Gå til innhold

Butikkansatt ville ikke la meg vippse til henne (hadde glemt kortmappa hjemme). Er det ikke dårlig service?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var i en butikk for å kjøpe en bryllupsgave i går og da jeg skulle betale oppdaget jeg at jeg hadde glemt kortmappa mi hjemme. Spurte den ansatte om jeg kunne betale med Vipps og fikk til svar at de ikke godtok Vipps som betalingsmiddel. Spurte hun som jobbet der om jeg kunne vippse til henne og hun kunne betale med sitt kort. Det sa hun at ikke var lov. Svarte henne at jeg har sett kunder gjøre det i andre butikker uten problem, så kan ikke skjønne at det ikke er lov. Hun svarte da i en sur tone at kjeden har en regel mot det og uansett var ikke hun villig til å gi fra seg mobilnummeret sitt og fullt navn til fremmede, så om det så hadde vært tillatt hadde hun uansett sagt nei.

Er ikke dette utrolig dårlig service? Jeg skjønner ikke hva som er problemet med å la meg vippse til den ansatte og at vedkommende betaler for handelen med sitt kort. Nå tapte butikken et salg på nesten 2000 kr og jeg måtte en ekstra tur i butikken pga denne tullete regelrytteren av en ansatt.

Anonymkode: 91a8f...73c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som betaler med bankkort lenger? Har ikke alle kortene på mobil? 

Skjønner at det kan oppleves som dårlig sørvis, men skjønner godt argumentet med å ikke gi fra seg navn og nummer til "gud og hvermansen", samtidig gjør det det mulig for de ansatte og svindle butikken - de kan anulere salget før det går gjennom, og beholde pengene selv, så vil det virke som noen har stjålet varen. Noe som gjør at butikkene ikke tillater dette.

Dette må du nok ta på din kappe.

Anonymkode: 4b149...acd

• Liker 19
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan man kan glemme betalingsmidler når man skal handle.

Anonymkode: 77839...c09

• Liker 23
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i en Coopbutikk. Vi har ikke lov.

Anonymkode: 36cc4...a3a

• Liker 34
  • Nyttig 8
Skrevet

Nei vet du hva. Nå er du urimelig. En butikkansatt er på jobb som ansatt i en bedrift, hun har ingen som helst krav eller forpliktelse til å oppgi personopplysninger til deg for at du skal få gjort handelen din. 

Selvsagt er ikke dette dårlig service, du forventer alt for mye.

I tillegg så argumenter du me butikkansatte på en GRENSE vedkommende har satt?! Er helt matt jeg....

• Liker 36
  • Nyttig 13
Skrevet

Enig i at det kan virke litt rigid, men dette er jo regler hun må følge, ikke noe hun kan bestemme selv 😅 Anbefaler dog Apple Pay/Google Pay, du kan også åpne opp for tapping på Vipps-app'en, da kan du bare legge telefonen på terminalen. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Var i en butikk for å kjøpe en bryllupsgave i går og da jeg skulle betale oppdaget jeg at jeg hadde glemt kortmappa mi hjemme. Spurte den ansatte om jeg kunne betale med Vipps og fikk til svar at de ikke godtok Vipps som betalingsmiddel. Spurte hun som jobbet der om jeg kunne vippse til henne og hun kunne betale med sitt kort. Det sa hun at ikke var lov. Svarte henne at jeg har sett kunder gjøre det i andre butikker uten problem, så kan ikke skjønne at det ikke er lov. Hun svarte da i en sur tone at kjeden har en regel mot det og uansett var ikke hun villig til å gi fra seg mobilnummeret sitt og fullt navn til fremmede, så om det så hadde vært tillatt hadde hun uansett sagt nei.

Er ikke dette utrolig dårlig service? Jeg skjønner ikke hva som er problemet med å la meg vippse til den ansatte og at vedkommende betaler for handelen med sitt kort. Nå tapte butikken et salg på nesten 2000 kr og jeg måtte en ekstra tur i butikken pga denne tullete regelrytteren av en ansatt.

Anonymkode: 91a8f...73c

Nei vettu hva!

Enhver random stalker skal altså uten hinder få tilgang på enhver butikkansatt.. 😅

Anonymkode: a385a...1bd

• Liker 28
  • Nyttig 10
Skrevet

Var ikke dårlig service av henne nei, helt forståelig at hun sier nei uavhengig av regler. Du var frekk.

• Liker 23
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke dårlige service. Helt urimelig å forvente dette av den ansatte. 

Anonymkode: ebbed...85e

• Liker 21
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun er jo smart som sa nei, man bør ikke gi ut nummeret og navnet sitt til fremmede. Du kunne jo vært en gal person for alt hun vet. Jeg var selv dum og hjalp en person i samme situasjon en gang på matbutikken. Han sendte konstant ekle meldinger i flere måneder etterpå, det var utrolig ubehagelig! 

Anonymkode: 014cc...7b7

• Liker 20
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Arbeidsplassen hennes har en regel, du er sur for at hun fulgte den?

2. Det er vel ikke alltid at pengene kommer på sekundet når man vippser, hva om hun ikke hadde 2000 på konto?

3. Kan det tenkes at det er en god grunn til at butikker har denne regelen, eller er det mest for å gjøre livet ditt vanskelig fordi de hater deg?

Anonymkode: 796da...b21

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Har kunder glemt kortet er det ikke mitt problem, jeg gir ALDRI ut mitt private nummer til kunder uansett hva.

En annen ting er at som ansatt har du ikke lov til å betale for egne kjøp. Så at du slår inn et salg med egen bruker og betaler med eget kort kan se veldig dårlig ut.

Vi kan gjøre mye for kundene, men et sted går grensen. Mange andre butikker vippser på vegne av kundene, men det er en utrolig dum ting å gjøre så de får bli på dems kappe.

Anonymkode: 2d43f...4c5

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er IKKE butikkansatte ansvar, ofte er problemet at noen ikke vippser her i landet, derfor vil mange ikke ha på seg det. Man skal jo selvfølgelig vippse før man drar kortet for kunden, men kanskje ikke den ansatte forstår det heller, men igjen det er ditt eget ansvar. Skaff deg applepay. 

Anonymkode: c75d0...9c7

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...