AnonymBruker Skrevet 28. august #1 Skrevet 28. august Kan dere hjelpe meg? Hverken jeg eller samboer drikker kaffe, og vi har derfor ikke kaffekanne/kaffemaskin. Nå skal vi ha gjester, og jeg vet noen av dem er glad i en kopp kaffe etter middag. Hvilken pulverkaffe smaker best/er mest lik «ekte» kaffe i smaken? På forhånd takk for svar! Anonymkode: 71158...63b 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #3 Skrevet 28. august Den som smaker minst dritt er denne https://www.europris.no/p-frysetorret-kaffe-80-g-koffeinfri-l-fbergs-211897 Den er koffeinfri da Anonymkode: 42c38...734
AnonymBruker Skrevet 28. august #4 Skrevet 28. august Jeg synes denne er best. https://claudiamunch.com/matkontrollen-tv-2-tester-pulverkaffe/ Anonymkode: 84d3e...b8e
Contigo Skrevet 28. august #5 Skrevet 28. august Enig ang Brasero. Men ingen pulverkaffe er egentlig god. Jeg har en liten presskanne og en pose presskannekaffe fra Friele stående til gjester. Det faller alltid i smak. 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. august #6 Skrevet 28. august Contigo skrev (1 minutt siden): Enig ang Brasero. Men ingen pulverkaffe er egentlig god. Jeg har en liten presskanne og en pose presskannekaffe fra Friele stående til gjester. Det faller alltid i smak. Det var en god idé, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Takk for tips! Og takk til alle som har svart til nå! TS Anonymkode: 71158...63b 1
Brunhilde Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august Jeg er enig i forslaget om presskanne. Kaffe kan oppbevares i fryseren mellom gjester for bedre holdbarhet. Er også enig i at Brasero er den minst vonde pulverkaffen. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 28.8.2025 den 14.36): Kan dere hjelpe meg? Hverken jeg eller samboer drikker kaffe, og vi har derfor ikke kaffekanne/kaffemaskin. Nå skal vi ha gjester, og jeg vet noen av dem er glad i en kopp kaffe etter middag. Hvilken pulverkaffe smaker best/er mest lik «ekte» kaffe i smaken? På forhånd takk for svar! Anonymkode: 71158...63b Nescafe brasero. Det går også an å kjøpe kokemalt kaffe og koke i kasserolle. En 250g pakke er nok til 4 liter ferdig kaffe. Så du kan fryse resten i poser a ca 60 g så har du fersk kaffe til flere kokinger. Koke-kaffe er fetere men det er bare å sile den gjennom kaffefilter før den drikkes. Anonymkode: 31f17...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #9 Skrevet 29. august Brasero! Artig at så mange svarer det - den er billig, men også på en måte ren i smaken. Den er laget av robusto-bønner, så egentlig en antatt "dårlilgere" kvalitet enn arabica-kaffe, men for meg funker den utmerket. En tilleggeffekt er at den inneholder mer koffein enn annen kaffe. Selv bruker jeg den hver morgen hjemme. På kontoret bruker jeg kaffe fra maskinen, men blander ut med Brasero for effektens del - og har da litt ekstra vann oppi. Anonymkode: d3f18...78e
AnonymBruker Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august Hvaaaa? Alle anbefaler Brasero!? Den smaker jo heeelt forferdelig!😳 Nå er jeg kanskje ikke kvalifisert til å svare etter enkeltes mening, siden jeg ikke liker kaffen min svart, men Nescafé Espresso er den eneste som er god etter min mening. Topper den med varm havremelk i melkeskummer, og den smaker ganske så likt som svindyr havrelatte kjøpt på kafé 👌 (Ulempen med instant espressopulver er dog at holdbarhet etter åpning bare er et par måneder. Så det er nok en dårlig løsning for noen som bare skal by kaffe til gjester i ny og ne). Støtter derfor forslaget om presskanne:) Og ja, frys ned kaffen i passe porsjoner for ferskest mulig smak. Anonymkode: 5f2eb...0c1
AnonymBruker Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august Selv om jeg setter pris på kaffe etter maten, er det på ingen måte en nødvendighet. Hadde dere budt meg pulverkaffe ville jeg følt at jeg "måtte" fordi dere har vært så fulle av velvilje og omtanke og tatt dere bryet, og så hadde jeg presset i meg en kopp. Samtidig ville jeg innerst inne ønsket å takke nei, da jeg synes pulverkaffe er verre enn ingen kaffe. Jeg er også enig i at Brasero er den minst vonde pulverkaffen, men det er et bedre forslag å kjøpe en liten og rimelig presskanne, og ha en pose presskannekaffe på lur i fryseren Anonymkode: de51c...e26 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august Friele eller Evergood. Trenger ikke kaffetrakter. Anonymkode: efaad...56b
AnonymBruker Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Friele eller Evergood. Trenger ikke kaffetrakter. Anonymkode: efaad...56b Det er ikke kaffepulver TS spør om, det er pulverkaffe (instant coffee). Friele har riktignok en pulverkaffevariant, men ikke Evergood. Anonymkode: de51c...e26 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Brasero! Artig at så mange svarer det - den er billig, men også på en måte ren i smaken. Den er laget av robusto-bønner, så egentlig en antatt "dårlilgere" kvalitet enn arabica-kaffe, men for meg funker den utmerket. En tilleggeffekt er at den inneholder mer koffein enn annen kaffe. Selv bruker jeg den hver morgen hjemme. På kontoret bruker jeg kaffe fra maskinen, men blander ut med Brasero for effektens del - og har da litt ekstra vann oppi. Anonymkode: d3f18...78e Jeg derimot har alltid syntes at Brasero smaker pyton... men nå skal jeg kjøpe meg et glass allikevel . Anonymkode: 636cb...82e
AnonymBruker Skrevet 30. august #15 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er ikke kaffepulver TS spør om, det er pulverkaffe (instant coffee). Friele har riktignok en pulverkaffevariant, men ikke Evergood. Anonymkode: de51c...e26 Men hun skal jo servere kaffe, og det går fint med vanlig filtermalt uten bruk av kaffetrakter. Hun trenger kun en filterholder og filter, koker opp vann og heller oppi. Det tar litt tid for vannet å trekke gjennom kaffen, men blir jo det samme som å bruke trakter. Vi bruker også endel pulverkaffe, og vi foretrekker Coop Extra sin. Den kom best ut i en test i 2020. Anonymkode: 77b8f...737 1
LeannahDL Skrevet 30. august #16 Skrevet 30. august Jeg har alltid kjøpt Prima sin på Rema 1000, men må kanskje prøve Brasero da. Jeg bor alene og drikker kun EN kopp kaffe til dagen, så da er det så enkelt og greit med pulverkaffe. Hiver oppi en skvett kaffesirup med karamellsmak, og en liten skvett havremelk. Nydelig!
AnonymBruker Skrevet 30. august #17 Skrevet 30. august Her i huset, liker vi Nescafe gull. Pulverkaffe Anonymkode: 66a7e...63b 1
Daisy-love Skrevet 30. august #18 Skrevet 30. august Av de vanlige liker jeg best Nescafé gull, og jeg kjøper små, billige glass på Normal. En kan kjøpe refil i pose og oppbevare i fryseren og ta ut ved behov. Jeg er ellers glad i pulverkaffe med smak, som disse her: https://www.diggbox.no/merkevare-produsent/beanies/ men de også blir jo ikke gode om de står lenge, og det er stor variasjon på smakene. En del er heller ikke så glad i kaffe med smak, så jeg hadde droppet det, og godt for pulverkaffe eller presskanne som andre her nevner. Igjen så kan du oppbevare kaffen til presskanne i fryseren, om du ønsker å holde den ferskere. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #19 Skrevet 30. august Gå for presskanne. Pulverkaffe smaker ikke kaffe og det er ikke godt. Spesielt om du har gjester som liver en god kopp. Av pressemannen liker jeg Coop sin blå best dersom jeg ikke kjøper spesialkaffe og maler selv. Anonymkode: 5eb82...d20 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #20 Skrevet 30. august Brasero. Men enig ang presskanne. Anonymkode: c5a93...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå