Gå til innhold

Kan du se på kroppsspråket og utstrålingen til menn om de har fiendtlige holdninger til kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan du se på kroppsspråket og utstrålingen til fremmede menn om de har fiendtlige holdninger til kvinner? Hvor ofte ser du slike menn hvis det er tilfelle?

Anonymkode: 03396...707

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På noen. Andre behandler deg som en dronning (den første tiden). 

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
snillOnkel skrev (1 minutt siden):

På noen. 

Hvordan merker du det?

Anonymkode: 03396...707

AnonymBruker
Skrevet

Kan se det på blikket. Det er kaldt og ikke varmt. En mann som ser på deg med varme øyne er en mann som ikke vil deg noe vondt.

Anonymkode: 95d37...823

• Liker 4
Skrevet

Ja slikt oppfatter jeg, med mindre de er profesjonelle på å skjule slikt, type psykopat/narsissist. Jeg er blitt relativt god til det også, men det er fordi jeg vet hvordan jeg skal avsløre slikt i dialog, og jeg er blitt så sleip at jeg legger ut små feller angående det når jeg skal bli kjent med nye mennesker. Det merker ikke folk engang. 

Jeg var ikke like flink til å oppdage slikt da jeg var yngre. Det vil si, jeg overkjørte da naivt magefølelsen, med en altfor naiv vilje til å gi alle en sjanse til å vise seg som bra menneske. Ikke ennå klok og erfaren nok til å innse at det hadde de allerede fått da jeg oppfattet ting som skurret. De bare blåste den sjansen, og man trenger ikke gi flere. Bør ikke gi flere sjanser ovenfor slike. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Ja slikt oppfatter jeg, med mindre de er profesjonelle på å skjule slikt, type psykopat/narsissist. Jeg er blitt relativt god til det også, men det er fordi jeg vet hvordan jeg skal avsløre slikt i dialog, og jeg er blitt så sleip at jeg legger ut små feller angående det når jeg skal bli kjent med nye mennesker. Det merker ikke folk engang. 

Jeg var ikke like flink til å oppdage slikt da jeg var yngre. Det vil si, jeg overkjørte da naivt magefølelsen, med en altfor naiv vilje til å gi alle en sjanse til å vise seg som bra menneske. Ikke ennå klok og erfaren nok til å innse at det hadde de allerede fått da jeg oppfattet ting som skurret. De bare blåste den sjansen, og man trenger ikke gi flere. Bør ikke gi flere sjanser ovenfor slike. 

Kan du gi eksempel på en liten felle du legger ut? Jeg har vært singel i noen år etter et forferdelig forhold og lurer på den dagen jeg begynner å date igjen hva som er lærdom og hva som er baggasje (av det jeg plukker opp. Men har lært å stole på magefølelsen min). Noen triks å øve med hadde vært fint mens jeg fortsetter litt til i terapi😊 Kan øve på et par kollegaer jeg mistenker mangler empati 

Anonymkode: 7f25a...c76

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kan du gi eksempel på en liten felle du legger ut? Jeg har vært singel i noen år etter et forferdelig forhold og lurer på den dagen jeg begynner å date igjen hva som er lærdom og hva som er baggasje (av det jeg plukker opp. Men har lært å stole på magefølelsen min). Noen triks å øve med hadde vært fint mens jeg fortsetter litt til i terapi😊 Kan øve på et par kollegaer jeg mistenker mangler empati 

Anonymkode: 7f25a...c76

Jeg tar opp temaer angående kvinner vs menn, likestilling og diverse som provoserer menn med kvinnefiendtlige holdninger. De klarer kanskje å svare korrekt nok, men de vil ikke klare å skjule aggressivitet, forakt og det de prøver å skjule i blikk, ord, ansiktsuttrykk og kroppsspråk. Det blir litt for mye å klare å dekke slikt til på alle måter samtidig. 😉

Blikket røper mest, men man må følge med, for de vet at de må skjule slikt, så det er nesten som de amfibier som har en hinne som også kjapt glir over øyet når de blinker. Det slike menn vil skjule er synlig like kjapt som det før de får kontroll over seg selv. De klarer imidlertid ikke skjule det ubevisst like kjapt som de bevisst dekker det til med tilsynelatende åpen vennlighet. 

Steg to er å mildt liksom sympatisere med slike syn, på litt fleipende måte, og fulle eventuelt dumme menn biter fort på det når man har lullet dem inn i å være komfortabel person å prate åpent med.  

Lærer man seg kloke temaer og å spøke om/nevne slikt på "tilfeldige" og uskyldige måter røper menn slikt fort. 

Kvinner også, men da andre temaer. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gjør det, jeg så en for ikke så lenge siden, i egne øyne er han sikkert en som skriver at han er over gjennomsnittet attraktiv, og han var "normal" rent objektivt hvis man kun hadde sett på "specs", men utstrålingsmessig virket han rett og slett retard. litt for interessert i å "ta andre", på en måte, så han glemmer helt å passe på seg selv. han ga meg the creeps. : P 

Anonymkode: 4fe26...b3b

• Liker 4
Skrevet
Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Jeg tar opp temaer angående kvinner vs menn, likestilling og diverse som provoserer menn med kvinnefiendtlige holdninger. De klarer kanskje å svare korrekt nok, men de vil ikke klare å skjule aggressivitet, forakt og det de prøver å skjule i blikk, ord, ansiktsuttrykk og kroppsspråk. Det blir litt for mye å klare å dekke slikt til på alle måter samtidig. 😉

Blikket røper mest, men man må følge med, for de vet at de må skjule slikt, så det er nesten som de amfibier som har en hinne som også kjapt glir over øyet når de blinker. Det slike menn vil skjule er synlig like kjapt som det før de får kontroll over seg selv. De klarer imidlertid ikke skjule det ubevisst like kjapt som de bevisst dekker det til med tilsynelatende åpen vennlighet. 

Lærer man seg kloke temaer og å spøke om/nevne slikt på "tilfeldige" og uskyldige måter røper menn slikt fort. 

Hm.. hvilke temaer på kvinner?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke så spesifikt. Men man kan se på de fleste om de er trygge/snille/gode. Det ligger i øynene, tonen i stemmen, konsekventheten i henvendelsen deres, etc. Ingen som er fiendtlige til kvinner har dette. De har andre issues i tillegg. De er aldri trygge og konsistente.

Anonymkode: 5198f...626

• Liker 4
Skrevet (endret)
Flintis skrev (5 timer siden):

Hm.. hvilke temaer på kvinner?

Ekser, vennskap, drama og usympatiske mennesker. 

Kvinner røper seg ikke nødvendigvis på samme måte som menn. Kvinner kan også røpe seg gjennom aggressivitet og nedlatende holdninger, men kan også røpe seg med iver etter å utbrodere for voldsom vedrørende nevnt temaer. Vanskelig å forklare skikkelig, men for vennlig, for ivrig, negativt rettet, på innsmigrende selvforherligende måte. 

Endret av Trolltunge
Vennskap istedenfor venner, for å presisere tema.
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (6 minutter siden):

Ikke bare det. Man ser det til og med når de skriver. De klarer overhodet ikke skjule det, selv ikke de som tror det. Mennesker er gjennomsiktige. Hvis man ikke vil at andre skal se diskrepansen man har, så må man faktisk forandre seg for å oppnå overensstemmelse for at andre skal kjøpe det. Det finnes ikke noen annen løsning.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med de her mannfiendtlige trådene?? Har en mistanke om at de er laget av snever gruppe menn. Eventuelt en enda snevrere gruppe kvinner. PEACE OUT! 

Anonymkode: 6b4fc...1c6

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke bare det. Man ser det til og med når de skriver. De klarer overhodet ikke skjule det, selv ikke de som tror det. Mennesker er gjennomsiktige. Hvis man ikke vil at andre skal se diskrepansen man har, så må man faktisk forandre seg for å oppnå overensstemmelse for at andre skal kjøpe det. Det finnes ikke noen annen løsning.

Ja er man oppmerksom, og ikke overkjører magefølelsen (som faktisk er at hjernen vår ubevisst fanger opp selv så ørsmå tegn at vi ikke klarer å sette fingeren på det, utviklet gjennom tusenvis av års evolusjon), slik jeg blant annet i ung naivitet gjorde, så klarer ikke folk å skjule sitt sanne jeg. Å overkjøre magefølelsen er veldig veldig dumt. Det er som regel da man blir lurt. Fordi man bevisst velger å overhøre den indre stemmen som advarer om at noe skurrer. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det med de her mannfiendtlige trådene?? Har en mistanke om at de er laget av snever gruppe menn. Eventuelt en enda snevrere gruppe kvinner. PEACE OUT! 

Anonymkode: 6b4fc...1c6

Om du mener at det er mannefiendtlig å lære seg å skille ut de færre dårlige menn fra de flere gode menn er jeg 100% uenig med deg. 

Å være mannefiendtlig er å tro at alle menn/de fleste menn er dårlige mennesker. 

Lærer man seg klokt å skille ut de dårlige kan man være mye mer imøtekommende mot bra menn enn om man ikke klarer å skille. Hvilket de bra menn fortjener at man klarer. De er mest tjent med at kvinner klarer dette. 

• Liker 12
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er jo helt sjuk. Hva feiler det dere som holder på slik mot menn? Eller hva er det med dere som tiltrekker dere den lille 0.1% av menn som ikke vil kvinner godt? Har aldri møtt menn som oppfører seg slik som det blir beskrevet her. Og jeg er snart 50 år. Makan!

Anonymkode: 6207b...63c

• Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja det merker jeg. Det er noen vibber jeg tar imot. Og øynene avsløre mye. Jeg jobber med mye mennesker. Så jeg er god på å lese kroppsspråk. Og måten jeg gir kroppsspråk tilbake setter dem litt ut. For jeg viser at jeg har avslørt hvordan du er. Og det setter noen av dem ut av spill. 

Anonymkode: 5fd9c...c95

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Denne tråden er jo helt sjuk. Hva feiler det dere som holder på slik mot menn? Eller hva er det med dere som tiltrekker dere den lille 0.1% av menn som ikke vil kvinner godt? Har aldri møtt menn som oppfører seg slik som det blir beskrevet her. Og jeg er snart 50 år. Makan!

der kom den. tenkte at jeg ikke skulle skrive det men. de som reagerer mest på dette er vel de samme også som dømmer hardest når kvinner er sammen med menn som ikke er god mot kvinner. 

Anonymkode: 4fe26...b3b

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (20 minutter siden):

Steg to er å mildt liksom sympatisere med slike syn, på litt fleipende måte, og fulle eventuelt dumme menn biter fort på det når man har lullet dem inn i å være komfortabel person å prate åpent med.  

Dette er noe av det sykeste jeg har lest på lenge her på KG.

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan sile ut farlige menn veldig raskt. Antar det henger sammen med en oppvekst hvor det å til enhver tid vite hvem som hadde onde hensikter var et spørsmål om liv eller død. Det er dissonans man må se etter. Om smilet stemmer med kroppsspråket, om blikket stemmer med pustemønsteret, om skrittene deres stemmer med stemmen, om det hen sier ikke matcher hvordan hen fikler med hendene... Den slags ting. Det er ikke en bombesikker metode for slik dissonans kan komme av alt fra rus, smerter eller ekstrem sjenerthet til alzheimer, autisme eller nevrologisk sykdom. Men etter litt ser jeg som regel et mønster som siler de ut mer nøyaktig. 

Mennesker som ikke har onde hensikter er verre, men jeg gjør som Trolltunge og legger ut feller. Sørger for å dekke en rekke temaer i løpet av en samtale. Innvandring, homofili, uførhet, alvorlige funksjonshemminger, kvinnehelse, religion, overvekt, kommunisme, høye skatter... Jeg hører jo hva de svarer og sier, men det er jo ikke egentlig det de sier høyt jeg vil vite. Jeg vil vite hva øynene deres, pusten, skrittene eller hendene deres forteller. Altså, igjen er det dissonans jeg leter etter. 

Anonymkode: 0996e...0f5

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...