Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg overfølsom? Eller har jeg rett til å være skuffet?

Jeg flyttet til dette stedet for noen år siden, og har ikke så mange venner. Jeg har hatt noen opp igjennom årene, men enten så har de flyttet, eller så har vi vokst litt fra hverandre. Men jeg har en veldig god vennine som jeg har vært ganske nær i noen år nå. Siden før jeg fikk barn. Vi har ikke så god kontakt lenger som før siden 2 barn krever sitt, men vi snakkes en del på telefon, og møtes kanskje 1 gang i mnd, men da halvparten av tiden må jeg ha med barna. Hun er singel og har ikke barn. 

Så til saken; jeg er høygravid med nr.3 nå, og skal igangsettes på mandag. Jeg har ikke sett henne på lenge, så jeg spurte om hun ville treffest en dag før jeg ble opptatt med ny baby. Hun hadde kun mulighet for 2 dager siden, og inviterte meg på middag og film. Hun spurte om jeg ville ta med familien, og da sa jeg at jeg virkelig trengte en kveld med henne uten barn, da det kom til å bli veldig lenge til neste gang jeg hadde "barnefri" og det forsto hun veldig godt. Så spurte hun meg dagen før om det var greit at en venninne av henne kom også og da svarte jeg ja. Jeg liker den venninnen godt, og tenkte at det blir bare mer koselig. Så kom jeg dit og ble helt satt ut! Hun venninnen hadde med seg 2 åringen sin, og min venninnne hadde i tilegg tatt på seg å være barnevakt for tantebarna sine (3 og 6 år). Hun kom med en lett unnskyldning "dette blir vel ikke helt som du hadde tenkt deg, men det skal nok bli hyggelig alikevel!"

Uff det var helt forferdelig.. jeg hadde virkelig gledet meg til en siste voksen kveld, snakke uten forstyrrelser og alt det der. Men dette ble jo bare stress! Jeg slet med å ikke gråte, og ville til slutt bare reise hjem... jeg er så skuffet og lei meg nå, for jeg kommer ikke til å få den siste kvelden jeg virkelig har trengt 🥺

Anonymkode: f290b...3f4

• Hjerte 33
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg flyttet til dette stedet for noen år siden, og har ikke så mange venner. Jeg har hatt noen opp igjennom årene, men enten så har de flyttet, eller så har vi vokst litt fra hverandre. Men jeg har en veldig god vennine som jeg har vært ganske nær i noen år nå. Siden før jeg fikk barn. Vi har ikke så god kontakt lenger som før siden 2 barn krever sitt, men vi snakkes en del på telefon, og møtes kanskje 1 gang i mnd, men da halvparten av tiden må jeg ha med barna. Hun er singel og har ikke barn. 

Så til saken; jeg er høygravid med nr.3 nå, og skal igangsettes på mandag. Jeg har ikke sett henne på lenge, så jeg spurte om hun ville treffest en dag før jeg ble opptatt med ny baby. Hun hadde kun mulighet for 2 dager siden, og inviterte meg på middag og film. Hun spurte om jeg ville ta med familien, og da sa jeg at jeg virkelig trengte en kveld med henne uten barn, da det kom til å bli veldig lenge til neste gang jeg hadde "barnefri" og det forsto hun veldig godt. Så spurte hun meg dagen før om det var greit at en venninne av henne kom også og da svarte jeg ja. Jeg liker den venninnen godt, og tenkte at det blir bare mer koselig. Så kom jeg dit og ble helt satt ut! Hun venninnen hadde med seg 2 åringen sin, og min venninnne hadde i tilegg tatt på seg å være barnevakt for tantebarna sine (3 og 6 år). Hun kom med en lett unnskyldning "dette blir vel ikke helt som du hadde tenkt deg, men det skal nok bli hyggelig alikevel!"

Uff det var helt forferdelig.. jeg hadde virkelig gledet meg til en siste voksen kveld, snakke uten forstyrrelser og alt det der. Men dette ble jo bare stress! Jeg slet med å ikke gråte, og ville til slutt bare reise hjem... jeg er så skuffet og lei meg nå, for jeg kommer ikke til å få den siste kvelden jeg virkelig har trengt 🥺

Frivillig å få barn. Da må en ta ta konsekvensene av det eller ikke åpne beina 

Anonymkode: a809e...84e

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke heng deg opp i dette.

Alt kommer til å gå fint ❤️

Anonymkode: 2900c...955

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner at du ble skuffa, litt tankeløst av venninna di. Men prøv å snu på det: Hadde virkelig alt blitt mye bedre med akkurat denne siste, barnefrie kvelden? Sannsynligvis ikke. Det er slitsomt å gå gravid når man har barn. Og det er slitsomt å ha barn. Ja, det var dumt gjort av henne, men ikke la dette ødelegge dagene fram til fødsel for deg. Det kommer nye sjanser senere. Hvis jeg tipper rett, er venninna di ei som skal please alle og ikke klarer å.si nei. Så først avtalte hun med deg. Så spurte ei venninne og hun klarte ikke å si nei. Så ble hun spurt om å være barnevakt og sa impulsivt ja til det, og angret seg sikkert etter denne kvelden da hun så hvordan det ble for deg. Det er heller kke sikkert at din venninne visste at dette var veldig viktig for deg, eller hvor sliten du er. Slik jeg forstår deg, har hun ikke barn selv. Da vet man ofte ikkehelt hvordan det er, og klarer ikke helt å sette seg inn i din situasjon.

Ønsker deg lykke til med fødsel snart. Dette går bra, men er tøft når det står på! ❤️

Anonymkode: 4100a...ddc

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes det er innafor å bli skuffa 😔. Kjedelig når man har uttrykt at man trenger en barnefri dag/kveld...

• Liker 22
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du som har barn skal være raus når barnløs venninne en sjelden gang er barnevakt..

Jeg synes også andres barn er kjedelig å omgås uten mine, men skjønner at livet ikke sentrer rundt meg

Anonymkode: 4292a...1cb

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig tankeløst av venninnen når du har vært så tydelig som dette. Her var det gjort avtale med deg først, så hun burde avslått å være barnevakt, eller hørt med deg om dere kunne endre tid. Et absolutt minimum måtte jo være å si fra så det ikke kom en ungeflokk overraskende på deg. Da hadde du hatt mulighet til å avlyse om ikke annet. 

Anonymkode: 3f408...813

• Liker 20
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tenker at du som har barn skal være raus når barnløs venninne en sjelden gang er barnevakt..

Jeg synes også andres barn er kjedelig å omgås uten mine, men skjønner at livet ikke sentrer rundt meg

Du forstår jo ikke problemstillingen i det hele tatt.

TS, skjønner godt at du ble skuffa og lei deg. Du hadde gitt uttrykk for hva du trengte, men ble overhodet ikke hørt og endte opp med det motsatte av det du trengte.

Anonymkode: e1581...2e6

• Liker 17
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er du som overreagerer her, beklager.. Jeg synes ikke man kan be om barnefritt når du skal på besøk hos andre. Omstendigheter kan endre seg, og man kan virkelig ikke diktere hvordan andre skal løse situasjoner i sine liv, eller forvente ar ting legges til rette på den måten, høygravid eller ei. Sørg for noen luker til egentid og venninneprat når du har kommet deg etter barseltiden. 

Anonymkode: 7a005...bb3

• Liker 21
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Fy søren for en frekk og hensynsløs dritt-venninne! Jeg hadde blitt skikkelig sur og skuffet om jeg var deg, og hadde nok sagt fra at siden jeg føder om få dager var poenget for meg å slappe av, så siden dere har fylt huset med barn drar jeg heller hjem og slapper av der.

Anonymkode: a92a5...b1f

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok at du ønsket en barnefri kveld, men dette er jo ikke dine barn. Ikke du som må passe på hva de gjør og ikke. 

Og hvilken forskjell hadde det gjort om disse barna ikke var der? Sånn egentlig? 

Anonymkode: f3508...8dd

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg synes det er du som overreagerer her, beklager.. Jeg synes ikke man kan be om barnefritt når du skal på besøk hos andre. Omstendigheter kan endre seg, og man kan virkelig ikke diktere hvordan andre skal løse situasjoner i sine liv, eller forvente ar ting legges til rette på den måten, høygravid eller ei. Sørg for noen luker til egentid og venninneprat når du har kommet deg etter barseltiden. 

Anonymkode: 7a005...bb3

Vel, når denne venninnen ikke har barn selv, så er min mening at man absolutt kan forvente at venninnen ikke booker seg inn som barnevakt på tidspunkter ho har avtaler med andre. Spesielt ikke når den ho har avtale med er en høygravid kvinne som uttrykkelig har sagt at ho trenger venninnetid uten barn.

Endret av Stjertmeis
Lagt til manglende ord
  • Liker 20
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva faen? Ts sa tydelig i fra at hun hadde behov for å være uten mann og barn, da må jo venninnen som et minimum advare ts og heller tilby seg å avlyse dersom hun fyller huset med drittunger, i stedet for å lure ts til å dra fra sin egen familie og så ikke få det hverken hyggelig eller avslapppende likevel. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Greit nok at du ønsket en barnefri kveld, men dette er jo ikke dine barn. Ikke du som må passe på hva de gjør og ikke. 

Og hvilken forskjell hadde det gjort om disse barna ikke var der? Sånn egentlig? 

Er dette et seriøst spørsmål? Forskjellen hadde vært ro, støynivå, at man kan ha helt andre samtaleemner uten barn til stede, at man kan føre lenger samtaler uten stadige avbrudd for å hjelpe barn på do/skifte bleie/løse opp konflikter/trøste/skryte/bli snakket til.... 

• Liker 21
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg kjempegodt. Dette var ikke en kveld du hadde blitt med på hvis du visste om alle barna. Du trengte ro og voksentid, ellers kunne jo du tatt med ditt eget barn også. Her skulle venninnen din gitt beskjed om endringene, slik at du hadde hatt mulighet til å matche de nye planene. Tankeløst! Og absolutt berettighet å bli skuffet. 

Anonymkode: dbbbd...808

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Frivillig å få barn. Da må en ta ta konsekvensene av det eller ikke åpne beina 

Anonymkode: a809e...84e

Kanskje du bør prøve å lese innlegget en gang til så forstår du hva det handler om.

Anonymkode: 6fee4...912

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ganske stor forskjell på å snakke fritt med venner og å bli avbrutt av barn,  bleieskift, krangling/gråting, sutrete pg trøtt barn, kveldsstell, legging etc.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får du barn og så mange hvis du liker å ha barnefri? Det er frivillig å få barn. Vi som liker barnefri tar prevensjon. 

Anonymkode: 0e02c...b18

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du begynte nesten å gråte?? Seriøst! På tide å ta på seg storjentebuksene og takle at ting ikke alltid blir som du hadde tenkt

Anonymkode: 9aabf...5c0

• Liker 13
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...