AnonymBruker Skrevet 28. august #1 Skrevet 28. august Symptomene mine kom ganske brått, over natten. Det var når jeg våknet i går morgen at jeg følte meg dårlig med tett nese, hodepine og sår / tørr hals. Men ellers grei allmentilstand så jeg dro på jobb. Nå i dag på dag 2 er jeg ikke tett i nesen lengre, har ingen sårhet eller tørrhet i halsen. Men jeg har fått feber, har fortsatt litt vondt i hodet, er ekstremt trøtt og har store smerter i hele kroppen (muskelverk), men spesielt ille i ryggen. Så idag var jeg hjemme fra jobb. Det er vel ikke influensa sesong nå, men jeg trodde at symptomene mine kanskje lignet mer en influensa enn en vanlig forkjølelse? Jeg vet ikke helt, hva tror dere? Anonymkode: b8d8f...22c
AnonymBruker Skrevet 28. august #2 Skrevet 28. august Symptomene mine kom ganske brått, over natten. Det var når jeg våknet i går morgen at jeg følte meg dårlig med tett nese, hodepine og sår / tørr hals. Men ellers grei allmentilstand så jeg dro på jobb. Nå i dag på dag 2 er jeg ikke tett i nesen lengre, har ingen sårhet eller tørrhet i halsen. Men jeg har fått feber, har fortsatt litt vondt i hodet, er ekstremt trøtt og har store smerter i hele kroppen (muskelverk), men spesielt ille i ryggen. Så idag var jeg hjemme fra jobb. Det er vel ikke influensa sesong nå, men jeg trodde at symptomene mine kanskje lignet mer en influensa enn en vanlig forkjølelse? Jeg vet ikke helt, hva tror dere? Anonymkode: 08cf2...dcd
AnonymBruker Skrevet 28. august #3 Skrevet 28. august Jeg har hatt influesa 3 ganger i mitt 34 år lange liv og det skiller seg kraftig fra forkjølelse. Fra jeg innser at jeg begynner å bli syk til jeg er sengeliggende går det 2-4 timer. Alt i kroppen gjør sabla vondt, å komme seg på do eller å hente vann er en kamp uten sidestykke, høy feber og feberfantasier, svimmelhet, og halsvondt har jeg igrunn aldri vært i form til å tenke over engang. Mat utgår noen dager og det som evt må skaffes av drikke og paracet må noen kjøpe for meg. Jobb eller bilkjøring er ikke mulig med influensa for min del, å sove og å tisse er krevende nok. Dine symptomer hadde jeg regnet som forkjølelse. Anonymkode: 2f0fd...5d4 5
AnonymBruker Skrevet 28. august #4 Skrevet 28. august Du kan spørre kollegaene dine hva de tror det er når de får kjenne på det om et par dager. Anonymkode: 25577...256
AnonymBruker Skrevet 28. august #5 Skrevet 28. august Jeg ble unormalt dårlig i går og testet meg. Covid. Jeg bare nevner det. Anonymkode: 7f2df...bd5 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #6 Skrevet 28. august Du hadde ikke influensa. Du blir skikkelig, skikkelig dårlig av influensa. Vondt i muskulatur, sengeliggende, dårlig allmenntilstand. Feber. Altfor mange tror de har influensa når de bare er forkjølet, men har du prøvd å ha influensa, så vet du forskjellen…. Anonymkode: 8a463...fe7 2
AnonymBruker Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du hadde ikke influensa. Du blir skikkelig, skikkelig dårlig av influensa. Vondt i muskulatur, sengeliggende, dårlig allmenntilstand. Feber. Altfor mange tror de har influensa når de bare er forkjølet, men har du prøvd å ha influensa, så vet du forskjellen…. Anonymkode: 8a463...fe7 Leste litt fort, jeg overså at du faktisk hadde muskelsmerter. Beklager. Ville sett det litt an hvordan det utvikler seg og hvor lenge det varer. Men det er ikke influensasesong nå, så det er kanskje ikke så sannsynlig. Jeg ville nok heller tenkt covid, som en annen var inne på. Anonymkode: 8a463...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #8 Skrevet 28. august Det kan jo være et mildt/mutert virus. Jeg blir alltid fortere frisk når jeg lar lav feber få være i fred uten febernedsettende, men forstår at ikke alle har mulighet til det. Anonymkode: 2e010...6be
AnonymBruker Skrevet 28. august #9 Skrevet 28. august Jeg har hatt influensa tidligere som først bedret seg (jeg følte meg hel grei en dag), og så gikk det rett åt helvete, verste jeg har vært borti. Så vær forsiktig. Bedre å holde seg inne en dag for mye. Anonymkode: b8c4b...d11 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #10 Skrevet 28. august Du lurer ikke på om det er en forkjølelse eller influensa når du først får influensa. Da blir det litt sånn "åja, så alt jeg har hatt tidligere når jeg har trodd jeg hadde influensa har bare vært en kraftig forkjølelse ja, for dette er noe helt annet". Jeg har hatt influensa tre eller fire ganger med ca. 8-10 års mellomrom mellom hver gang - bekreftet av test hos lege fordi jeg var syk i ca. 14 dager hver gang og måtte ha sykmelding. Jeg husker jeg tenkte at jeg skjønner hvorfor eldre mennesker dør av dette, fordi det er helt jævlig. Anonymkode: 498ea...765
AnonymBruker Skrevet 28. august #11 Skrevet 28. august Kjøp en slik en på apoteket, så slipper du å lure på hva du har Anonymkode: 0f52f...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #12 Skrevet 28. august Jeg har akkurat hatt covid og det har flere andre rundt her også. Anonymkode: e7f50...471
AnonymBruker Skrevet 28. august #13 Skrevet 28. august Med ryggsmerter som du nevner er det alltid nyrebekkenbegennelse hos meg. Har hatt uvi som startet samtidig som forkjølelse og den ble raskt oppdaget, så det ene utelukker ikke det andre. Anonymkode: 21849...200
AnonymBruker Skrevet 28. august #14 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Du hadde ikke influensa. Du blir skikkelig, skikkelig dårlig av influensa. Vondt i muskulatur, sengeliggende, dårlig allmenntilstand. Feber. Altfor mange tror de har influensa når de bare er forkjølet, men har du prøvd å ha influensa, så vet du forskjellen…. Anonymkode: 8a463...fe7 Jeg har hatt skikkelig kraftig influensa. Jeg har også hatt "mildere" influensa. Og jeg har hatt kraftig forkjølelse. Noen ganger er det ikke forskjell på influensa og kraftig forkjølelse. Det kommer helt an på viruset og hvordan kroppen din takler det. Ingen fasitsvar her. Anonymkode: 00b77...77e 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #15 Skrevet 28. august Det er da ikke noe influensa nå…. Anonymkode: fdaa5...9df
AnonymBruker Skrevet 28. august #16 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Symptomene mine kom ganske brått, over natten. Det var når jeg våknet i går morgen at jeg følte meg dårlig med tett nese, hodepine og sår / tørr hals. Men ellers grei allmentilstand så jeg dro på jobb. Nå i dag på dag 2 er jeg ikke tett i nesen lengre, har ingen sårhet eller tørrhet i halsen. Men jeg har fått feber, har fortsatt litt vondt i hodet, er ekstremt trøtt og har store smerter i hele kroppen (muskelverk), men spesielt ille i ryggen. Så idag var jeg hjemme fra jobb. Det er vel ikke influensa sesong nå, men jeg trodde at symptomene mine kanskje lignet mer en influensa enn en vanlig forkjølelse? Jeg vet ikke helt, hva tror dere? Anonymkode: b8d8f...22c Har du aldri hatt influensa tidligere? For er det noe man ikke har når man har influensa så er det god allmenntilstand. Anonymkode: f86fe...0b9
AnonymBruker Skrevet 28. august #17 Skrevet 28. august Høres ut som forkjølelse. Er mye coronavirus nå som gir symptomer som du har. Anonymkode: 5ca1d...e55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå