AnonymBruker Skrevet 28. august #1 Skrevet 28. august Vet at å måle rektalt er mest pålitelig. Lurer på erfaringer, siden det finnes hundrevis av ulike typer tilgjengelig. Gjerne merke, og også ved panne/tinningsmåling. Anonymkode: a6cdb...1fa
Million Skrevet 28. august #2 Skrevet 28. august Braun øretermometer. Kjapt og enkelt, og nøyaktig nok.
Poppel Skrevet 29. august #3 Skrevet 29. august Braun øretermometer. Det er bra nok. Rumpetermometer har vi vel brukt bare et par ganger når eldste var baby, før vi fikk tak i øretermometer
AnonymBruker Skrevet 29. august #4 Skrevet 29. august Har også Braun øretermometer. Har ikke brukt noe annet etter at barna sluttet med bleie. Nøyaktig nok. Mål et par ganger mens dere føler dere friske, så får dere en pekepinn (hos både meg og datteren min funker det ene øret best fordi øregangen i det andre øret er litt trangere). Anonymkode: fea58...a0a
AnonymBruker Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august Braun øretermometer. Forsøkte pannetermometer, men det mente stort sett at hele familien lå på 34 grader. Anonymkode: 344e6...685 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #6 Skrevet 29. august Yngste barnet vårt får svært høy feber, så vi bruker alltid rektalt for å være helt sikre på hva tempen en. Eldste bruker samme termometer (vasket) under armen. Når hen får høy feber så brukes det rektalt. Hadde et pannetermometer,men det var veldig unøyaktif. Anonymkode: e5096...bf0
AnonymBruker Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Braun øretermometer. Forsøkte pannetermometer, men det mente stort sett at hele familien lå på 34 grader. Anonymkode: 344e6...685 Samme her. Yngste hadde ikke feber i følge den, men rektalt målte vi 40,5. Så vi kastet pannetermometeret Anonymkode: e5096...bf0
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august Dårlig erfaring med pannetermometer her også. Brukt i barnehager jeg har jobbet i. Testet på oss voksne og barna, og vi varierte fra 35 til 39 grader hvis vi flyttet termometeret en cm i panna. Kunne vise 35 grader på en unge man kunne steke egg på, og 39 grader på voksne som følte seg i toppform. Så pannetermometer har jeg aldri kjøpt selv. Anonymkode: fea58...a0a
AnonymBruker Skrevet 29. august #9 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Yngste barnet vårt får svært høy feber, så vi bruker alltid rektalt for å være helt sikre på hva tempen en. Eldste bruker samme termometer (vasket) under armen. Når hen får høy feber så brukes det rektalt. Hadde et pannetermometer,men det var veldig unøyaktif. Anonymkode: e5096...bf0 Under armen er ikke pålitelig! Da er det bedre å ta det under tungen! Anonymkode: 1a819...cd0
AnonymBruker Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august Rektaltermometer er det som gjelder. Eneste som måler nøyaktig. Det er ikke noe problem å bruke dette på eldre barn heller, så lenge de er inneforstått med hvorfor det er viktig. De kan sågår få måle selv, viss det er så problematisk. Er barnet ditt svært sykt, og du trenger å kontakte lege, har det faktisk mye å si om du måler en temperatur til 38,2 grader eller til 40,9 grader ... Merkelig at folk ikke skjønner dette. Anonymkode: cc534...d2f
katties Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august Jeg liker Ridian pannetermometer. Man kan måtte måle en del ganger og man må vite hvor (vanligvis ca 5 cm oppover fra tinningen). Høyeste mål er riktig. Veldig lite invasivt da, og kan brukes på sovende og slitne barn uten å plage dem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå