Gå til innhold

Barn som ikke leser og skriver

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når skal man ha bekymring? Barn i tredje klasse. Leser svært dårlig, kan knapt skive noe uten at vi staver. I tillegg er det dårlig utvikling av språk, har masse ord og ordforråd, men snakker veeeeldig baby. Fungerer bra sosialt. Hva i alle dager kan dette være? Og er det veldig tregt å ikke lese og skrive? Vi øver hver dag, prøver å gjøre det etter alle «riktige» regler men er null motivert og blir bare gråt og styr. Av og til kjenner jeg at jeg bare vil gi opp… jeg orker ikke det helvettes styret. Men jeg tar meg i nakken og gjør det,.

Anonymkode: da880...cb5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt opp med skolen at PPT bør komme inn og kartlegge barnets ferdigheter

Anonymkode: c9a5c...d97

• Liker 3
Skrevet

Hva sier skolen da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Når skal man ha bekymring? Barn i tredje klasse. Leser svært dårlig, kan knapt skive noe uten at vi staver. I tillegg er det dårlig utvikling av språk, har masse ord og ordforråd, men snakker veeeeldig baby. Fungerer bra sosialt. Hva i alle dager kan dette være? Og er det veldig tregt å ikke lese og skrive? Vi øver hver dag, prøver å gjøre det etter alle «riktige» regler men er null motivert og blir bare gråt og styr. Av og til kjenner jeg at jeg bare vil gi opp… jeg orker ikke det helvettes styret. Men jeg tar meg i nakken og gjør det,.

Anonymkode: da880...cb5

Slik var min eldre. Hun fikk diagnosen dysleksi i voksen alder 

Anonymkode: 48c34...116

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fått utredet for dysleksi, for å være sikker. Barn lærer i ulik fart etc, men ikke noe vits i å vente for lenge med akkurat dette! 

Anonymkode: 88db9...239

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...