Gå til innhold

Er jeg hårsår? Katt i bånd og naboer som klager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt som er innekatt, men som jeg går tur med i bånd. Dette har han gjort siden han var liten og det går fint. Han liker det også.  Nå er det en del folk rundt her som har sagt at jeg må slutte å la han gjøre fra seg ute. Min katt har aldri gjort fra seg ute, han bruker bare kassen sin inne. Det er dette jeg har forklart til folk. Ingen har trodd meg. Noen har sagt at jo han gjør helt sikkert det, og sikkert i hagen deres også. En som til og med sa at han skulle sitte klar med hagla neste gang han så oss ute. Dette gjør meg litt utrygg. Vi går heller aldri i hagene til folk. Vi går bare der alle kan gå, også går vi i skogen. Hvorfor blir jeg ikke trodd? Det er helt sikkert katter som har gjort fra seg ute her, men det er ikke min katt. Men det er mange andre katter i nabolaget også. Er jeg hårsår? Mulig noen sier jeg er dyreplager, men det er ikke diskusjonen her. Kattehatere vil nok ikke ha noen sympati.

Anonymkode: cfa75...c45

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg tror heller ikke at min katt er mer spesiell en andre katter. Ja han er det for meg. Men jeg skriver ikke denne tråden for å skryte av at han bare bruker kassen sin inne.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi mange har fordommer og tror at alle katter gjør fra seg overalt. 

Anonymkode: fdf35...34b

• Liker 8
Skrevet

Vi hadde en katt i nabolaget som bæsja på plenen vår. Herlig å få i gressklipperen... Kattemennesker nektet å tro det, hevdet at katter ikke bæsja på åpen plen. Jeg så på at kattekreket gjorde det. Så katter er uberegnelige. Just saying. 

AnonymBruker
Skrevet

De liker nok ikke katter og så blir du ett lett offer da du har en katt og demonstrer eierskapet ved at de ser deg sammen med katten din. Det er mye vanskeligere å vite hvem som eier kattene som går ut alene. 

Det er alvorlig å true med våpen, men utover det er det bare å overse det. Du plager ingen med ditt valg om å holde katt, samtidig som du gir pus opplevelser og glede under veldig trygge forhold. Kattehold helt uten fugledrap, slosskamper og kattebæsj. Jeg skulle ønske alle naboene mine var som deg. 

Anonymkode: 5ddce...9c6

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta med deg en rull hundeposer og trekk opp /vis frem når folk klager " vi bruker pose vi!!!" Ikke forklar noe mer

Anonymkode: 97841...d2a

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (1 minutt siden):

Vi hadde en katt i nabolaget som bæsja på plenen vår. Herlig å få i gressklipperen... Kattemennesker nektet å tro det, hevdet at katter ikke bæsja på åpen plen. Jeg så på at kattekreket gjorde det. Så katter er uberegnelige. Just saying. 

Det gjør de! Jeg ser alltid over før jeg klipper da plenen min er do for en av nabokattene 🤢

AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (1 minutt siden):

Men stort sett er det annerledes med katter som går i bånd. Hadde han gjort fra seg ute hadde jeg sett det da jeg alltid følger med på han når vi er ute. Og vi går heller aldri i andres hager. Der er jeg veldig streng. Prøver han seg på det så tar jeg han vekk derfra med en gang. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (2 minutter siden):

Så da mener du at min katt også gjør det og at jeg bare juger?

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men stort sett er det annerledes med katter som går i bånd. Hadde han gjort fra seg ute hadde jeg sett det da jeg alltid følger med på han når vi er ute. Og vi går heller aldri i andres hager. Der er jeg veldig streng. Prøver han seg på det så tar jeg han vekk derfra med en gang. 

Husk at det er annerledes med katter som går løs. Katter i bånd er innekatter ellers og rt vant til å bruke kasse.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det gjør de! Jeg ser alltid over før jeg klipper da plenen min er do for en av nabokattene 🤢

Men husk at det er sannsynlig katter som går løs som bæsjer i hagen din. Katter som går i bånd er oftest innekatter, de er vant til å bruke kasse inne, og eier har kontroll på katten når den går i bånd. Regner med de fleste ikke vil at kattene deres skal gå i hagen til andre og det unngår man når man går med dem i bånd. Selv om man ikke liker katter så trenger man ikke å skjære alle under en kam.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De liker nok ikke katter og så blir du ett lett offer da du har en katt og demonstrer eierskapet ved at de ser deg sammen med katten din. Det er mye vanskeligere å vite hvem som eier kattene som går ut alene. 

Det er alvorlig å true med våpen, men utover det er det bare å overse det. Du plager ingen med ditt valg om å holde katt, samtidig som du gir pus opplevelser og glede under veldig trygge forhold. Kattehold helt uten fugledrap, slosskamper og kattebæsj. Jeg skulle ønske alle naboene mine var som deg. 

Hvis han ene faktisk sitter klar med hagla neste gang så sier jeg at jeg ringer politiet hvis han ikke gir seg.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (28 minutter siden):

Viss katten går i bånd så vil jo ts hadde kontroll på hvor katten går. Dette kan ikke sammenlignes med ute katter som går fritt.

Anonymkode: 6c7e0...dcd

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Naboene dine er ekstremt dumme. Jeg hadde også katten min i bånd og den gjorde aldri fra seg ute i bånd, kun inne. Likevel var det naboer som pekte og stirret fra vinduene. Dette skjedde kun på vestkanten i Oslo, aldri på østkanten. Det er jo katter som ikke går i bånd som gjør fra seg ute.

Det jeg hadde gjort om jeg var deg, var å sette i earpods/headset og bare gå forbi folk som ser sin rett i å snakke nedlatende til deg/dere. Om noen kommer frem med våpen eller truer deg på annet vis så tar du bilde av/filmer våpenet/trusselen hvis mulig, og ringer politiet. Viktig å dokumentere ellers blir det bare henlagt. De har null rett til å holde på slik. 

Anonymkode: 681c5...5ae

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde forresten løftet opp katten hvis noen tok frem ei hagle! De kan kanskje være faretruende til å gi blaffen i et katteliv, selvom de ikke skjønner at det er ekstremt straffbart. Men ingen tør å skyte deg!

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hadde forresten løftet opp katten hvis noen tok frem ei hagle! De kan kanskje være faretruende til å gi blaffen i et katteliv, selvom de ikke skjønner at det er ekstremt straffbart. Men ingen tør å skyte deg!

Ok. At de liksom skal sikte på katten i stedet for meg? Ta heller meg en katten min sier nå jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Fetteren min har en katt som har egen luftegård utenfor verandadøren. Den løper inn når den skal på do. Og den katten er gammel, og har alltid gjort det.

Mine går fritt ute hjemme, men de er med turer og da går de i bånd. Jeg har med meg hundeposer i tilfelle de må legge en kabel. Men vi går jo ikke inn i hagene til andre mennesker.

Anonymkode: 0e2f2...9a8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. At de liksom skal sikte på katten i stedet for meg? Ta heller meg en katten min sier nå jeg.

Løfter du opp katten så tør ingen skyte for de tør ikke skyte deg. Men noen gærninger skyter lett en katt. Forstod du ikke? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Løfter du opp katten så tør ingen skyte for de tør ikke skyte deg. Men noen gærninger skyter lett en katt. Forstod du ikke? 

Jo, forstod det nå.

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi bånd og luftegård ute. Prinsessene må løftes inn når de må på do 😂 Funker ikke å sette doen i luftegården en gang, de går bare på sitt faste sted. 

Anonymkode: d2503...e32

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Med slike sure drittnaboer hadde jeg flyttet.

Anonymkode: 3e653...bac

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...