis av bilder av ringer og lurte på hvilken jeg synes var finest. Jeg må si ingen. Det var store ringer, glorete og kunne vært kjøpt på Glitter. Så ble denne ringen han valgte sendt til meg fra et eller annet sted. Jeg er litt usikker på hvorfor det ble gjort sånn, men anyway. 

Jeg fikk ringen og den var nydelig. Akkurat en sånn ring jeg selv ville ha valgt. Den var litt liten, så jeg leverte den til en gullsmed for å få den tatt ut. Jeg fortalte at jeg ikke visste hva slags metall det var, sølv eller hvitt gull. (Jeg ser ikke forskjell) Jeg fikk den tilbake og tenkte jeg skulle få lagt på noe på selve ringen/båndet. Det ble litt for tynt etter den ble tatt ut. Jeg forstår det slik at de bare trekker det ut. 

Så ser jeg på den lille posen den kom tilbake i. Der står det kobber. Og verdi 500,-. Jeg ble så skuffet. Den er nydelig fortsatt, for all del, men den sank endel i verdi for meg. Ikke i kroneverdi som sådan, men mentalt, for å si det sånn. Det er visstnok planlagt en forlovelse på gang, og jeg elsker mannen, ingen tvil om det. 

Har jeg grunn til å være skuffet? 

Anonymkode: 0847f...859

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

skuffet ? nei det har du ingen grunn til å være pga verdien.. men mangler jo et frieri..det ville jeg vært skuffet over... kanskje kommer det en ny ring da ?

Endret av monican94
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere får kjøpe en ny, ekte versjon til bryllupet, da. 

Anonymkode: 2f4d2...21f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Du likte den før du visste dette

Anonymkode: 5ab05...195

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har ikke grunn til å være skuffet. 

Anonymkode: ad343...42b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt kravstor?

Anonymkode: 32a51...a37

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, du har ikke grunn til å være skuffet. 

For å legge til noe, enkle ringer i hvitt gull er ikke veldig dyre heller. Vi betalte 4000 kr for våre gifteringer. For 10 år siden, da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, forlovelsesringer er en stor greie i Usa (og sikkert noen andre land og), men har aldri vært noen «greie» her… det er bare en markering av at bryllupsdato er bestemt.
Underforstått - nå er det bare å begynne å spare til bryllupsfesten.
Ville heller blitt snurt om min tilkommende hadde brukt (alt for) mye penger på en ring….

Anonymkode: 61dda...73a

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei du har ingen grunn til å være skuffet. Viktigste er jo deres kjærlighet. Og jeg fatter ikke at folk vil ha slike flotte ringer. Jeg hadde ikke turt å bruke den en gang. 

Anonymkode: 0f1e1...08e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nja ..det er litt rart å gi en kobberring i gave. Hvorfor gir han den ikke selv? Er han i utlandet?..

Dette høres merkelig ut.

Anonymkode: 6dfdb...31c

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du kan være skuffet. Om man skal ha en forlovelsesring så bør den være ekte. Ikke nødvendigvis med diamant, men minimum en gullring. Ellers kan man jo bare droppe ring. Altså, å få en forlovelsesring som i teorien kunne vært kjøpt på glitter? Du kan være skuffa ja. 

Anonymkode: 5797e...1a7

• Liker 18
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg skjønner godt du er skuffet. Veldig kjipt at han ikke gjorde mer utav det enn det. Dere betaler sikkert mer for å få byttet til vinterdekk eller noe annet daglidags han unner seg.

Anonymkode: 12e17...324

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Kobber er jo ikke det man velger som ringmateriale...forsølvingen slites bort og man blir grønn på huden av å bruke den. En sølvring hadde jo i det minste vært et mer naturlig valg hvis det var prisen som spilte en rolle. Pene sølvringer får man fra 300 kroner og oppover,  skjønner ikke hvorfor man velger uekte materiale som kobber...

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Si meg... har du fått forlovelsesring uten å være forlovet? Det er det rareste, merkeligste og underligste jeg har hørt... mye rarere enn at ringen er av kobber.

Anonymkode: 02b9f...ca8

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg forstår ikke at verdien har noe å si, virkelig ikke. Du synes ringen er fin, men ikke hvis den ikke koster en halv årslønn?

Jeg forstår heller ikke skikken med at mannen skal overraske dama med ring heller (vi valgte ringer sammen). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For å legge til noe, enkle ringer i hvitt gull er ikke veldig dyre heller. Vi betalte 4000 kr for våre gifteringer. For 10 år siden, da. 

Jeg synes 4000 på en ring er helt hinsides. Det er jo så enkelt å miste de. 

Anonymkode: 0f298...6ef

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du er skuffet. Selv om det er betydningen som er viktig, og ikke summen, så er det jo også noe med at man vil at fine minner, som en ring symboliserer, skal holde livet ut. Og det sier noe om hva han «investerer». Og så er det av litt betydning hvilken alder og inntekt man har, tenker jeg.

Anonymkode: 354a4...109

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, forlovelsesringer er en stor greie i Usa (og sikkert noen andre land og), men har aldri vært noen «greie» her… det er bare en markering av at bryllupsdato er bestemt.
Underforstått - nå er det bare å begynne å spare til bryllupsfesten.
Ville heller blitt snurt om min tilkommende hadde brukt (alt for) mye penger på en ring….

Anonymkode: 61dda...73a

veel, jeg forlovet meg første gang i 1987 og ringen jeg fikk var nydelig og det var en stor greie den gang.. Vi ble dessverre skilt, men jeg fikk forlovelsesring av min nåværende ektemann i 2000 også - og det var like stor greie da 😍 gifteringen derimot er en enkel ring som passer fint på innsiden av den andre som et lite bånd.. De fleste jeg kjenner har en forlovelsesring og en giftering mens mannen har en giftering.

Anonymkode: c6b58...b3e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes 4000 på en ring er helt hinsides. Det er jo så enkelt å miste de. 

Anonymkode: 0f298...6ef

Det var 4000 kr for to ringer. Vi har ikke mistet de til nå, iallfall ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke materialiatisk, men forstår at du er skuffet, for kobber varer ikke. En helt enkel gullring trenger ikke koste skjorta, og hadde vært mye mer klassisk, varig, og stilfullt. Diamanter er harry og basert på en scam, ekte edelstener er bedre om du ønsker en sten. 

Anonymkode: fe3d5...8e0

• Liker 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...